Alweer de laatse volle dag op Bali voor de kids en de kleinkids.

4 januari 2018 - Karangasem, Indonesië

Hi, terwijl ik dit zit te schrijven komen de lekkere geurtjes weer uit de keuken en valt langzaam de schemering  in op onze  laatste gezamenlijke avond in Bali. Prachtige luchten komen voorbij en weer hebben we een schitterende  dag achter de rug. Een dag waarvoor we zonder meer een handtekening zouden zetten in de zomer ( droge seizoen)  laat staan in het regenseizoen.

Gisterenavond zijn er nadat de kinderen hadden gegeten nog wat disco toestanden voorbij gekomen en hebben we daarna weer genoten van het "gebruikelijke 'diner wat ons hier wordt voorgeschoteld. Suze was wat eerder onder de lakens gegaan, ze was helemaal  afgepeigerd. De luchten waren ook gisterenavond prachtig van kleur en als dat een voorbode is van het weer zoals we dat vandaag weer hebben gehad dan wordt het morgen ook weer een mooie dag. We zaten net een beetje uit te buiken toen de poort openging en er een Balinees duo binnenkwam dat een concert gaf op traditionele Gamelans ( gemaakt van Bamboe) De muzikanten gaven een leuke voorstelling op deze instrumenten en betrokken ook de kinderen( Meike en Tieme)  bij de voorstelling, die mochten ook een deuntje mee slaan en met name Tieme deed dat prima en vol overgave. De avond afgesloten met een potje Skibbo en wat gezellig kletsen. ook de eerste stappen  gemaakt met het inchecken bij Singapore Airway's om terug naar huis te kunnen  vliegen aanstaande vrijdag.

Weer op tijd op vandaag voor het ontbijt en om 9.30 uur staat de driver al weer klaar om ons naar White Sand Beach te brengen. Inge en Meike blijven in de villa bij het zwembad, Meike heeft niet zulke goede herinneringen aan de golven daar. Wij dus met een busje op pad naar het strand, dat hadden Jacqueline en ik nog niet gezien. De vorige keer zijn wij bij de villa gebleven. Inderdaad een prachtig strand met een boel leuke restaurantjes en barretjes met bedjes erbij. Prima vertoeven dus daar. En inderdaad de golven waren hoog en bij tijd en wijle enorm hoog met grote zuigende krachten van de branding als het water zich terug trok om de golven weer op te gaan bouwen.

Allemaal zijn we een keertje en sommige meerdere keren onderuit gegaan en een speelbal geweest van deze golven, soms best wel gevaarlijk dus. Ook ik werd verrast door een van die joekels en wel toen ik met Suze in de golven stond en dacht dat ik er met haar op mijn arm wel overheen kon springen. Dat lukte ook wel, maar er was er toch eentje bij die mij verraste en ons compleet onderuit haalde. Ik verloor Suze en samen tuimelden we door de golven heen zo het strand op. Gelukkig had ik ze zo weer te pakken en mankeerde ze niets behalve een portie schrik dan. later in de morgen herstelde zich dat weer en heeft ze zich samen met Tieme goed vermaakt.

Rond 12.30 uur zijn we weer naar de villa gegaan, onderweg weer eens een vruchteloze poging om te pinnen ondernomen en vervolgens lekker de lunch gebruikt. De rest van de middag door gebracht met zwemmen, lezen, luieren, rotzooien met de kids in het zwembad. Jeroen heeft weer een stuk gefietst, Inge en Remon hebben een stuk gewandeld en zo drijven we langzaam richting onze laatste avond hier. Die is net begonnen en we zijn weer verrast en deze keer door een voorstelling van Balinese danseressen die een prachtige traditionele voorstelling hebben gegeven. Meike was helemaal in de ban van de onmogelijke bewegingen die deze mooie dames maken.

Ondertussen is de tafel gedekt en voorzien van prachtige bloemstukken, heeft allemaal met de laatste gezamenlijke avond te maken denk ik. We gaan zo eten, morgen het slotstuk van onze gezamenlijke avonturen hier. Wij blijven nog een nachtje langer en hebben dan de villa voor ons helemaal alleen !!

Er gebeurd weer van alles hier, de dames worden in mooie kleding gestoken en met ons zal ook wel het een en ander gebeuren. Daar gaan we dus morgen over vertellen.......

1. Mieke:
    4 januari 2018
    Zo snel gaat het allemaal!!
    Maar jullie kunnen in ieders geval terug zien op een prachtige, gezellige vakantie, met het hele gezin!!
    Het zal wel wennen zijn voor jullie Kees, en Jaqueline als heel de kroost weg is!
    Maar nog een weekje Lombok te goed!! Ook weer Lekker!.
    Geniet er van, en voor jullie kinderen en kleinkinderen, een hele goede vlucht toegewenst!!
    Groetjes vanuit een nog steeds druilerig Tilburg.
  2. Marion:
    4 januari 2018
    tijd gaat snel en zeker als je het zo naar je zin hebt!
    stoer van Suze en Tieme om die golven in te gaan! ikzelf zou het niet durven.
    apart he dat er voor jullie alleen optredens verzorgd worden!
    de vertrekkende partijen voor morgen heel goede en voorspoedige reis en voor jullie geniet nog lekker even van de rust.
    gaat Lombok door? of wordt het toch iets anders?
    liefs Marion xx
  3. Bep:
    4 januari 2018
    Wat een mooie afsluiter met jullie kroost ! En cool die golven hoor , gelukkig was toch opa alert he Suze en is alles goed gekomen En dan niet te vergeten die danseressen , muziek te veel om op te noemen . Wat een kunst op zich al dat eten en dan is het ook nog super lekker. Wat een rijkdom zo’n vakantie samen te beleven en waar jullie voor jullie leven lang met trots op mogen terug kijken. Goede reis voor iedereen terug en Kees en Jacquline geniet nog maar lekker na met zijn twee . 😘😘 H&B
  4. Gerrit Tini.:
    5 januari 2018
    Ja ja die golf had jullie toch te pakken!! En ja ook het eten bereiden verheffen hun tot kunst.