Van Pitlochry naar Edinburg

2 oktober 2018 - Edinburgh, Verenigd Koninkrijk

Gisterenavond zijn we gaan eten bij de Tullie, blijkt een voormalig hotel & pub te zijn dat door een paar jonge gasten compleet gestript en opnieuw opgebouwd is.Aan de binnenkant dan wel te verstaan . Onze gastvrouw en gastheer met de buurvrouw zijn daar ook gaan eten om eens te kijken wat ze te bieden hadden.

Concept en inrichting was leuk. Opzet was en is kiezen uit een aantal “bites”, gevolgd door starters en main’s . Verhaal is leuk, aan de keuken moet echter nog wel een en ander worden gesleuteld.

Er was echter nog een surprise, zoals sommige van Jullie wel zullen weten, en diegene die het niet wisten, weten het dan nu!, zaten wij niet ver van Balmoral af, het vakantie verblijfje van de Royal’s hier in de UK. Ik heb er een plaatje van gemaakt, mogen jullie raden met wie we hier zaten te dineren of beter gezegd te “biten”.

Vanochtend genoten van ons laatste ontbijtje bij Alf en Ann, daarna richting Edinburg gegaan. Eerst even gestopt bij een gigantische mall en outlet zodat Jacqueline haar ontwenningsverschijnselen door een gebrek aan winkelen te lijf kon gaan. Daar een uurtje of 3,5 doorgebracht. Vervolgens richting Edinburg centrum want daar zitten we in Residence Inn by Marriott. Prima hotel op een even geweldige lokatie. Boel op de kamer gegooid en op weg naar centrum om wat verkenningen te doen voor morgen.

Was vergeten hoe mooi deze stad is, is ook al weer een jaartje of 15 geleden dat ik hier was. Je loopt hier echt compleet in de middeleeuwen rond te stappen. Janske, hier moet je echt naar toe hoor.....

Wij hebben een tijdje rondgezworven en hebben uiteindelijk besloten om vroeg te eten, zijn tamelijk kapot en om dan terug naar het hotel te lopen en daarna weer de stad in te gaan, daar hadden we zin en de puf niet meer voor. Wij zijn dus bij Jamie’s gaan eten en dat was gewoon hartstikke goed. Heb nog ff het nieuwe kookboek van hem gekocht ( krijg nu tenslotte meer tijd niet waar ?). Op de terugweg even bij Sainsbury binnen gegaan en voor vanavond wat kaas en toastjes voor bij de wijn......relaxen en morgen de laatste hele dag op pad hier..........

1. Marion:
    2 oktober 2018
    Zeker een verrassing! Zal ze wel logeren op Balmoral want dat is haar lievelingsplek he.
    Wat een prachtige stad is Edinburgh ook al. Wat een moois zien jullie weer deze vakantie. Om ook,dit weer nooit te vergeten.
  2. Jose:
    2 oktober 2018
    Komen ook voor ons herinneringen boven aan deze geweldige stad
  3. Inge:
    Schitterende stad zeg!
  4. Bep:
    2 oktober 2018
    Indrukwekkend hoor echt heel mooi.
    Geniet van jullie avond jullie laatste dsg in dat mooie Schotland .
  5. Gerrit Tini.:
    3 oktober 2018
    Wij hebben weer genoten van je mooie foto's. Biten..Royal's?? niet gezien.