Wind & Ronda

17 mei 2019 - Benahavís, Spanje

Gisterenavond kwam de wind hier al flink opzetten en dat werd uiteindelijk een heus stormpje waarbij afgelopen nacht de tuinmeubelen in het rond vlogen. Om 4 uur dus eruit om de boel te zekeren en daarna bijna niet meer geslapen. De avond daarvoor hebben we na het uitbuiken weer afgesloten met een potje Skipbo waarbij Corrie al haar truukjes weer voor de dag heeft gehaald.

Vanochtend nog steeds veel wind en daarom besloten naar Ronda te gaan. Ruim uurtje rijden hier vandaan. Prachtige route door de Sierra. Wat we niet hadden meegenomen in onze overwegingen was het feit dat dit prachtige witte stadje hoog in de bergen ligt en dat het daar dus bij aankomst slechts een graad of 10 was. Gelukkig brak het zonnetje snel door en was het uiteindelijk prima weer om daar rond te kuieren. Corrie kan inmiddels al weer prima uit de weg en loopt omhoog en omlaag en trap op en af of het niets is.

Ronda is een prachtig middeleeuws plaatsje met dito kerk en kathedraal ( dat is de eye catcher) en zeer de moeite waard. Enfin paar uurtjes doorgebracht , op terrasje in de zon bakje namaak capu op, maar plek en zonnetje maakte alles goed.

Besloten om op de terugweg via Benahavis te gaan, moest leuk dorpje zijn, was het ook met leuk centrum en vele restaurantjes. Wij neergestreken op een terrasje, kregen te horen dat de keuken om 14.00 uur open zou gaan. Vonden wij prima, drankje genomen en bak nootjes gehad dus eerste honger gestild. We konden daar geen broodjes of iets dergelijks krijgen en wij dus besloten om een voorgerecht te nemen voor de lunch. Toen we dat kenbaar maakten zei de serveerster dat die gerechtjes vers maar wel erg klein zouden zijn. Op mijn vraag hoe klein dan wel zei de : erg klein, eigenlijk bijna niets! Ik vertelde haar dat dit dan wel dik betaald zou zijn! Mond vol tanden dus! Wij besloten om verder te gaan en onderweg boodschappen te doen, broodje meegepikt en naar onze stek. Nog heerlijk paar uurtjes bij zwembad gelegen, neut + snack op terras, weer top gekookt al zeg ik het zelf. Morgen dagje strand......

1. Marion:
    17 mei 2019
    Jeetje,een heuse storm en dan ook nog zo vroeg je bed uit moeten! Maar ik begrijp dat de rest van de dag alles weer heeft goed gemaakt! Leuke en mooie doto’s.
  2. Thea:
    17 mei 2019
    Hebben jullie dat ook weer meegemaakt. Stoelen vangen op vakantie. Nu dus weer rust in de tent. En weer wandelen namaak cappuccino drinken en eten en spelletjes spelen dus weer verder met de vakantie. Oh ja doe de grt van mij aan jullie Corrie. 🙋‍♀️🙋‍♀️
  3. Gerrit Tini.:
    18 mei 2019
    Mooi uitgezocht het restaurant in Ronda helemaal voor jullie alleen. Ook een mooie kathedraal en vooral een prachtige omgeving.
  4. Bep:
    18 mei 2019
    Stoelen dans in de nacht wat willen jullie nog meer. Mooie omgeving foto’s spreken voor zich , echt genieten dus 👍👍
  5. Marianne:
    18 mei 2019
    wij net thuis .Jullie zijn echt aan het genieten.Mooie plaats Ronda.
    Ook naar de arena van de stierenvechten geweest.
  6. Golande:
    19 mei 2019
    Kleine hapjes heten daar tapas Kees!!!!!!