Bergen Noorwegen

30 augustus 2023 - Bergen, Noorwegen

Vanochtend rond een uurtje of 7 meerden we aan in Bergen. Het eerste wat we moesten doen  na het ontbij is van cabin wisselen. We waren eerder deze week al eens om 6 uur in de ochtend gewekt en daar werden we niet vrolijk van. guest services zou er even naar kijken. Geen lawaai meer gehoord, wel 4 bonbons en een kaasplankje met wijn op de kamer. Helaas werd het lawaai naar eergisteren en gisterenavond verplaatst. Wij dus gisterenavond om 23.00 uur klagen en vervolgens kregen we een andere hut aangeboden. Die hebben we vanochtend  dus ingericht een verhuizing waar we niet vrolijk van werden. We komen net terug van een prachtige dag in Bergen en nu werkt  de AC niet meer ! Zou om 17:00 uur moeten gaan werken, we zullen zien. Ook bij deze club zijn ze gek op rapportjes schrijven.

Wij dus wat later Bergen in vanochtend, het was droog en dus alweer een meevaller, later op de dag gewoon weer lekker weer met een zonnetje zo nu en dan,  we zitten nu weer gewoon buiten op het dek en dat hadden we echt niet gedacht.

Bergen is een prachtige stad en heeft een centrum dat op de werelderfgoed lijst staat, er wordt wel wat opgeknapt links en rechts en dat is ook echt nodig. Het was er druk vandaag en ik kan me een beetje voorstellen wat hier tijdens Covid is gebeurd, het is hier een komen en gaan van Cruise schepen en veerboten. Wij als eerste doel naar Mount Floyen waar je met de kabeltram omhoog gaat en dan van een werkelijk prachtig uitzicht kunt genieten, zeker als het lekker weer is zoals vandaag. Wij hebben daar een tijdje rondgedwaald en zijn vervolgens aan de afdaling begonnen, te voet wel te verstaan. We hebben ook vandaag weer onze km’s gemaakt. De rest van de dag doorgebracht met slenteren door deze tweede stad van Noorwegen met zijn bijna 300.000 inwoners. Voor het toerisme gewild door de gemakkelijk uitvalswegen naar de Fjorden maar ook naar de beroemde Flamm spoorbaan die als een van de mooiste ter wereld te boek staat. Voor ons allemaal een beetje weerzien omdat we hier 10 jaar geleden ook hier zijn geweest toen we op de Hurtigruten postboot stapten.

Morgen zijn we in Lerwick, de hoofdstad van de Shetland eilanden groep die overigens uit meer dan 100 eilanden bestaat en behoren bij Schotland en dus het Verenigd Koninkrijk. Daar zijn we nog nooit geweest en wordt het waarschijnlijk een wandeltocht door de natuurlijk omgeving. Dat komt morgen,

1. Marion:
    30 augustus 2023
    En weer een verhaal, je hebt er zin in Kees!
    Wat een leuke huizen/gebouwen allemaal, van hout en mooie kleuren.
    Het uitzicht geeft een mooi beeld van de omgeving. Genieten weer. Xxx
  2. Ria Blaakenburg:
    30 augustus 2023
    Wat ziet het er gezellig uit daar , mooi foto’s en jullie genieten er weer lekker van hé 👌🏼🍀🛳
  3. Jeroen:
    30 augustus 2023
    ziet er weer mooi uit! en hopelijk nu dan lekker wat rust en ac 😉
  4. Bep:
    30 augustus 2023
    Prachtig 😍 weer. Mooie kiekjes en hopelijk genieten jullie ook van de rust momenten 😉
  5. Thea:
    30 augustus 2023
    Ook weer prachtig uitzicht daar. En er komt volgens jou Kees nog meer moois aan. We wachten af. Alvast weer bedankt. 💁‍♀️💁‍♀️
  6. Remon:
    31 augustus 2023
    Lekker genieten van mooi nazomer weer op een prachtige plek.