Van Swakopmund naar Erongo gebergte en Ai Ais Rock Painted Lodge

16 oktober 2019 - Erongo, Namibië

Vanochtend gewoon vroeg opgestaan en Swakopmund verlaten. Vandaag slechts een kleine 200 km waarvan iets minder als de helft over D wegen en dus gravel! Toen wij Swakopmund verlieten was het om 8 uur in de ochtend een graadje of 17. Voordat we goed en wel een km of 30 op weg waren zaten we alweer op 30 graden plus en vandaag hebben we de 37 graden aangetikt. Met soms erg veel wind. De rit zelf ging prima, ik miste een afslag maar dat maakten we bij de volgende afslag weer goed, bovendien stond de locatie goed aangegeven. De Lodge is schitterend gebouwd in 2004 door een tweetal families, hebben deze zelf gerund tot 2016 en daarna management uit handen gegeven en dat kun je merken vinden wij. Prachtige plek, beetje kille en zakelijke aanpak. Wij waren hier redelijk vroeg, het was tenslotte maar 200 km en de gravelwegen waren prima te doen dus rond 11.30 voor de deur. Van het” management” mochten wij echter pas om 13.00 in onze hut! Dankzij wat bemoeienissen van welaardige medewerkers mochten we er bij de gratie god om half een eindelijk in.

De Lodge ligt omgeven door graniet massieven in allerlei vormen en maten en we kijken uit op het Erongo gebergte. Je kunt hier ook weer tours maken maar we denken dat niet te doen. Morgenvroeg gaan we een wandeling maken naar grotten met oude tekeningen. Daarna naar een kunstenaarsstadje in de buurt wat wel leuk schijnt te zijn en daarna weet ff bij het zwembad bijkomen. Vanavond kampvuur en dineren. We kijken uit op een waterplaats waarvanmiddag al Kudu’s waren en apen. Als klap op de vuurpijl wrattenzwijnen die zowat de voordeur in liepen en het gras ( nou ja gras) voor de Lodge weggraasden.

Ben benieuwd naar het bezoek van vanavond!

1. Marion:
    16 oktober 2019
    Wat een prachtig uitzicht heb je hier.
    en ik zou toch wel heel graag een foto zien van de hut van binnen. Welk gedeelte is van jullie want als alles van jullie is kun je rolschaatsen aanschaffen om elkaar te volgen.
    Prachtige locatie. Liefs Marion xx
  2. Thea:
    16 oktober 2019
    Ziet er weer mooi uit. Wat een prachtige vakantie voor jullie. En Jacqueline het zwembad bij de hand. Laat Kees langs de kant de oefeningen voor doen kun jij ze na doen. Mis je het aqua joggen niet. 😜😜veel plezier 🙋‍♀️🙋‍♀️
  3. Jeroen:
    16 oktober 2019
    weer prachtig hoor! niet normaal... geniet van de avond. ben benieuwd naar wie er langs komen
  4. Inge:
    16 oktober 2019
    Echt schitterend mooi, geniet maar lekker!
  5. Bep:
    In een woord geweldig , hoe mooi is dit. 👌👍👌👍
  6. Mieke:
    Schitterend!!!
    Wat een verhalen en prachtige plaatjes!!
    Kunnen jullie het nog bevatten!!
    Het is zo veel allemaal! Ga door met genieten!!!
  7. Gerrit Tini.:
    17 oktober 2019
    Het ene mooie landschap na het andere rolt aan jullie voorbij. Die rotsen zijn op een bepaalde manier opgestapeld! Hebben jullie daar de hand in gehad? Mooi mooi en nog eens mooi!!
  8. Marianne:
    18 oktober 2019
    wat een prachtig en ruig landschap .genieten maar