Dag 2 In Yosemite Park Over de Tuoga Pas naar Mammoth Lakes in Inyo National Forrest

7 juni 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Gisterenavond na die lange dag in het restaurant van de Yosemite Vieuw Lodge een stukje gegeten. Er is in de omgeving niets te koop behalve wat uitzinnig dure dingen in het winkeltje van de lodge. Voor het restaurant is overigens hetzelfde van toepassing, dat is waarschijnlijk ook de reden dat de meeste mensen het bij Pizza houden... Wij hebben in het restaurant simpel een USA burger en Fish&Chips gegeten. Eetbaar, maar dat was het dan wel. Zoals gezegd was het plan om op tijd te gaan slapen, vroeg op, snel ontbijt en weg. Da's gelukt behalve het vroege slapen, werd toch nog een uur of elf.Om 6.00 waren we weer uit de veren en om half zeven op pad. Eerst nog even door de Valley richting Yosemite Village gereden, was maar een km of 15 om. Was wel mooi, maar alles is hier mooi. Dus daarna richting de Tioga road die ons uiteindelijk bij de Tioga pas moet gaan brengen. Nog even over de Village, hier was een informatie punt, campings en trekkershutten en als je denkt dat er ook maar een kop koffie te krijgen was dan heb je het mis. Dat is trouwens in het hele park zo, nergens een kop koffie laat staan een muffin te bekennen. ook tanken in het park is een bijzonderheid , daar moet je dus wel rekening mee houden. Dit even terzijde , over de weg kan ik kort zijn, het was rond rijden in een prachtig schilderij, een film van de BBC is er niets bij! Dit is dan ook haast niet vast te leggen. Maar we doen ons best, op verschillende plaatsen gestopt en uiteraard ook bij de Must See's op de route zoals Olmsted Point ,Tenaya lake en Tuolumne Meadows. Allemaal fraaie plaatjes van. De uiteindelijk finale, het passeren van de top van de Tioga pas, ging haast zomaar voorbij, het is dat daar de uitgang van het park was. De weg van Yosemite naar beneden in  het Inyo National Forrest was wel een echte pas zoals wij die kennen in Europa. Deze weg is in de winter gesloten. Onderweg ook nog wat wild geschoten, we hebben wat reetjes gezien, een grote berghamster en een klein mini geval en op het eind van de dag een echte beer! Daar zometeen meer over. Nadat we de pas weer achter ons hadden gelaten kwamen we bij een afslag met een prachtig uitzicht over het Mono Basin Een meer zonder voeding van een rivier, alleen dus via regenwater. Verdampt dus voor een groot gedeelte weer, daarom heeft het water een hoog zout en mineraal gehalte wat je weer kunt zien aan de kleuren van het meer. Daar bij een tankstation eindelijk die kop koffie kunnen drinken en redelijk snel waren we op de plaats van bestemming. aangekomen, bij Mammoth Lakes Mountain Inn. Dit is dus een groot skigebied, waar zelfs voor de middag door de experts nog werd geskied. prachtige gebied, in de zomer vooral, hiken, fietsen, raften etc. Wij besloten even boodschappen te gaan doen in het dorp en daarna hier rust te nemen. lekker vanaf een uur of twee  aan het zwembad gelegen, muziekje geluisterd , en nu de foto's van gisteren gepost, mijn verhaal van vandaag geschreven en dadelijk de foto's nog even posten. Terwijl we hier liggen te zonnen op een omheind zwembad horen we een paar meiden ineens zeggen daar is ie weer die beer, staat er warempel een beer bij het zwembad, geen grote Grizly maar een kleintje ( voor berenbegrippen dan) voor ons is ie groot genoeg. Ook vast gelegd dus.. Vanavond hier een stukje eten, morgen weer vroeg op erg lange dag, met stops onderweg wel een uurtje of 8 te gaan langs Sequoia National Park ( waar de grootste bomen ter wereld groeien) en door Death Valley waar we ook een paar bijzonder plekken moeten zien en ook de ervaring om er doorheen te rijden al bijzonder moet zijn. Tegen de avond moeten we aankomen in Las Vegas waar we 2 nachten zullen blijven. Het wordt dus warm, erg warm....

1. Bep:
    8 juni 2018
    Dit is niet echt dit is net als in de film 👀zo gaaf !!!
    Ja ook hier komen jullie dromen uit wat een belevenissen .
  2. Jules & Claudia:
    Prachtig die natuur!
  3. Mieke:
    8 juni 2018
    Schitterende plaatjes, met een mooi verhaal!!👍👍
    Wat zullen jullie genieten van zoveel schoonheid!!
  4. Inge:
    8 juni 2018
    Schitterend! Echt super mooi daar xxx
  5. Jeroen:
    echt prachtig!!
  6. Marianne:
    geen woorden voor prachtig
  7. Margriet Gommans:
    Supermooie foto’s zeg. Geweldig daar. X
  8. Marion:
    8 juni 2018
    Tja, wat zal ik nog toevoegen aan bovenstaande reacties. Dat het een prachtige natuur is, oh nee staat er al een paar keer maar het is dan ook echt mooi.
    Zo’n uit de kluiten gewassen hamster kom je hier niet tegen, wij zouden ons een hoedje schrikken! Nieuwsgierige beer met grote (hand)poten komen we hier ook niet tegen dus kom maar op met de foto’s en filmpjes van de beesten die je tegenkomt.
    Heerlijk dat het weer een reis is waar je zo van alles kunt genieten he. Liefs marion xx
  9. Jules&Claudia:
    9 juni 2018
    beautiful...
  10. Gerrit Tini.:
    9 juni 2018
    Toch ook weer heel bijzonder zomaar een beer(tje).