Mikonos / Mykonos

21 september 2021 - Míkonos, Griekenland

Gisterenavond net voordat we gingen dineren het telefoontje gehad van de receptie dat we vanavond alvast een keertje kunnen gaan dineren bij het Pinnacle restaurant. Die is dus vast binnen. Verder weer een heerlijke avond gehad met een geweldige theatershow. Diegene die het voor elkaar heeft gekregen om die acts van jonge zangers en dansers met elkaar te verweven heeft een goede zet gedaan. Het enthousiasme van die club is overweldigend en erg leuk om mee te maken. De kraamkamer van aanstormend talent zullen we maar zeggen.

Vanochtend om 07.00 meerden we al weer in Mykonos of Mikonos, net zoals jullie willen, Ik vind Mykonos er wat Griekser uitzien…

Toen we vanmorgen aan dek kwamen om ons ontbijtje buiten in het zonnetje te nuttigen, zagen we dat we niet meer alleen waren. Er lagen nog 2 cruiseschepen voor anker en ff later kwam daar ook nog het Cellebrity schip bij dat gisteren ook al samen met ons in Rhodos lag.

Wij lagen aangemeerd aan de pier, konden daar dus prima aan de wal komen maar moesten nog wel ff met de Sea Bus de baai overvaren om bij Mykonos Centrum te komen. Was natuurlijk een drukte van belang om in die bus te komen.

Eenmaal aan boord waren we er zo en toen we daar aankwamen schrokken we wel een beetje. Die 4 cruiseschepen zitten allemaal voor max 50% vol, we kunnen ons dus een beetje voorstellen wat het zou betekenen als die schepen gewoon vol hadden gezeten. dan wil je hier dus gewoon niet zijn. Hoe lief en mooi dit stadje ook is.

Ik kan me ook een beetje voorstellen wat het heeft betekend en nog betekend voor dit stadje om verstoken te zijn geweest van al die toeristen die hier normaliter dus aan komen leggen om  hun eurootjes achter te laten….

Het stadje is leuk om te zien, beetje Mijas in Spanje, ook daar zijn de rijen dik om de witte huisje te zien….

Mikonos is een klein eilandje, onderdeel van de eilandengroep de Cycladen gelegen tussen Tinos, Syros, Paros en Naxos zo’n 10.000 mensen bewonen dit eilandje en voornamelijk wonen die in Mykonos stad. Er zijn hier naast het stadje nog Idyllische witte stranden en strandjes en laag heuvelachtig laagland met kerkjes en de kenmerkende witte windmolens. Je kunt hier ook voor een bezoek aan het eiland Delos de boot pakken. Delos is de geboorteplek van de god Apollon en kent een van de mooiste nederzettingen uit de Griekse oudheid. Gaan wij niet zien, wij blijven hier tot 20.30 uur vanavond en dan vertrekken we richting Athene. Morgen hebben we een dag op zee en overmorgen om 07.30 uur zijn we Piraeus de haven van Athene. Denk dat er morgen niet veel te melden valt, overmorgen na onze eerste dag in Athene des te meer denk ik.

1. Inge:
    21 september 2021
    Mooi daar hoor, leuk om te zien!
  2. Marion:
    21 september 2021
    mooie witte huizen en huisjes. volgens mij wel een heel werk om ze zo mooi wit te houden. lieflijk stadje maar net wat je zegt als het overspoeld wordt met toeristen wordt het toch een ander verhaal. ben benieuwd naar foto's van het eten (?). Marion
  3. Bep:
    21 september 2021
    Apart plaatsje , mooi hoor. Nu heb je nog wat vast kunnen leggen, was dat gelukt met de 100% toeristen ? Denk het niet.
  4. Gerrit Tini.:
    22 september 2021
    Gelukkig is het maar 50%%! Anders kon je over de hoofden lopen. Wel weer hele mooie foto's.
  5. Janske:
    23 september 2021
    Wat ziet het er allemaal ontzettend mooi en lekker uit! Dit wil ik ook!!