Van Isle of Skye naar Highland Bear Lodge ( Loch Ness)

27 september 2018 - Drumnadrochit, Verenigd Koninkrijk

Gisterenavond heerlijk gedineerd bij The Three Chimneys, was meer dan de moeite waard. Voldaan terug naar Claire gegaan. Nog even Outlander zitten kijken met een slokje lokaal gedisteleerd spul. Outlander kijken is wel zo leuk omdat deze serie zich afspeelt in de Schotse Hooglanden en we al een aantal plaatsen hebben bezocht waar de serie zich afspeelt en of waar acteurs hebben overnacht en gedineerd. Waar we nu zijn is ook zo’n bijzondere plek, Hier hebben de acteurs gelogeerd ( sommige dan).

We zitten nu in de Highland Bear Lodge, daarover straks wat meer. Eerst vanochtend nog even bij Claire mogen ontbijten :-), wat een straf! Daarna op pad gegaan, niet naar het kasteel hier, want het regende vanochtend weer pijpenstelen. Ook niet met de kleine veerboot gegaan, want ook die lag nog uit de vaart. Dus wij op weg richting Inverness, prachtige weg om te rijden, regen, regen, ging nu toch wel een beetje vervelen hoor. Onderweg nog even een kop koffie bij een Inn gescoord en zo rond het middaguur kwamen we in de buurt van onze bestemming. We zouden echter eerst even naar Inverness rijden om daar even rond te kijken. Dat bleek dus echt wel 30 km vanaf onze lodge te liggen. Wij draaien dus richting Inverness, komen we langs een prachtige ruine van een kasteel, Urquhart Castle, mooie plaatjes gemaakt. De zon begon te schijnen om er voor Jacqueline een mooie verjaardag van te gaan maken.

Wij dus verder richting Inverness, langs de rivier Ness en natuurlijk Loch Ness, de mythe die hier echt maar dan ook echt helemaal uitgemolken worden, alles is het monster Nessie wat de klok slaat hier.

Daarna naar Inverness gereden de hoofdstad van de Schotse Hooglanden, leuk stadje met ongeveer 50.000  Inwoners. Wij dus even rond gestruind, nog wat leuke onderzetters gekocht en bij Starbucks op Jacqueline haar verjaardag natuurlijk een Frappucinno gescoord, die met caramel natuurlijk en veul room er op.

Na een dik uur besloten om naar onze Lodge te gaan, wij volgenden onze navigatie en toen we in de buurt kwamen, zag Jacqueline ineens een bordje langs de weg staan met de naam van onze Lodge. Volgens de navi was het echter nog een eind verder. Ik dus doorgereden, want draaien op de weg doe je hier ook niet een twee drie en vervolgens dus rechtsaf gegaan, steil de berg op, voelde niet goed. Wij dus terug en da’s maar goed ook, want het was dus nu linksaf en direct weer links naar de Highland Bear Lodge. Een prachtig landhuis met een al even bijzondere gastvrouw. Ik heb waar foto’s van binnen en buiten gemaakt. Hier mogen we 2 nachten blijven....

Vanavond gaan we eten bij The Ness Inn, zal wel mysterious worden dank ik zo....

1. Golande:
    27 september 2018
    Gefeliciteerd had ik al! Nogmaals proficiat!
    Ja vind ik ook zo leuk, dat ik al,die bekende namen uit outlander hoorde! Zag het helemaal voor me! Bijzonder!
    Fijn dat jullie een leuke verjaardagsdag hebben! Ook altijd speciaal om op vakantie jarig te zijn.
  2. Bep:
    27 september 2018
    Klinkt weer allemaal goed hoor en ziet er geweldig uit . Je dag kan niet meer stuk denk ik Jacquline gefeliciteerd 🎉🎈🎉🎈en straks nog een heerlijk diner . Ben benieuwd of die van gisteren het kan over treffen. 🍷🍷 proost op jou gezondheid en geniet er van samen. H&B 😘😘
  3. Marion:
    27 september 2018
    Oh heerlijk straks als je thuis bent nog “nazwijmelen” met Outlander! Ik heb net de laatste serie afgekeken en geniet met volle teugen van landschap maar vooral het Schotse spreken.
    Nog een heel fijne verjaardagsavond en tot snel met het volgende verhaal toch?
  4. Mieke:
    27 september 2018
    Lees nu Jaqueline dat je jarig bent!!
    Héél hartelijk gefeliciteerd!!🎉🎉
    Bijzonder om dat op deze manier te vieren in Schotland!!
    Maak er een gezellige avond van, met een lekker dineetje!!
    Heb weer genoten van de mooie foto's, en jullie verslag!!!
    Geniet nog van Schotland en van elkaar!!!!
  5. Gerrit Tini.:
    28 september 2018
    Kees en Jacqueline toch nog leuk weer op je verjaardag.
    Maar,,,, het monster van Loch Ness hebben wij niet kunnen vinden ook al waren de foto's nog zo mooi!!
  6. Marianne:
    29 september 2018
    j
    ja kan mij helemaal voorstellen Je moet de boeken ook gaan lezen , van Outlander.Zo goed geschreven, Geniet nog van jullie reis.
    liefs marianne