De laatste dag in San Fransisco

3 juni 2018 - Montery, California, Verenigde Staten

Nadat ik vanmorgen in alle vroegte mijn verhaaltje van gisteren had gepost, zit ik nu rond de klok van 6 uur in de namiddag op onze hotelkamer om het relaas van vandaag even weer te geven. Vanochtend weer even lekker bij ons stekje op het hoekje hier in SF van het ontbijt genoten. Zaakje ziet er beetje sjofel uit, wordt gerund door Aziaten maar zoals de receptionist hier had gezegd, de kwaliteit is prima. dus nadat we wat op de foto's staat naar binnen hadden gewerkt, weer richting Union Square gelopen voor de bus. Stipt om 09.00 uur aan boord gegaan en rond kwart over negen zijn we gaan rijden. De tour weer rond gemaakt en dus voor de 7e en 8e keer over de Golden Gate brug gegaan. Uiteindelijk uitgestapt bij Fishermans Wharf waar wij de fietsen op konden halen, onderdeel van de deal was dat we een uur moesten huren en een uur gratis zouden krijgen. Het was overigens koud deze morgen, wel het zonnetje maar de wind was erg koud. Goed, we kregen een fiets, ik een prima ding oud, maar alles werkte en voordat ik er erg in had waren we weg en zat Jacqueline op een soort van tussenmaat fiets, veel te klein en met versnellingen en niet zo maar gewone versnellingen maar de ook bergop en bergaf versnellingen erop. Ondanks de te kleine fiets en de hoeveelheid versnellingen heeft ze het er goed afgebracht. Wij dus nadat we de richting door hadden gekregen op pad gegaan, richting de brug, het was hartstikke druk met wandelaars en fietsen en op een gegeven moment was er geen doorkomen aan. Wat bleek, de SF triatlon stond hier vandaag op het programma, vandaar de drukte. Soms was het aardig bergop en af, maar net als zovele anderen gewoon maar even gelopen dan. Onderweg kwamen we nog voorbij het het museum van modern art , een gewilde trouwlocatie en als je de foto's ziet dan snap je dat ook.Wij hebben de tocht zo dicht bij de brug gemaakt, paar mooie plaatjes geschoten en we hebben besloten niet verder te gaan. We hebben er genoeg van. We zijn terug gefietst, onderweg nog even de ketting eraf en erg weer opgelegd de fietsen ingeleverd en de bus weer gepakt op weg naar Union Square onderweg voorbij Market Place gekomen en via het Financial District ( mooie plaatjes) daar weer aangekomen. Lekker gaan lunchen bij de Cheese Cake Factory, had Jacqueline al veel over gehoord van mij, maar nu is het er dus van gekomen. Was prachtig om te zien en ook lekker gegeten. Daarna zoals beloofd gaan shoppen en Jacqueline heeft een nieuwe tas van Tommie gescoord en ik een paar polootjes van A&F, nog een filmpje gemaakt van de kabeltram en nu zit ik dit te schrijven en hebben we gereserveerd bij hetzelfde tentje als gisterenavond. San Francisco zit er bijna op, morgen gaan we aan onze natuurreis beginnen. San Francisco is een prachtige stad, heeft wel wat, rijke historie en een losbandig verleden. San Francisco is ook de stad van rijken en de armen, voor een flatje met een wastafel en gedeelde badkamer en toiletten betaal je hier rond de 800 Euro per maand en voor een eetkamer appartementje moet je hier rekenen op een huur van rond de 3500 Euro per maand , er komen rond de 17 miljoen toeristen per jaar en er zijn zo rond de 3000 restaurants. Tegelijkertijd heb ik nog nergens in de USA zoveel daklozen en mensen die letterlijk uit de vuilnisbakken leven gezien dan hier in SF. Wij gaan verder, we gaan de natuur in, we zijn benieuwd en nieuwsgierig. Tot morgen......