Van Tilburg naar San Francisco

1 juni 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Goedemorgen allemaal, dat is het denk ik voor de meesten van jullie wel voordat je dit gaat lezen. Wij zitten inmiddels helemaal uitgeblust in ons hotelletje in San Francisco te vechten tegen onze slaap want we hebben er inmiddels 24 uur non stop op zitten. Voordat we vertrokken hebben we nog het goede nieuws gekregen dat de Tioga pas open is. Deze pas is sinds enkele dagen open en is een van de mooiste en hoogste bergwegen van Amerika. Vorige week vroor het daar nog maar nu kunnen we er dan toch overheen gaan rijden. Da's mooi, later meer dus over de Tioga Pas. Wij vanochtend dus naar Schiphol, op tijd eruit, wekkertje gezet op 5.15 uur maar voor vijven waren we er natuurlijk al weer uit. Dus lekker vroeg op Schiphol aangekomen. Geen filleleed, wel mistig en door de mist dus vertraging opgelopen. Omdat er veel Europese vluchten vertraging hadden en daar dus mensen in zaten die over moesten stappen in Amsterdam om samen met ons naar SF te vliegen was besloten om de vlucht een halfuurtje te vertragen. Wij dus ons zelf geïnstalleerd op onze economy plus stoelen die ik nog steeds van de KLM krijg als ik boek omdat ik toch wel aardig wat uurtjes in hun vliegtuigen heb doorgebracht. Enfin, ik had natuurlijk al gekeken of ik mogelijk kon upgraden, maar de kist zal vol dus niet. Nu had ik een goed zicht op de business class afdeling en ik zag dat er een paar stoelen vrij gebleven waren. Mensen die de vlucht hadden gemist of zo. Ik dus zonder dat Jacqueline het wist met de purser aan de slag een een upgrade dealtje gemaakt. Wij dus lekker onderuitgezakt in de business class naar SF gevlogen. Aardige bemanning overigens uitermate vriendelijk en behulpzaam. Goed lekker gegeten, borreltje, filmpje, slaapje en nog een borreltje die 10,5 uur "vlogen "voorbij. Aangekomen in SF, stralend weer hier graadje of een tweeentwintig, waren relatief snel door de paspoortcontrole heen en de koffers waren er ook in no time. Hup de taxi in en 25 minuten later waren we in ons Vertigo hotel in SF aangekomen. De koffers uitgepakt en de boel een beetje ingericht. Even een lekker douche genomen, de korte broeken en wandelschoenen aan en we kunnen SF gaan verkennen. Vandaag is het de bedoeling om vast een beetje te wennen en vechten tegen de slaap, een tijdsverschil van 9 uur is niet niks tenslotte. San Francisco is een van de meest voetganger vriendelijke steden van de USA, tenminste als je die 43 heuvels waarop die stad is gebouwd niet meetelt! Dat is dus aanpoten geblazen, we hebben nu al besloten om morgen een hop-on-hop-off toer te pakken, anders kun je ons opvegen en barsten we van de spierpijn als dat al niet het geval zal zijn morgen...Waar we ook achter zijn gekomen is dat er een foutje in de regie zat, voor de kust hier in SF ligt namelijk het beruchte eiland Alcatraz waar van 1934 tot 1963 s'werelds zwaarste misdadigers werden gevangen gehouden. Er mag maar een beperkte groep per dag naar het eiland en dat hadden we dus een paar maanden geleden al moeten boeken. Jammer dus.... maar er is nog genoeg . Enfin vandaag zijn wij gewandeld van Sutter street naar Union Square en van daaruit zijn we via een flinke klim een afdaling uitgekomen bij Fisherman's Warf, vanwaaruit vertrekken de veerboten en de boten naar Alcatraz en is er een cruise terminal en pier 39, dat niet meer en minder is dan een gigantische vreetpier. Het barst er van de restaurantjes, barretjes en winkeltjes. Was ook gezellig druk. In de haven bij Fisherman's Warf heeft men een eiland in elkaar geflanst van aan elkaar geknoopte vlotten en daarop honderden zeehonden, robben en zeeleeuwen. Het was een en al stoeipartijen en een hoop lawaai, stonk ook nog een uur in de wind maar het moet gezegd zijn, wij hebben nu al meer zeehonden, robben en zeeleeuwen gezien dan op onze reizen naar Nieuw Zeeland en Canada bij elkaar terwijl we op die reizen ook nog speciaal zijn gaan varen om die beesten te spotten. We hebben er een filmpje van gemaakt.. Even een kleinigheidje gegeten op de pier en toen terug op weg naar ons hotel, heuvel op en af, gelukkig konden we het laatste steile stuk met de kabel tram ( de bekendste attractie van de stad mee ) koste wel een 14 dollar voor pakweg 5 minuten en 800 meter rijden met dat ding. Maar ook dat hebben we dus al gedaan. Op onze wandeling vandaag dwars door China Town gelopen, ook al gedaan dus, zoals overal op de wereld in alle China Towns, veel Chinezen en allemaal dezelfde winkels met dezelfde rommel. Nu zitten we op onze kamer even bij te komen, wijntje drinken en nog even volhouden dan mogen we gaan slapen, onze eerste dag zit er op... de eerste foto's zijn genomen het eerste filmpje staat er op. Fijn weekeinde allemaal en morgen komt het vervolg wel weer.......

1. Gerrit:
    2 juni 2018
    Wat leuk om die verslagen allemaal te lezen. We genieten ervan
    Herma en Gerrit
  2. Jules & Claudia:
    Have fun!
  3. Bep:
    2 juni 2018
    Jeetje en dat is nog maar dag 1 . Mooi hoor K&J geniet lekker verder samen en wij blijven mee genieten . Xxxx
  4. Mieke:
    2 juni 2018
    Dat is al een volle dag!!!!
    Al veel gedaan, zo recht uit het vliegtuig.
    Wel mooi hoor👍👍
    Hopelijk hebben jullie lekker geslapen als jullie dit lezen!!
  5. Inge:
    Al genoeg belevenissen voor dag 1:) Enjoy xxxx
  6. Golande:
    2 juni 2018
    Inderdaad hoe houd je het vol na de vlucht en met het tijdsverschil! Veel gedaan! Dat wordt vast vandaag de golden cate bridge op de fiets!
  7. Nelly:
    2 juni 2018
    Wat fijn dat wij er weer in gedachten bij zijn,geniet er van.
  8. Thea:
    2 juni 2018
    Zo weer een goede vlucht gehad lees ik wel gezellig en goed verzorgd. Genieten dus van al het mooie wat je nog gaat zien en doen. En wij genieten mee. 🙋‍♀️🙋‍♀️
  9. Gerrit Tini.:
    4 juni 2018
    Geweldig voor elkaar die upgrade! En al weer veel gezien en voor ons hele bekende plaatjes.
  10. Gerrit Tini.:
    4 juni 2018
    Geweldig voor elkaar die upgrade! Veel gezien al en jammer van Alcatras. Ook wij hebben Alcatras toen niet kunnen bezoeken door de mist. En die zeehonden lucht opsnuiven, daar blijf je wakker van.