Van Page naar Monument Valley

14 juni 2018 - Monument Valley, Utah, Verenigde Staten

We zijn vanochtend easy on opgestaan, pas om 7.30 uur uit de veren! Dat is wat voor ons globetrotters, alles moet er tenslotte wel uitgehaald worden nietwaar ?. Gisterenavond hebben we afgesloten met eten in dat heerlijke Sushi tentje in Page. We zijn die dag ook nog in een 1$ for everything tent geweest, het is ongelofelijk wat je daar allemaal voor 1$ kunt kopen. Jacqueline natuurlijk helemaal in haar sas. Goed verder met het verhaal, na het ontbijt op pad naar Monument Valley, dit is een vallei en deze valei is een soort van heilige plaats voor de Navajo Indianen. Door het mystieke sfeertje en de natuurlijke elementen die in deze valei aanwezig zijn hebben de Indianen hier de hand van hun God in gezien en deze plaats heilig verklaart. Nou dat begrijp ik wel, het is dus een soort van Nationaal Park geworden maar dan geëxploiteerd door de Navajo's. Er is een camping, een hotel, speciale Cabins en zowel de hotelkamers als de camping hebben een uitkijk over de valei. Wij hebben een Cabin, ( Blokhut maar wel voorzien van alle gemakken) op een ongelofelijk mooie plek. Hier moeten we zitten voor de zonsondergang en de zonsopkomst, er zou dan een spel van kleuren in het zonlicht in combinatie met de mystiek van de "monumenten "in de valei moeten ontstaan. Echter...... het is bewolkt ! shit, net nu.. maar... het is nog geen zonsondergang en we krijgen ook nog een zonsopkomst morgenvroeg om 06.00 uur. De weg hier naar naar toe ging met een gangetje op de autopilot van 100 km per uur, voorspoedig. Viel niet meer te zien dan de woestijnvlaktes die we al eerder hadden gezien. Behalve dan toen we uit het niets heel even de ruitenwissers aan moesten doen, regen, bijna een hartaanval van de Schrik. 2 minuten later al weer over, en het hielp niet echt tegen het stof hier in Kayenta, zo het het plaatsje hier vlakbij.  Toen we hier arriveerden hebben we ons aangemeld om te kijken of we al in onze hut konden. Dat was niet het geval dus zijn we eerste de tocht gaan maken door de Monument Valley. Was een prachtige tocht langs al die monumenten die ongeveer een uurtje of 2 in beslag nam. Het was onverharde weg, en alhoewel je de 4Wheel drive niet persé nodig had, was het wel lekker om te hebben, ging wat gemakkelijker allemaal.Terug gekomen ingecheckt en we zitten nu in onze blokhut  met dit geweldige uitzicht. We gaan vroeg eten vandaag, we willen de zonsondergang niet missen vanavond, de plaatjes en filmpje van onze locatie komen er aan. Morgen al weer vroeg op pad, 300 km naar de Grand Canyon.... En oh ja, we hebben hier Utah en is de klok weer een uurtje vooruit gegaan, het is dus weer een verschil van 8 uurtjes nu, gaat morgen weer anders worden...