Rhodos 2

20 september 2021 - Rhodos, Griekenland

Waar zal ik eens beginnen denk ik terwijl wij neergestreken zijn op het opperdek omdat we daar in de schaduw kunnen zitten. We houden dit stil omdat we anders gaan verraden waar onze leuke plekjes aan boord  zijn. in de zon is het weer eens niet uit te houden vandaag. Een stiltegebied is het hier ook niet op dit moment, we zitten tegen de ventilatieopeningen aan van de machinekamer waar al ruim een half uur het alarm afgaat dat steeds wordt uitgezet maar na een paar minuten weer begint te piepen. Begin me af te vragen wat er gebeurd als we op volle zee zitten.

Ik had eigenlijk gedacht dat er vandaag niet teveel te melden zou zijn, uiteindelijk is het toch nog een actieve dag geworden waarin we net als gisteren zo’n 10 km hebben gelopen van een uuf of 9 vanochtend tot een uur of een in de middag.

Gisterenavond ontmoetten wij weer een paar andere Nederlandse gasten in het “crow nest” waar we inmiddels traditie getrouw neerstrijken na het diner voor een cappuccino, een cointreau voor Jacqueline en een Jameson voor mij. Al keuvelend over covid, politiek en wel of niet lekker kunnen koken ( waarbij ik mijn mond heb gehouden) kwamen we op een of andere manier op onze boekingen terecht.

Voor ik daar over verder ga vertellen even het volgende: de reis die we nu maken kwam voorbij in Januari van dit jaar en wij dachten fuck covid we boeken en zien wel. Daar zaten wat extraatjes bij en wij dachten hup en doen. Een tijdje verder in de tijd kwamen er nog wat betere acties, maar daar hebben we ons niet druk over gemaakt. Totdat er acties kwamen waarbij je als je tot 7 dagen aan boord zou zijn je een keer bij de Pinnacle zou kunnen eten ( en da’s echt top) langer dan 12 dagen 2 keer, langer dan 18 dagen 3 keer en bij meer dan 21 dagen 4 keer. Wij kregen het maar een keer als dank voor het vroege boeken.. Daar waren wij niet blij meer net als onze niet gekregen upgrade…wij hebben dat gemeld bij de receptie en ons er verder niet druk overgemaakt.

Totdat…wij gisteravond hoorden dat onze mede koffiegenieters die een cruise maken van 12 dagen, dezelfde  stateroom en verdere faciliteiten hadden geboekt, WEL een upgrade en degelijke hebben gekregen. Wij dus vanochtend als eerste de baas van de gastenservice in zijn nekvel gegrepen en hem verteld dat wij niet vrolijk zijn geworden van de gang van zaken… lang verhaal kort, we gaan onze extra diners in de Pinnacle krijgen en we gaan het tweede gedeelte van de cruise naar een upgrade toe, de goede man zei dat hij ons volkomen begreep en zijn uiterste best zou doen om deze cruise voor ons onvergetelijk te maken in de goede zin van het woord dan wel te verstaan……we zullen het gaan zien.

Vanochtend lekker vroeg een wandeling langs de haven gemaakt, vervolgens het nieuwe centrum in, daarna richting de oude stad waar we eerst door de oorspronkelijke vestinggracht zijn gelopen, wandeling van 2,3 km. deze gracht werd vroeger onder water gezet om het onmogelijk te maken om wat nu de oude stad is te veroveren, we hebben de plaatjes al weer gestuurd.

Al met al was Rhodos meer dan de moeite waard om een paar dagen aan te leggen.

Om 16.30 uur ( onze tijd)  varen we weer uit en gaan we richting Mykonos……..

1. Jules&Claudia:
    20 september 2021
    Tja al je het niet vraagt dan krijg je niks... Kees\Jaqueline regelt het wel !!
    Vraagje over de goede plekken op de boot.. Is het daar ook zo van s’morgens vroeg opstaan om een plekje met parasol te bemachtigen ???
  2. Bep:
    20 september 2021
    Heel mooi allemaal en wat goed dat jullie voor jullie upgrade en Pinnacle opgekomen zijn . Ben benieuwd of ze woord houden.
    Goede vaart en tot in Mykonos
  3. Marion:
    20 september 2021
    Goed dat je die andere Nederlanders tegen gekomen bent anders had je niet kunnen gaan vragen om de gemiste upgrade en diner. Wordt dus extra genieten denk ik.
    Inderdaad Rhodos ziet erop de foto's echt heel mooi uit. Ik moet er eens over nadenken om er naar toe te gaan. we zien wel, Nederland is ook erg mooi.
    Benieuwd naar de andere eilanden en naar jullie verrassende upgrade! groeten vanuit een heerlijk zonnig (soms wat bewolking) Nederland. Blijft nog lekker tot en met woensdag en dan wordt het herfst. Als dat inhoudt dat het nog steeds zonnige dagen zullen zijn prima, maar helaas het woordje regen komt ook al om de hoek kijken.
    anyway, geniet nog verder Marion.
  4. Golande:
    20 september 2021
    Ja verschil moet er zijn!!! Maar je kunt dat aan kees wel overlaten om zijn verhaal te maken!!! Het is idd niet eerlijk! Net zoals bij ziggo enz !!! Veertig jaar bij ziggo! Krijg nooit iets! En als je lid wordt komen de kadoos zo over je heen rollen!! Geniet maar van de rest die je beloofd is!!🙋👍🏻
  5. Loek:
    20 september 2021
    Fijn genieten je zelf kunnen zijn je niet laten bedotten mooi natuur en heel lekker eten wat wil je nog meer
    Ga zo door
    Gr loek
  6. Gerrit Tini.:
    22 september 2021
    Prachtige foto's en wij sluiten ons bij de anderen aan.