Dag 1& 2 Van Eindhoven naar Benahavis / Estepona

16 mei 2019 - Benahavís, Spanje

Dag allemaal, ik zit op dit moment binnen in ons echt prachtige appartement met uitzicht over bergen en zee en ga de eerste 2 dagen even samenvatten in dit verhaal. Rond 5 uur heeft Rob ons gisteren opgepikt en naar Eindhoven gebracht. Heerlijk zo’n klein vliegveld. Omdat ik iedereen al had ingechecked hoefden we alleen maar de bagage te droppen. Dit kan bij een bemande balie maar ook bij een self service balie. Omdat een heleboel mensen “bang” zijn van dingen die automatisch gaan, was er dus een lange rij bij de bemande balie en bijna niemand bij de onbemande. Wij dus via de onbemande balie, vervolgens door controle waar op het juiste moment een extra poortje open ging en wij dus meteen vooraan stonden. Lekker snel binnen dus, op naar Starbucks voor onze eerste cappucinno en daar zaten we ook goed want onze gate was aan de overzijde, alweer mazzel ! Dat beloofd wat...Mooi

op tijd aan het boarden, en dan zie je weer dat je bij die “goedkope” maatschappijen ( Transavia ) in dit geval in de regel mensen hebt rond lopen met weinig inlevingsvermogen. Het is mei, geen vakantie dus een grote vertegenwoordiging van het grijze gedeelte van onze samenleving. Die grijze massa wordt eerst de trap opgejaagd naar boven, vervolgens ga je door de gate en wordt je opgevangen in een hal  waar vervolgens al die mensen die plotseling geen rollator meer hebben een kwartier tegen elkaar aanleunend moeten blijven staan, dan  weer de trap af moeten en vervolgens weer de trap op het vliegtuig in. Lang leve het moderne Einhoven Airport. De vlucht ging prima, we zaten lekker bij de nooduitgang en op de vraag van de steward of we bekwaam waren om de deur in geval van nood te openen keek Corrie hem vol medelijden aan... Na ruim 2,5 uur landen we op tijd in Malaga, onze koffers zijn er in no time en hup daar gaan we op weg naar Hertz voor het oppikken van de auto. Daar proberen ze natuurlijk weer van alles aan te smeren, verzekeringen, upgrade’s , actie hier actie daar. Uiteindelijk krijg ik mijn auto en dat blijkt een Opel Mokka te zijn, automaat en met Navigatie.... helemaal prima dus, nog even de schade goed laten aantekenen op de paperassen voor de zekerheid, alles heeft schade hier, rijden als gekken invoegstroken zijn 25 meter lang en de wegen zijn smal....

Wij dus geprobeerd adres van de appartementen in te voeren, lukte niet, dus Estepona maar ingegeven en besloten laatste stukje op Google te gaan, lukt altijd en ook nu dus. Wij stonden  rond 12 uur voor de deur waar we officieel pas om 15.00 in mochten. Gelukkig, wij mochten er meteen in, dus met de auto naar het appartement, het is hier een beoorlijk complex met steile wegen vandaar. Koffers naar boven gesjouwd en besloten vervolgens eerst boodschappen te gaan doen. Bij de receptie bij navraag gehoord dat het adres wat Secret Escapes en Booking gebruiken voor de route naar onze stek hier niet klopt !! lekker handig.

Wij dus met route beschrijving opweg naar de supermarkt om de eerste inkopen te gaan doen, wij zitten hier 16 nachten dus we hebben het een  en ander nodig. Bovendien vind ik het leuk om in dit soort keukens die meestal klote materiaal hebben toch gewoon lekker te koken... of dat ook is gelukt moeten jullie maar aan Corrie vragen.... Goed boodschappen dus, met Corrie en Jacqueline boodschappen doen... foto’s spreken voor Zich !!

Alles of in ieder geval bijna alles gevonden en weer terug, spullen uitgeladen, broodje naar binnen gewerkt en daarna lekker bij een van de 3 zwembaden gezeten en de buurt een beetje verkend. Rond 19.00 terug en terwijl de dames aan het douchen waren heb ik de salade en 1 kg garnalen in de bereiding gegooid, lekker gesmuld, drankje, potje Skibbo, met een Corrie die werkelijk barste van de Skibbo kaarten en andere creatieve uitbarstingen maar gelukkig  op het laatste moment de pas af werd gesneden door mij in het eerste spel en door Jacqueline in het tweede spel... Naar bed toe luiken dicht en goed geslapen allemaal.

Vanochtend ontbijtje op het terras, daarna naar Estepona gereden ( 20 km) Leuke stad met een dikke 60.000 inwoners, prachtige boulevard en dito strand. Parkeren 24 uur voor 1 hele Euro.. Net op tijd ging het restaurant aan het strand open en heerlijk met de voeten in het zand en in het zonnetje zitten te genieten van een paar lekkere cappucinno’s. Daarna nog even de resterende boodschappen opgepikt bij een Carrefour hypermarkt. Corrie hoedje en kees hoedje gekocht... terug en de rest van de dag liggen genieten bij het zwembad. Prachtige dag, weer lekker gekookt al zeg ik hetzelf. Morgen dagje strand in Estepona... nog wel wat andere dingen meegemaakt en in de planning maar dat vertellen we later wel. Nu eerst nog een bakje koffie, een pair potjes Skibbo en een lekkere neut, volgens mij komt het allemaal weer goed...