Erongo gebergte en Ai Ais Rock Painted Lodge

17 oktober 2019 - Erongo, Namibië

Gisterenavond in een redelijk bloedhete Lodge prima gegeten, lekker wijntje, veel water en veel klonten.

Kampvuur werd opgestookt, te heet om bij te zitten. Dus na het diner op een bedje bij het zwembad naar wat Kudu’s bij het verlichte waterpunt zitten kijken. Veel bezoek was er niet. We hebben overigens ook wat mensen horen klagen over de afternoon gamedrive, drive zat maar geen game!

Werd gelukkig wel wat koeler en we hebben tot een uur of tien buiten gezeten.

Daarna was het plan nog even buiten te zitten bij ons huisje. Daar de warmte onder de rieten kap blijft hangen( net als in het restaurant)was het niet echt lekker en dus de airco in gedoken. Slaapmutsje, filmpje en naar bed.

Goed geslapen en vanochtend na het ontbijt een uitgezette wandeling gemaakt met wat geklouter en geklim. Maar uiteindelijk wel de rotstekeningen gevonden die daar door de San ( bosjesmannen) en.oorspronkelijke bewoners duizenden jaren geleden zijn gemaakt. Het was overigens vanochtend al 36 graden hierl

Erg leuke wandeling en weer een paar mooie plaatjes. Toen we terugkwamen hebben we een kopje koffie op ons terras genoten ( schaduw) en daarna zijn we naar Omaruru gereden, dikke 45 km over een leuke weg😜, werden onderweg gewaarschuwd voor leeuwen en olifanten, niet gezien. Wel een roedel apen en wat ander klein spul.

Bij de Spar! Jawel, grote tent wat water gekocht en bij een leuke thee/ koffie tent de lunch gebruikt. Daarna terug naar de Lodge. Je zou dus kunnen zeggen dat we 100 km hebben gereden om wat water te kopen......

Wij hebben hier niet meegedaan aan drive’s omdat er weinig wild zit en we de komende dagen nog een paar mooie drives gaan maken met veel meer wild.

Nu bij het zwembad, ff duiken ( keer of 10) een nachtje nog hier en morgenvroeg op pad.

Ik zet ook een foto op onze blog van de route, kijken of jullie kunnen vinden waar we morgen op af gaan....

1. Marion:
    17 oktober 2019
    Wat een apart maar toch heel mooi landschap!
    Ik denk omhoog richting Kunene. Maakt niet uit het zal toch wel mooi worden weer.
    groetjes, geniet en puf nog even want zo te zien zal het niet veel minder warm worden!
    Marion
  2. Bep:
    17 oktober 2019
    Echt een mooi landschap knap wat jullie allemaal zien in die hitte. Bijzonder zo die Afrikaanse huisdieren om jullie heen 🤪😂 .
    Tja en waar jullie morgen naar toe gaan moet ik mij nog effe in verdiepen 😄😚😉
  3. Gerrit Tini.:
    17 oktober 2019
    Wij denken net zoals Marion naar Kunene. Goede reis morgen.