Van Rotorua naar Hot Water Beach

24 januari 2017 - Hot Water Beach, Nieuw-Zeeland

Camperdag 21
Van Roturua naar Hot Water Beach
Goedmorgen allemaal, net berichten gepost van gisteren met wat plaatjes erbij.
Vandaag vroeg opgestaan, zonnetje stond al aan de hemel en toen op weg naar Hot Water Beach en wel om 2 redenen. Nummer een was dat het weer er beter zou zijn en nummer 2 was en is de aardigheid dat je daar op het strand 2 uur voor en 2 uur na laagtij kuilen in het zand kunt graven waar dan heet water omhoog zou borrelen en dan is het de kunst om er zoveel zeewater in te laten lopen dat je de temperatuur daar mee kunt regelen.
Wij dus op pad, zou een uurtje of 4 in beslag nemen en we reden al rond 7.30 uur dus tel maar uit.
Het eerste stuk naar Tauranga ging voortvarend omdat dit richting Auckland ging. De bewolking begon echter weer toe te nemen en nadat we Tauranga waren gepasseerd gingen we ook weer vet de bergen in, dus stijgen, dalen, bochten, langzaam, hobbelen, rammelen etc etc.
Jacqueline had de smoor in omdat het weer ging bewolken en ik baalde van die verschrikkelijke mooie bergen. Even gestopt voor een kopje Capucinno de aditude even bijgesteld en hop die laatste bergen geslecht.
Wij komen aan in Hot Water Beach, krijgen een prachtige plaats toegewezen en de hemel is strakblauw geworden. Wij lopen naar het strand en bekijken al die kuilengravers en we zijn net te laat. Laag tij is vanavond om 11.00 uur en dat betekend dus tussen 21.00 en 01.00 uur vannacht kun je heet water graven of morgen, dan is het tussen een uur of 10.00 en 14.00 spitten geblazen. We gaan lekker op het strand liggen met een prachtige branding en ik neem mijn eerste duik in NZ in de redelijk koele golven. Jacqueline gaat er aarzelend achteraan, maar gaat niet helemaal. Wel neemt ze haar wat ons Jeroen noemt de " lamzak" in gebruik. Even oefenen maar ik krijg hem redelijk gevuld en ligt heerlijk. Hier noemen ze dat ding : Big Mouth Couch.
Was natuurlijk een koopje! Maar we genieten ervan, net zoals van het prachtige weer. We hebben de hele middag aan het strand gelegen, gaan zo BBQ met " verse " frietjes die je hier kunt kopen en we zitten nog heerlijk buiten in onze korte en andere lekkere zomerkleding. Kijken wat het morgen gaat worden, maar dit nemen ze ons niet meer af.....

1. Jeroen:
    24 januari 2017
    Lekker toch zo'n lamzak? Ps bijna zover dat jullie mogen lamzakken... x
  2. Corrie schreppers.:
    24 januari 2017
    Het is onvoorstelbaar hoeveel moois jullie hebben gezien. Nog enkele dagen en dan wordt het inderdaad tijd om te relaxen en alles wat je hebt gezien en meegemaakt in je in te laten werken. Groetjes.
  3. Marion:
    24 januari 2017
    Dat zag er voortreffelijk uit! Helemaal uitgerust, opgeknapt, lam geworden en dan je bedje in!
    Wat het met Kees doet, tja dat weet ik niet maar Jacqueline, jij ziet er heel goed uit!
    Marion
  4. Gerrit:
    24 januari 2017
    Wat een prachtig reisverslag, zo duidelijk beschreven met al die mooie foto's.
  5. Jules&Claudia:
    24 januari 2017
    de ZON.... Zee & Strand... Hiep hiep....
  6. Gerrit Tini.:
    24 januari 2017
    Zoo... lekker verkleurd steekt goed af in de lamzakken.
  7. Marion:
    24 januari 2017
    Nou Jacqueline, jij ligt volgens mij meer ontspannen in de lamzak dan Kees.
    tja, die moet nog even wennen en afkicken van het rijden met de camper. Nou Kees volgens mijn verdien je een grote dikke pluim voor al die bergen en bochten die je hebt moeten nemen maar ik weet zeker dat je stiekem wel erg genoten hebt van het rijden!
    nu op weg naar de zon en lekker lammen. Liefs Marion xx
  8. Bep:
    24 januari 2017
    Wat heerlijk relax na zo'n mooie intense indrukken , weet ik ook weer wat een lamzak is zo te zien heerlijk dus geniet er nog effe van .

Liefs H&B