Rondje Skye

26 september 2018 - Isle Of Skye, Verenigd Koninkrijk

Vannacht goed geslapen en heerlijk ontbijt gehad van Claire. Daarna zijn we op pad gegaan om in ieder geval het rondje Frotternish te gaan doen vandaag. Een must see als je op Skye bent. Als eerste de vlakbij gelegen vuurtoren gegaan, Neist Point genaamd. Toen we daar aan kwamen was het bewolkt maar in ieder geval geen regen. Terwijl we daar stonden werden we overvallen door de mist. In no time zag je geen hand voor de ogen meer. We hebben even gewacht ( hebben we geleerd) en na 10 minuten was het al weer wat helderder  geworden. Geen foto van de vuurtoren wel mooie van de omgeving. Daarna op weg via Lekkere smalle b weggetjes naar UIG, Kilmore, gestopt bij een oude ruine “ Floru McDonalds Monument” ,Inmiddels was het weer gaan regenen en waaien voor de verandering. Daarna richting Duntulm, Florigarry, Staffin, Culnacnoc. Prachtige foto’s gemaakt en nog even gestopt bij the Old Man of Storr, dat is een uit rotsen door erosie ontstaan monument. De weg ernaar toe was heel Stijl, en nadat we ruim een half uur in regen en wind hadden geklommen, hebben we besloten weer om te draaien. Zeker nadat Jacqueline met andere Nederlanders had gesproken, deze vertelden dat het laatste stuk echt heel stijl was en dat ze daarom een andere pad hadden genomen en verdwaald waren geraakt. Na 2 uur de weg terug gevonden... Wij dus omgedraaid en zijknat de auto in gegaan....

In UIG heeft Jacqueline nog een mooie schaal voor op de nieuwe salontafel gescoord bij de potterie in de haven.

Daarna via Portree terug naar Glendale en daar zitten we nu, Jacqueline te kletsen met Claire en ik mijn verhaal te schrijven. Claire heeft deze B&B nu 4 naar, Ze was hier op vakantie met Dave, werd verliefd op het eiland en besloten alles te verkopen ( woonden in midden Engeland) en verhuisden hier naar toe. Dave heeft een paar baantjes hier en Claire runt de B&B en bakt taarten voor het cafe en nog een andere toko hier in de buurt. In de winter als de B&B gesloten is werkt Claire bij het Medisch Centrum. Ook vertelde ze dat in de zomer het hier een gekkenhuis is. Van April tot en met Augustus komen hier 1,5 miljoen toeristen, vooral de gasten met Campers zijn een pain in the.... De weggetjes zijn smal ( hebben wij ondervonden) en in het seizoen is alles dus verstopt en zijn de lokale mensen soms een uur onderweg naar hun werk in plaats van 10 minuten. Vanavond gaan we naar de Three Chimney’s , Claire en Dave brengen en halen ons, kan ik ook een wijntje drinken. Morgen als het beter weer is gaan we nog even naar het kasteel hier ( Dunvegan) en dan proberen we via het veer dat gisteren uit de vaart was genomen naar Inverness te gaan........

26 september 2018
    Altijd leuk de verhalen van de plaatselijke bevolking...
    Zijn julie nu met de eigen auto ?
    26 september 2018
    Het is jammer voor jullie dat het weer niet geweldig is maar wat geeft het prachtige foto’s!
    Leuk als je met de “plaatselijke” bevolking gezellig kunt kletsen. Zo hoor je nog leuke dingen van het land zelf.
    Hier is het weer zomer. Het is 19.00 uur en de buitendeur staat nog open. Ook raar hoor, in het weekend de kachel of verwarming en nu weer deuren open! Afijn, zolang het geen zeikweer is, is het ook hier genieten! Xx
  3. Remon:
    26 september 2018
    mooie pica's hoor! En leuk zo met die locals op pad. Doen jullie goed xxx
    Het wer zit niet mee maar daardoor is het vooral ook de weg lekker rustig. En we genieten ook van de mooie foto's.
    26 september 2018
    Wat een gave foto’s zeg is het weer toch ergens goed voor 😁 . En gezellig zo met Claire en Dave .
    Vast lekker gegeten . Heerlijk toch .
  6. Hans en Marian Tuerlings:
    27 september 2018
    Jacqueline van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Welkom bij de club van de pensionados. Kees en alle kinderen groot en klein ook proficiat. Een gezellige dag toegewenst. Zonnige groeten van Hans en Marian.