Triest ??

6 oktober 2021 - Venetië, Italië

Toch nog even een afsluitend verhaal vanaf het Marco Polo vliegveld in Venetië waar we in de lounge zitten te wachten op verdere info over onze KLM vlucht naar huis. We weten inmiddels dat er 20 minuten vertraging is. De reden dat ik dit verhaal nog even post is het volgende.

Gisteren nadat we de haven van Koper al hadden verlaten kwam de kapitein met een belangrijke mededeling.

Gezien de moeilijk aanvaar route in de industrie haven van Venetië, de weerverwachting met veel regen, onweer en windstoten van wel 31 knopen ( het schip kan tijdens manoeuvres in de haven 20 knopen hebben),zou de mogelijkheid tot onveilige situaties kunnen onstaan. Daarom heeft hij besloten om niet naar Venetië te gaan maar naar Triest ( Italië) daar liggen we op dat moment 12 km vandaan.

Dit betekend nogal wat, het hele circus van ontscheping en inscheping van nieuwe gasten moet worden gereorganiseerd. Wij zouden rond 7.30 naar het vliegveld worden gebracht, alles zou conform afspraak worden uitgevoerd maar gezien de afstand zat het er wel in dat we eerder en dus vroeger zouden gaan vertrekken. In de avond afscheid genomen van alle mensen dei we hebben leren kennen en vervolgens hoorden we dat we er om 5 uur uit zouden moeten en rond 6.00 uur naar het vliegveld zouden gaan. Dat is ook gebeurd, de reistijd zou ongeveer 2 uurtjes zijn en als je een beetje kunt rekenen en je weet dat je om 12.00 vliegt, weet je dus ook dat je dan veel te vroeg op het vliegveld zit. We hadden dus wel 1,5 uur langer in ons bedje kunnen blijven liggen in plaats van 4 uur op een vliegveld te zitten…ook al mag je dan in de lounge zitten.

We weten inmiddels ook dat bijna iedereen van boord ging, dat de excursies van de mensen die naar Venetië wilden ook niet doorgaat, we weten dat er slechts 500 nieuwe passagiers aan boord gaan komen en we begrijpen niet waarom dit heeft moeten gebeuren, wij zagen op de weerapp geen bijzonderheden en ook nu is het prima weer hier….

Ook nu werden we bij binnenkomst van Italië niet gecontroleerd maar wel toen we eruit gingen….en voor de eerste keer hebben we de QR code gebruikt, het wordt nog wat.

nu echt het einde van deze trip, tenminste als we niet vast komen te zitten op het vliegveld…….hier

1. Golande:
    Djezus!
  2. Loek:
    6 oktober 2021
    Jammer dat het zo moet eindigen
    Het valt niet mee om thuis te komen
    Maar voor ons zijn jullie welkom in het natte koude Nederland
    Groetjes loek
  3. Marion:
    6 oktober 2021
    Goh, wat triest naar Triest!
  4. Bep:
    6 oktober 2021
    Jeetje dat is balen maar het belangrijkste is kom veilig thuis 🏡 en geniet dan nog maar eens lekker na van al dat moois wat wel gelukt is
  5. Kees Verhagen:
    6 oktober 2021
    Oost west thuis best ook weer heel fijn liefs
  6. Hilliante:
    8 oktober 2021
    Bedankt voor de leuke reisverhalen en ondanks alles fijn dat jullie weer veilig thuis zijn.🤗🤗