Lombok update vanuit een regenachtige (jawel !)bounty omgeving.

7 januari 2018 - Senggigi, Indonesië

Hi, hoorde van Jacqueline dat er toch nog wel een paar mensen waren die vonden dat ik maar door moest gaan met mijn ( bijna) dagelijkse update's van ons Indonesië avontuur. Op dit moment ( 17.15 uur) in de namiddag van 7 januari, zit Jacqueline op ons balkon hier te lezen en heb ik de computer nog maar eens opgestart om jullie in ieder geval op de hoogte te brengen van onze recente avonturen. Het begon natuurlijk allemaal bij het afscheid van de kids. We hebben nog even na zitten kletsen bij de villa  en ik ben hier voor de eerste keer zelf even aan de kook gegaan met gebruik making van de left overs in de koelkast. Nou daar zat nog meer dan genoeg in om nog eens een paar dagen van te koken. Zal ongetwijfeld een goede bestemming krijgen. Terwijl ik stond te koken kregen we van de kinderen al de berichtjes dat ze in Denpasar waren aangekomen, de koffers waren ingecheckt en dat ze nu zaten te eten bij "la Place" , ja echt waar op het vliegveld in Bali. Nou ook wij hebben heerlijk gesmuld van mijn kookkunst, genoten van de rust, onze avondborrels gepakt, koffers gepakt en op tijd naar bed gegaan. Morgen om 7.30 uur staat de driver voor de deur om ons naar Denpasar te brengen voor onze vlucht naar Lombok. Daar heb ik inmiddels ingecheckt, gezien dat dit ook Sky Team is waar de KLM onder valt , en ik dus gebruik kan maken van mijn privileges zoals sneller inchecken en meer bagage etc etc. Ook gezien dat de vlucht, en het is een groot vliegtuig, gewoon vol zit dus !!

Wij dus de volgende ochtend even snel "gewoon"ontbijt gemaakt en vervolgens het busje in naar Denpasar, daar aangekomen de koffers afgeven en door de Security heen gegaan, ging allemaal van een leien dakje. het vliegveld van Bali ( de domestic terminal ) want daar zitten we was veel groter dan we dachten en ook veel meer winkels en andere faciliteiten. Kopje koffie gescoord bij Starbucks, boorden en op tijd weg. In een dik half uur naar Lombok gevlogen en daar ging het ook allemaal prima. Buiten stond de chauffeur van het Katamaran resort op ons te wachten met een prachtige ruime zoevende gloednieuwe Toyota SUV. Snap niet dat ze die in Europa niet hebben, zouden Audi en consorten een zware dobber aan krijgen. Het was ruim een uur rijden, en wat ons opviel was de rust op de weg.. overal 4 baans wegen en op sommige plekken wel 6 baans, bijna geen scooters en het overige verkeer was ook matig te noemen. Geen rotzooi, prachtige rijstvelden en groene natuur. Uiteindelijk kwamen door wat stadjes en in de buurt van  de toeristische plekken en daar werd het weer wat "ouderwetser "en rommeliger.

Zo rond 13,.30 uur reden we de oprit van het Kattamaran resort op hier in Lombok en wat een plaatje is dit! Even later na het inchecken naar de kamer gebracht en ook dit is werkelijk een plaatje te noemen. Ondertussen kregen we de eerste berichten door van de kinderen dat deze veilig waren geland op Schiphol maar dat Meike ziek was geworden aan boord en wel een keertje of 6 heeft moeten overgeven en wat andere toilet verplichtingen heeft gehad, Jeroen, Janske en Suze prima gegaan en ook goed geslapen, Remon, Inge en Tieme dus duidelijk wat minder. Op weg naar huis in de auto heeft Meike ook nog wat "problemen" gehad . Ondertussen de eerste nacht in NL weer achter de rug en ze hebben goed geslapen en ze is weer aan het eten geslagen.....  Suze is zelfs gisterenavond  nog 3 koningen gaan zingen, daar komt geen einde aan de energie!! Bij Meike zal het wel een combinatie zijn geweest, van vermoeidheid, reizen en turbulentie ( hoorden we van Inge).

Terug naar Lombok, daar waren we inmiddels aangekomen in het Katamaran resort en onderweg daarnaartoe hadden we een fikse bui. Later die middag nog eentje maar het knapte toch weer op en we hebben een strandwandeling gemaakt waar we een leuk strandrestaurantje ontdekten, daar hebben we wat gedronken tegen popie jopie prijzen en vanmiddag zijn we daar lekker gaan lunchen, helemaal leuke strandtent ( foto's) Gisterenavond hier heerlijk buiten in het restaurant gegeten en gezeten, vervolgens op tijd naar bed, want Opa Kees was een beetje kapot. Allebei heerlijk geslapen en vanochtend op tijd naar het ontbijt . Daarna heerlijk op een bedje lekker lezen  ( eerste boek half uit vandaag )en heb ik even een reportage gemaakt van dit werkelijk prachtig opgezette resort. Nu komt het weer met bakken uit de hemel, hopen dat het morgen beter is, we hebben bij de locals hier een trip geboekt naar de Gili Eilanden om te snorkelen, maar dan moet de zee wel een beetje rustig zijn :-). Hier kun je trouwens ook prima snorkelen vanaf het strand, meteen koraal en aardig wat vissen. In ieder geval de moeite om te doen.

Ik ga er de foto's opzetten en misschien ook wel een filmpje, je zult ze wel zien verschijnen, net zoals mijn volgende verhaal als ik wat te melden heb.

1. Mieke:
    7 januari 2018
    Ziet er weer lekker relaxt uit!!
    En dan de foto's van de kids weer ertussen.
    Het Driekoningen zingen van Suze!
    Prachtig!!
    Van het warme Bali, hup ineens langs de deuren! Leuk hoor!
    Geniet er nog van!!
  2. Thea:
    7 januari 2018
    De rust is wedergekeerd. Maar je zult ze ook wel missen vooral de kleine kids. Het stoeien in het zwembad. Heerlijk met die mannen. Maar ja opa en oma moeten ook bijtanken voordat ze thuis aankomen. Maar één ding staat vast een reis om nooit meer te vergeten die pakken ze jullie niet meer af. En inderdaad Kees ik zou het missen als je je je verhaal niet meer zou schrijven dus ben blij dat je dat blijft doen. Ik ben fan. Grt en geniet nog xx
  3. Marion:
    Bounty Island!
    Een meer dan prachtige zonsondergang, wat een geweldige kleuren kan de natuur ons geven he.
    Geniet nog een tijdje en dan straks weer terug in de werkelijkheid! Geen bounty island meer. Liefs marion xxx
  4. Bep:
    7 januari 2018
    Woh wat mooi weer en blij om wat te lezen hoor Kees , ook ik mis het die gezellige spannende verhalen van je . Fijn dat de kids weer goed bij hun thuisfront zijn gearriveerd . Echt Sneu die Meike zo ziekjes. Maar gelukkig straalt ze al weer op de foto te zien. Ja en die kleine suze wat een energie . Pakt de draad in ons eigen land zo weer op . Wat zijn de foto’s weer super wat is de natuur toch mooi op onze aardbol . Zo luitjes lekker verder genieten en we kijken er naar uit om toch nog wat van jullie daar mee te mogen genieten . Dus Kees .............
  5. Gerrit Tini.:
    7 januari 2018
    Kees fijn dat je ons nog steeds laat mee genieten van al dat moois! Rust lekker uit samen (dat moet daar zo te zien prima lukken) en laat de natuur zijn werk met jullie doen!