Corfu- Kerkyra

30 september 2021 - Corfu, Griekenland

Corfu-Kerkyra

Corfu is het noordelijkst gelegen Griekse eiland in de Ionische Zee en behoort dus tot de zogenaamde Ionische eilanden groep. Corfu heeft 120.000 inwoners waarvan een derde woont in de gelijknamige hoofdstad. Kerkyra is de oude Griekse naam voor dit eiland en plaatsje.

Het Eiland heeft 2 forten waarvan we er vandaag eentje hebben bezocht. Was weer een fikse klimpartij en daarnaast zat de klim van gisteren nog behoorlijk in de benen.

Even terug naar gisteren, nadat iedereen zo’n beetje was uitgeblust, zich naar hun hut begaven om te gaan douchen of de sterke verhalen van eerder die dag waar te maken, werd er genoten van het diner, hebben we weer een leuke show gezien en hebben we nog wat nagetafeld met Albert en Hanna.

Vanochtend werden we pas wakker om 09.00 wat voor ons een echte zeldzaamheid is. Vannacht had het geonweerd waar we niets van mee hebben gekregen!!

Zo rond de klok van 09.30 kwam Corfu in zicht, wat een geweldige beleving om hier vanuit zee binnen te mogen varen prachtig om te zien en natuurlijk ook weer mooie plaatjes van gemaakt.

We hebben ook nog wat plaatjes gemaakt van de 2 schepen van de HAL die hier voor anker liggen vanwege Covid. Trieste boel omdat zo te zien. Op de Zaandam ( het schip waar wij mee naar Antarica zijn geweest ) en de Volendam stonden wat mensen naar ons te zwaaien en de Eurodam liet haar blijdschap merken door flink op de hoorn te blazen als verwelkoming en troost voor haar zusterschepen. Daarnaast lag er ook nog de Costa Delicio van de Costa rederijen die ook weer het hun eerste cruises begonnen zijn.

Wij dus aan wal en op pad en in de cruiseterminal konden we al een Hop-On en Hop-Off boeken, dus dat hebben we gedaan. Nou werkt dus niet altijd zo goed want dit was echt het geld niet waard, wat een flauwekul verhaal was dit zeg. Dus een ieder die nog ooit op Corfu gaat en of wil komen, vergeet de Hop-on…

We hebben ons af laten zetten bij het grootste fort hier want ze hebben er 2 zoals gezegd. Entree betaald ( weer de helft!! ) we houden er straks nog een cruise aan over :-). En vervolgens naar binnen en klimmen naar de top. Op sommige plekken een beetje glad op de natuursteen, want jawel, vandaag hebben we onze eerste regen gehad, niet veel maar genoeg om goed nat te worden en een parapluutje aan te schaffen ( hebben we thuis ook niet !!) Het fort was meer dan de moeite waard, de plaatjes zullen het laten zien. Daarna hebben we nog even door de oude stad geslenterd. En daarna weer terug naar de Eurodam.

Jacqueline die een beetje loopt te sniffen door die airco overal heeft nog een blouse met lange mouwen gekocht om het een beetje warmer te hebben in het restaurant en de bar hier want daar kan het verrekte koud zijn. Over een dik uurtje gaan we vertrekken en morgen om 10.00 zijn we in Dubrovnik, stond en staat op mijn lijstje moet een prachtige stad zijn. We zullen het zien.

1. Jules&Claudia:
    30 september 2021
    Weet je waar het inmiddels koud is en echt af en toe stevig regent..
    Nee daar moeten jullie nog maar even niet aan denken. Wij hopen dat jullie nog een paar mooie dagen hebben (zonnetje/zonnetje).
  2. Bep:
    1 oktober 2021
    Mooi mooi en de foto’s spreken voor zich. Dan op naar Dubrovnik Daar ben ik in mijn jonge jaren ook geweest naar de prachtige grotten daar. Ik vertoefde toen in het plaatsje Rabac
    Geniet er van .
  3. Gerrit Tini.:
    3 oktober 2021
    Mooi mooi mooier wat regen dat is niet te vergeijken met ...............