Hvar, parel van Kroatië

14 september 2021 - Hvar, Kroatië

We liggen voor anker bij het eiland Hvar, we zijn hier vanochtend op bezoek geweest en hebben de foto’s hiervan al gedeeld vanochtend,  toen we op een terrasje in de schaduw bij zaten te komen van de forse klim naar het fort van Hvar stad. We zijn vanochtend met de tender gebracht en weer opgehaald. Het schip lag dus voor anker in de baai. Het eiland is een van de grootste van Kroatië en staat naast de culturele omgeving ( Unesco erfgoed) bekend als een party-eiland. Nadat we gisteren terug waren gekomen van Zadar en ik er in was geslaagd om de boel weer op internet te krijgen, hebben we de hele middag lekker op het achterdek gelegen, genietend van een heerlijk verkoelende bries. Beetje zwemmen, muziekje lezen, drankje, hapje en vervolgens weer op herhaling. Wat een ongelofelijk slecht leven hebben we hier aan boord ondanks die verrekte mondkapjes. Echter gezien de drankjes en hapjes hebben we meer dan voldoende excuses om die dingen af te doen en als je op je bedje ligt dan hoeft dat gelukkig niet meer. Ook niet tijdens het zwemmen alhoewel sommige mensen denken dat dit wel moet :-).

S’avonds na het opfrissen weer heerlijk gedineerd en vervolgens weer genoten van die heerlijke R&B band. Om 21.30 de eerste show bekeken in het theater. De show was een Engelse groep die Franky Valley en de Four Seazons coveren en met succes . Los van de wat saaie dansjes was het zangwerk weer prima en genoten wij, en met ons de “ouderen” onder ons van de hit’s van de 60ties en 70ties die voorbij kwamen.

Hierna nog ff genoten bij onze bar en daarna naar de pianobar waar 2 jonge artiesten nummers zongen en speelden op verzoek en dat life fantastisch deden. Wij hebben sterk de indruk dat “dankzij” Corona de cruise director van de  HAL de hand heeft weten te leggen op artiesten die normaal niet aan boord te horen zullen zijn tenzij het een privé jacht zou zijn van een of ander Bill Gates achtig figuur.

Terug naar vandaag, party eiland, dat heb ik al gezegd over Hvar, leuk plaatsje dat Hvar, een van de stadjes Op Hvar ( beetje verwarrend) leuke haven, veel “dikke” boten en veel jeugd. Lijkt een beetje on Saint Tropez en Porta Banus  ( bij Marbella) de mensen die hier hun scheepjes hebben liggen willen gezien worden. En er komen normaal gesproken voldoende toeristen en cruiseschepen om zich daaraan te vergapen.

We hebben de klim naar het fort gemaakt, stevige klim en alhoewel we vroeg waren vertrokken ( we waren om 09.00 al aan de wandel) was het toch al aardig warm. Onderweg werden we beloond met mooie uitzichten die we al gedeeld hebben met jullie. Het eiland is 70km lang en een km of 10 breed. Het barst van de paradijselijke stranden en dito Beach bars. Vanuit hier wordt er ook veel gehopt naar andere eilanden. De 5 eilanden tour is erg populair hier vooral bij de jongeren onder ons. Het water rond de eilanden is kraakhelder en hartstikke blauw.Kortom naast dit hoppen barst het ook nog van de bar’s restaurantjes en nachtclubs. Niet voor niets party eiland dus.

Wij zijn weer terug gegaan naar onze eigen party boot !! , met zijn bars, restaurantjes, theaters en zoveel meer. Wij gaan weer genieten van de zon op ons favoriete plaatsje op het dek….. rond een uur of 5 vanmiddag lichten we het anker weer en gaan we richting Montenegro.

tot morgen…..

1. Jules&Claudia:
    14 september 2021
    En al wat contacten gelegd met mede reizigers ( met of zonder mondkapje!!) ?
  2. Marion:
    14 september 2021
    tijdens de opnames van Wie is de Mol heb ik mooie natuur en hele mooie gebouwen gezien. Het ziet er naar uit dat heel Kroatië overal zo mooi is, zo ook daar waar jullie geweest zijn nu. Prachtige foto's.
    ik kijk uit naar het volgende verhaal en de foto's. Geniet!!! Marion
  3. Bep:
    14 september 2021
    Wat mooi allemaal, prachtige vergezichten. Hvar een leuke plek hoor. En buffel maar lekker verder dan heb je het minst last van die mondkapjes 😜 tot morgen.
  4. Gerrit Tini.:
    15 september 2021
    Zwemmen met een mondkapje op hahahahahah.