Edinburgh en Kirkwall Schotland 1&2 september

2 september 2023 - Kirkwall, Verenigd Koninkrijk

Het is niet te geloven maar wij zitten alweer op het dek van het zonnetje te genieten. Gisteren niets gepost simpelweg omdat ik te beroerd was. Ik heb een stevig koutje te pakken.vandaag al weer iets beter dan gisteren. Wij gingen bij Edinburgh voor anker en ik dacht dat dit weer eens een geldbesparing zou zijn. Al Gauw bleek dat de grotere schepen niet onder de beroemde brug van Queens Ferry door kunnen varen. Dus allemaal in de tender en vervolgens met de bus a raison van 12 pond naar Edinburgh. Daar was het hartstikke druk en kon je zowat over de koppen lopen. We hebben de luxury mile gelopen wat een straat is vol met monumenten en bars, koffie cafeetjes en winkeltjes. We hebben wat foto’s gemaakt voor de liefhebbers, het verhaal over Edinburgh hebben we in 2018 al verteld. Rond een uur of 3 zijn we teruggegaan met bus( was aardig beroerd) bij de pier bleek dat het een grote puinhoop was. Door het tij was een gedeelte van de pier niet bereikbaar  en kon er maar een tender per keer worden gevuld. Herinneringen aan MSC kwamen boven drijven , alleen was het toen bloedheet. Uiteindelijk opgelost door het inzetten van een lokaal groter schip. Even een borrel gedronken, uurtje of wat gedoezeld en daarna toch een hapje gedaan, show overgeslagen en op tijd naar bed geggaan.

Vanochtend een zonnige aankomst bij Kirkwall, de hoofdstad van de Orkney eilanden ( Schotland) een klein lief stadje vol met historische gebouwen zoals het kasteel van de Earl van Orkney en een prachtige kathedraal  , St Magnus cathedral met daaromheen een kerkhof wat zo in een Dracula film zou kunnen worden geplaatst. Een paar uurtjes rond gedwaald en veel , heel veel tweedehandse rommel gezien net zoals veel peperdure handenarbeid producten. We hadden eigenlijk wel naar de papegaaiduikers willen gaan die hier nestelen maar daar was ik net te beroerd voor. Helaas. Daarnaast is Orkney beroemd om zijn historische plaatsen zoals, Standing Stones, Ring of Brodgar bijvoorbeeld allemaal plaatsen die wel in of andere serie hebben geschitterd.

morgen zijn we op de Faröer eilanden

1. Gerrit:
    2 september 2023
    Wat een gedoe allemaal. Toch wel geluk met het weer. Mooie foto's.

Beterschap

Herma en Gerrit
  2. Ria Blaakenburg:
    2 september 2023
    Inderdaad weer mooi plaatjes geschoten , wat e ern drukte daar zeg . en het weer is met jullie☀️ Hier ☔️ Haha snel weer opknappen Kees zodat jullie weer verder kunnen genieten hé 👌🏼☀️🍀
  3. Inge:
    2 september 2023
    Avonturen zo… Hopelijk snel weer beter. Mooie plaatjes weer!
  4. Golande:
    2 september 2023
    traditie van griepje op vakantie houdt je goed in ere kees!! gauw opknappen
  5. Thea:
    Wat zien jullie toch veel en wij ook. 😜bedankt daarvoor. Beterschap. 💋
  6. Gerrit Tini.:
    2 september 2023
    Wij zien weer veel mooie gebouwen en het weer werkt mee. Knap gauw op Kees en laat ons van jullie mooie reis genieten.
  7. Jules&Claudia:
    2 september 2023
    Beterschap vanuit het hete Egypte..
  8. Bep:
    2 september 2023
    Wat is het genieten van jullie mooie plaatjes ondanks je je niet zo lekker voelt Kees. Hopelijk knap je snel op. Het weertje zit jullie echt mee , lekker hoor. Hier komt ook weer de zon de komende dagen na een hele hoop buien. Tot gauw weer.
  9. Jose:
    Mooi weer
    Mooie foto’s
    Nu nog mooi opknappen
    Nu tot de volgende mooi bericht waar we van genieten
  10. Marion:
    3 september 2023
    mooie foto's van een mooie stad. Maar geen wonder dat het er heel druk is, gezien de vlaggen over het Edinburgh International Festival en dan is het al een drukke stad.
    Er zitten weer prachtige foto's bij waaruit blijkt dat je mooie dingen ziet.
    Kees, zou het van de airco kunnen zijn dat je iedere keer grieperig wordt aan boord? hoe dan ook veel beterschap. Liefs Marion xx
  11. Jeroen:
    3 september 2023
    wat een weertje in Schotland zeg! hopelijk knap je snel op pa. x