Glenn Affric, een prachtig natuurpark in de Schotse Hooglanden

28 september 2018 - Drumnadrochit, Verenigd Koninkrijk

Gisterenavond de verjaardag van Jacqueline waardig afgesloten met een lekker Schots etentje in de Loch Ness Inn in Drumnadrochit. Heerlijk geslapen in “ons” kasteeltje . Vanochtend ook hier weer een prima ontbijt genoten en zitten te kletsen tijdens het ontbijt met een leuk stel uit Londen, zij van oorsprong  een Duitse en hij van oorsprong  uit Nieuw Zeeland. Uitleg gekregen over wat er in de buurt zoal te doen is. De reden dat Outlander hier in de buurt is opgenomen heeft natuurlijk ook te maken met de omgeving. Glenn Affric is een natuurpark Met alleen inheemse planten en bomen en ziet er dus uit zoals Schotland er honderden jaren geleden  uitzag. Je hebt het hier dus over de oerbossen van Schotland. We hebben vandaag bij voor Schotse begrippen prachtig weer een aantal wandelingen gemaakt in dit park vanuit verschillende punten. We zijn begonnen bij Phoda Falls, daarna naar Dog Falls, Loch Beinn a’ Mheadhain en River Affric. We hebben genoten van de natuur, de wandelingen zelf, de prachtige uitzichten, de schitterende herfstkleuren, en vele soorten van herfst verschijningen die we in deze prachtige omgeving hebben mogen vastleggen. We hebben echt een grote hoeveelheid foto’s gemaakt en wat video’s die we er allemaal op gaan knallen. De WiFi is goed hier. Ik zit mijn stukje in “ons” kasteeltje bij de openhaard te schrijven terwijl Jacqueline even is ondergedompeld in het lekkere ligbad hier. Vanavond zien we wel wat we gaan doen, morgen naar Pitlochry waar we 3 nachten gaan blijven.

1. Mieke:
    28 september 2018
    Fijn dat jullie een mooie dag hebben gehad, en de verjaardag van Jaqueline met een lekker etentje hebben afgesloten!!
    Een mooi enthousiast verhaal vandaag!!
    Zo te lezen hebben jullie écht genoten!!!
    Nog veel moois de komende dagen, en genieten maar weer!!👍👍
  2. Bep:
    28 september 2018
    Nou zeg dit is echt een cadeautje vandaag ,wat geweldig mooi zeg , wat een mooie natuur .
    Op naar het volgende deel en lekker verder genieten.
  3. Marion:
    28 september 2018
    Nou deze keer roem ik de foto’s van de rachtige paddestoelen. Wat een aparte en veel verschillende heb je op de gevoelige plaat vast gelegd. Chapeau!
  4. Gerrit Tini.:
    Prachtig prachtig!
  5. Inge:
    28 september 2018
    mushroom paradise! echt schitterende natuur!
  6. Jules&Claudia:
    28 september 2018
    Ja de herfst is daar al verder ingetreden dan hier... Enjoy !!