Van San Fransisco naar Monterey Bay

4 juni 2018 - Montery, California, Verenigde Staten

Nadat we gisterenavond weer heerlijk hadden zitten eten bij onze favoriet aan de overkant van de straat waren we rond 21.00 uur weer op onze kamer, hebben we nog wat uit zitten buiken, een borreltje genomen, filmpje gekeken en rond 10.30 uur de luikjes dicht gedaan. Wat nog wel even leuk is om te vertellen is dat we om 20.00 hadden gereserveerd bij ons restaurantje, wij waren daar om 19.48 uur en de eigenaar  maakte ons duidelijk dat we te vroeg waren, we moesten dus maar even wachten !! Uiteindelijk toch helemaal goed gekomen ,maar dan toch. Vanochtend waren we weer op tijd uit de veren, koffers gepakt en de bagage al zo ingedeeld dat die spullen die los in de auto konden blijven voor de rest van de reis in separate zakken klaar stond. Daarna zijn we voor de laatste keer naar Mr. Han gegaan om te ontbijten, vervolgens terug naar de kamer, uitchecken, Jacqueline in de receptie gezet met de bagage en ik ben de auto gaan halen. Was maar een kleine km lopen. Bij Alamo waren ze erg vriendelijk en ik had een mid-size SUV besteld en krijg me daar toch een gloednieuwe 4wheel drive Jeep Compass onder mijn kont met alles er op en er aan. Daar deze auto ook op mijn evaluatie lijstje staat komt dit dus erg goed uit, een proefritje van een paar weken dus ! Wij dus op pad en de weg op gezocht die ons moest brengen naar Monterey via de Highway 1, en die staat bekend als een van de mooiste autoroutes ter wereld. De route loopt over een lengte van meer dan 1000 km langs de ruige kustlijnen van Californië. Na een wat moeilijke aanloop de route gevonden en we zijn op het goede spoor. Even wat mooie vlezige sappige kersen gekocht langs de weg, erg lekker. En inderdaad het eerste stuk van vandaag is prachtig, de foto's zullen het verhaal vertellen. In Santa Cruz zijn we even gestopt en hebben we wat boodschappen gedaan en een paar sandwiches gekocht. We hebben onze reis voortgezet over de Highway 1, het tweede stuk van vandaag was lang niet zo mooi als het eerste stuk. Rond de klok van 14.00 zijn we aangekomen bij ons hotel in Monterey, even de spullen aan de kant gezet, weer uitgepakt en vervolgens richting de baai van Monterey, hier is het grootste en mooiste aquarium van de USA gevestigd, we zijn er niet binnen geweest, dit hebben we al een paar keer gezien op een van onze eerdere reizen en we vonden de entree van 39 USD ( inclusief 10 USD senioren korting) iets te gortig. Wij dus aan de wandel over een mooi aangelegd wandel en fietspad richting Pacific Grove wat een prachtige wandeling zou moeten zijn. Nou dat was dus ook het geval, de plaatjes zullen voor zich spreken. We waren net aan de wandel toen we aan de rechterzijde allemaal hoge hekken zagen die de duinen afsloten. Toen we dichterbij kwamen zagen we waarom dit was, op het strand beneden in de baai lag een hele kolonie zeehonden zich te koesteren in het zonnetje. Paar prachtige foto's gemaakt. De wandeling op en neer was een dikke 2 uur lopen, we hebben onze km's dus weer gemaakt vandaag. Daarna nog even rond gezworven op de Cannery Row vol met winkeltjes barretjes en restaurants. De Cannery Row komt voor uit de historie, ooit zijn hier een paar Japanse immigranten neergestreken die hier de eerste fabrieken hebben gebouwd voor het inblikken van Sardientjes. De baai hier is barstensvol met plankton en dat lusten die beestjes heel graag, dus barst(te) het hier dus ook van de sardines. Veel werkgelegenheid dus in die tijd. Walvissen spotten kun je hier ook in bepaalde maanden van het jaar omdat de baai hier op de migratie routes ligt van die beesten en het hier vol zit met voer voor deze grote kolossen.We zouden nog naar de haven hebben willen lopen maar dat was te ver, doen we morgen. We zijn terug richting ons hotel gegaan en onderweg zijn we bij een typisch American diner tent binnen gegaan en hebben daar lekker en ongecompliceerd gegeten. Morgen gaan we de Highway 1 een stuk verder volgen, dan zouden we de mooiste stukken nog te zien moeten krijgen, nu dat beloofd wat! Zal dus wel duidelijk worden als ik morgenavond onze foto's bekijk en mijn verhaaltje van morgen in elkaar zal breien.

1. Remon:
    5 juni 2018
    Ziet er allemaal schitterend uit! Mooie natuur weer!! En wat is dat toch met mannen en auto's:)
  2. Marion:
    Goedemorgen!
    Prachtige foto’s weer en Kees, graag horen wij hoe de auto bevalt. Toevallig is Ad ook bezig met Jeep maar dan Renegade en die vind ik niet zo mooi.
    Benieuwd naar de komende route en foto’s. Liefs Marion
  3. Bep:
    5 juni 2018
    Ja dit is het hè zo mooi die natuur prachtig . En mag je ook nog op pad met zo’n vette coole jeep 👍👍🏽 Geniet ze .
  4. Golande:
    Wish i was there!
  5. Jeroen:
    5 juni 2018
    wat ziet het er weer prachtig uit daar. geniet er van. en sluit me aan bij Golande.... op naar het werk maar weer...
  6. Yvonne de Ruiter:
    5 juni 2018
    Mooi, mooi en mooi. Benieuwd wat er morgen weer komt 😃
  7. Gerrit:
    Mooie verhalen, mooie foto’s
  8. Marianne:
    5 juni 2018
    Prachtige natuur de kust lijkt een beetje op Australië en de auto die past wel bij jou . liefs van ons.
  9. Gerrit Tini.:
    5 juni 2018
    Op deze wijze met jullie reis mee gaan is mooi voor ons. De natuur daar is prachtig en dan ook nog zon auto tot je beschikking is genieten toch?
  10. Jules&Claudia:
    5 juni 2018
    Het gaat allemaal goed daar.... das wel duidelijk !!