Van Ongula Village Homestead naar Mushara Bush Camp

23 oktober 2019

Zoals jullie gemerkt hebben zijn we er in geslaagd een groot gedeelte van de plaatjes die we hebben gemaakt bij de Homestead te uploaden.

Niet alles want we hebben nog wel een paar leuke plaatjes. De wifi waar we nu zitten ( Mushara Bushcamps) ziet er goed uit, de internetverbinding echter niet dus helaas geen foto’s meer van gisteren en vandaag.

Vanochtend na een erg warme nacht zoals gebruikelijk vroeg aan het ontbijt. Onze medegasten maakten terecht wat problemen omdat het ontbijt voor die gasten uit Tjechie, zowat in hun holle kies paste. Het zijn nog al stevige  mannen die wel een en ander naar binnen kunnen werken.

Onze vrienden van de Homestead zijn zo druk met de “ perfecte” organisatie dat ze vergeten dat er ook gewoon gegeten moet worden.

Met enig rumoer hebben ze afscheid genomen en wij ook ( zonder rumoer) Jacqueline heeft nog een leuk aandenken kunnen scoren ( foto komt later)

Wij dus op ons gemak op pad via heerlijke geteerde wegen en ook al reden we op ons gemak, rond een uur of 11 stonden we bij de receptie van Mushara Bush Camp prachtige entree, vriendelijke ontvangst, konden al inchecken, bagage lossen en als we vanmiddag terugkomen dan staat onze bagage al in de glamping tent op ons te wachten.

Wij dus naar de ingang van Etosha park, je kunt ook binnen het park in een lodge slapen, wordt afgeraden omdat dit allemaal regeringseigendom is en het service niveau super laag is.

Dat was al te merken bij de ingang, papieren en nog eens papieren invullen, dan kun je het park in en 12 km verder moet je dan vervolgens je entree betalen. Voor 3 dagen 2 personen en auto is 510 Nab. Dollar = ongeveer

€ 37.00 helemaal niets dus.

De rest zoek je maar uit, plattegrond hadden we al bij de lodge gekocht. Wij dus op pad en per direct hadden we al prijs ondanks de hitte van de dag. Vandaag 37 en morgen 39 graden.... veel te heet.

We hebben al, veel giraffen, zebra’s, gnoe’s, springbokken, kudu’s, struisvogels en een olifant te pakken.

Morgen gaan we dwars door Etosha naar onze nieuwe lodge, dan zijn we vroeg en zullen we ongetwijfeld nog veel meer gaan scoren. Als de wifi daar dan ok is met internet kunnen we weer wat mooie plaatjes uploaden....

De tent is overigens ook prachtig misschien dat we dit morgen ook kunnen delen...

Oh ja, nog even getankt hier, er werd een auto afgetankt van een paar Fransen. De tankbediende probeerde er elke druppel tot het randje in te krijgen.

Duurde een half uur en er stonden inmiddels een auto of 5 te wachten. Die verrekte Fransen maakten er geen einde aan. Een van de Duitsers was het zat en reed weg. Eindelijk wij aan de beurt, mij niet gezien, dus voor 300 dollar in de tank, geen tip. Niet echt slim van die man.....

1. Gerrit Tini.:
    24 oktober 2019
    Toch weer een prachtig verhaal.