Antelope Canyon Tour

13 juni 2018 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Na gisterenavond heerlijk Sushi te hebben gegeten in Page en daaraangekoppeld een prima nachtje slaap voor ons allebei, zijn we vanochtend rond een uur of 8 aan het ontbijt gegaan. Om 09.00 uiterlijk worden we verwacht bij Antelope Canyon Tours in Page ( 3 minuten rijden hier vandaan ),zo gezegd zo gedaan, wij hebben ons daar rond 10 voor negen gemeld en met wat instructies moesten we wachten tot 9.20 uur, dan zouden we worden geroepen en op pad gaan. Zo gebeurde het ook, wij werden achterop grote wielen vrachtwagens gehesen, behalve ik dan, ik mocht vanwege mijn lengte ( en mijn charme natuurlijk) plaats nemen achter in de comfortable cabine. Later bleek dat Jacqueline ook achterin had gemogen, hadden we zo niet begrepen en gelukkig is dit op de terugreis wel gebeurd. We gaan dus op weg, over verharde wegen , een kleine tien minuten denk ik, daarna de onverharde wegen op en via een rivierbedding naar de plek waar we  moesten zijn, namenlijk de Antelope Upper Canyon. Deze Canyon heeft een upper en een lower versie, wij gaan vandaag  voor de upper versie.

Hierbij loop je dus de canyon in die steeds smaller wordt en door lichtinval van boven af geweldige effecten geeft in de combinatie van zonlicht met reflectie op steensoorten en de hierin aanwezige mineralen en ijzerertsen. Dit geeft een fantastisch effect en dat kun je zien op de ongelofelijke mooie plaatjes die we gemaakt hebben. We hadden ook een geweldige gids die niet alleen de weg, de geschiedenis en de juiste plaatsen voor foto’s wist, ze kon ook prima omgaan met alle soorten camera’s. Deze Canyon loopt nog altijd een paar keer per jaar ( vorig jaar 4 keer)vol met water , veroorzaakt door regen en of onweersbuien een km of 40 verderop. Het water baant zich dan een weg via de rivierbedding naar de Canyon om vervolgens weer in een bedding te stromen om uit te monden in Lake Powell. Dit gaat met een allesvernietigende kracht en een snelheid. Van wel 80 tot 100 km per uur. De hoogte van het water in de Canyon kan dan zomaar 4 tot wel 12 meter hoog staan. Afhankelijk van de nauwte van de Canyon. Door de kracht van het water zijn er prachtige ingesleten contouren ontstaan in de canyon zoals kurkentrekkers , en schroefachtige draaien die allemaal voor bijzondere effecten zorgen. Zoals gezegd onze gids was geweldig en de uurtjes vlogen voorbij. Daarna nog even bij Starbucks geweest hier in het dorp voor Jacky’s Frappucino en mijn cappucinno,boodschappen gedaan, nog even de woestijn in geweest op zoek naar ik weet niet wat! We hadden echter al weer zulke mooie dingen gezien , en zoveel indrukken te verwerken dat we nadat we wat lunchwerk bij elkaar hadden geschraapt en wat lekkere watermeloen en ananas hadden gescoord , we terug zijn gegaan naar het hotel om bij het zwembad te zitten en vooral niet te bewegen behalve dan voor het nemen van een duik en het verorberen van koude watermeloen want het is heet ! Bekijk en verbaas je over de foto’s en tot morgen.