Zadar , Koper ( Slovenië) en weer naar huis

5 oktober 2021 - Koper, Slovenië

Zit hier in onze hut terwijl Jacqueline de eerste koffer met niet hoeven te wassen spul aan het inpakken is en schrijf mijn laatste verhaal van deze trip.

Gisteren waren we in Zadar, daar waren we al eerder geweest en de weersvooruitzichten waren inmiddels toch weer beter geworden. Wij dus van boord gegaan, nog even door Zadar heen gesjouwd maar we vonden het uitzicht op nog een laatste dag achter op het dek in het zonnetje zo lekker dat we besloten hebben om dat te gaan doen. Wij hebben genoten van die heerlijke laatste dag in de zon en met ons nog vele anderen die er ook zo over dachten.

In de namiddag was er nog een hilarische voorstelling gaande op het achterdek welke zich afspeelde rondom het strijken van de Nederlandse vlag. Het schijnt zo te zijn, dat waneer het schip vaart de vlag voor op het schip zichtbaar moet zijn en waneer het schip in de haven ligt moet die worden gestreken en op het achterdek in de top worden gehesen. Door de wind was die vlag enkele keren om het touw heen gedraaid en kregen de 2 technische boy’s het niet voor elkaar. Daar zijn in totaal 8 mensen aan te pas gekomen die onder grote hilariteit van steeds meer passagiers het niet voor elkaar kregen om die vlag naar beneden te krijgen . Albert de oude HAL rot had zich er al mee bemoeid, daar werd niet naar geluisterd natuurlijk. Toen het schip vertrok en met de wind mee vaarde kwam de vlag slap te hangen en was het in 2 minuten gebeurd net zoals Albert had voorspeld. Applaus van het publiek en de rest is geschiedenis.

In de avond kregen wij te horen dat er nogal wat controle zou zijn bij onze aankomst in Koper, speciale formulieren weer ingevuld en QR code opgehaald waar uiteindelijk weer niemand naar heeft gekeken.

Wel was er paspoort controle ?? ( Schengenland) en moesten de vaccinatie bewijzen worden overlegd. De Amerikanen allemaal in een lange rij en wij ( dat dan weer wel) mochten als EU members de meute voorbij gaan.

Het regende ! Voor de eerste keer flinke regen, wij hadden al een beetje gekeken wat er te doen was hier, niet echt veel om over naar huis te schrijven terwijl ik dat dan toch maar even doe. Besloten naar een winkelcentrum te lopen, km of 2 dus goed te doen. Zo gezegd zo gedaan en wij hebben weer van alles gescoord, goedkope Iphone oplaad kabeltjes, kerstdingetjes en nog andere niet noodzakelijke rommel.

Ondertussen was het weer opgeklaard en was het ook gewoon warm geworden. Wij hebben dus nog even de oude stad gezien, was niet veel soeps. Zijn daarna terug naar het schip gegaan waar Jacqueline nu bijna klaar is met de eerste koffer.

Koper is overigens een van de 3 havensteden van Slovenië, ligt een km off 11 van Triest ( Italië) vandaan en het eiland waarop Koper ligt werd door de Romeinen al Capros genoemd echt veel bijzonders vonden wij het niet, zeker niet in vergelijking met wat we gezien hebben.

Aan alles komt een einde, we zijn al weer ingecheckt bij de KLM, gaan nog een middagje lezen, vanavond de rest inpakken en morgenvroeg om 7.30 uur gaan we van de Eurodam af en is onze Corona Tijdperk Cruise voorbij. We hebben er van genoten, we hebben prachtig weer gehad.

Jammer dat Istanboel en Venetië niet door konden gaan, maar we mogen niet mopperen we hebben een prachtige vakantie gehad en kunnen ons gaan voorbereiden op Thailand 2022, ziet er naar uit dat dat door kan gaan.

Groeten van ons beiden hier in Koper en tot binnenkort.

Jules, we landen om 13.40 uur volgens de planning hier, we zien je morgen….

1. Marion:
    5 oktober 2021
    Nou dat was het dan weer, het volgen van een mooie vakantie van jullie beiden.
    Genoten van alle verhalen, geschiedenislessen en foto's. Ik zal het gaan missen.
    morgen op naar ons natte koude landje maar ....... de vooruitzichten zijn goed!
    Mag ook wel vind ik, want volgende week ga ik een weekje naar Friesland en het zou fijn zijn als we daar lekker kunnen fietsen! Tot snel en wederom bedankt voor de mooie verhalen en alles. Marion xx
  2. Jules&Claudia:
    5 oktober 2021
    Vast een goeie terugreis..
  3. Gerrit Tini.:
    5 oktober 2021
    Ook wij hebben genoten van jullie reis en daarvoor hartelijk bedankt! Wij wensen jullie een fijne vlucht toe en welkom thuis. ✈️😃
  4. Mieke:
    5 oktober 2021
    Waren mooie verhalen!! Heb er weer van genoten!! Net als jullie!!
    Een goede reis terug, en wel thuis!!!!
  5. Hans en Marian Tuerlings:
    5 oktober 2021
    Hallo Jacqueline en Kees, weer hartelijk dank dat we ook deze keer weer in jullie rugzakje mochten meereizen. Bedankt voor de prachtige foto's en het zeer goed geschreven reisverslag. Wij wensen jullie een goede terugreis toe en welkom in ons kille Nederland.
    Geniet samen van deze laatste avond op de boot. Groetjes van ons, blijf gezond en tot binnenkort.
  6. Thea:
    5 oktober 2021
    Weer genoten van je heerlijke verhalen Kees en de mooie foto’s. Bedankt daar voor. Veilige terugreis. 💁‍♀️💁‍♀️
  7. Inge:
    5 oktober 2021
    Geniet van laatste avond! Goede terugreis en tot snel😘
  8. Bep:
    5 oktober 2021
    Hoi Kees en Jacqueline het was weer heerlijk om jullie te volgen tijdens jullie reis. Ook ik geniet steeds weer van al dat moois wat jullie mee mogen maken en vastleggen in jullie reislogger .
    Bedankt , geniet nog even na en goede reis terug . Tot gauw 😘😘
  9. Loek:
    5 oktober 2021
    Achter af gaat het heel snel maar het voornaamste is dat jullie een prachtige reis en interessante mensen heb ontmoet
    En dat we door de verhalen mee hebben mogen genieten
    Een goede reis en weer welkom in Tilburg en bewonder onze prachtige piushaven😃
    Groetjes loek