Palmwag Lodge

20 oktober 2019 - Palmwag, Namibië

Gisterenmiddag heerlijk bij het zwembadje gelegen, blijft steeds een belevenis als je uren door de woestijn hebt gereden.

Rond een uur of half zeven naar onze glamping plek gegaan, het wordt al wat koeler. Denk dat we net als gisteren in Twyfelfontein de eerste koele nachten te pakken hebben. Lekker hoor.

Wij heerlijk gedouched en een prachtige zonsondergang mogen zien. Daarna naar de lodge gelopen voor ons diner. Ook deze keer in buffetvorm maar helemaal goed. Bij het kampvuur ons flesje leeg gemaakt en naar onze tent gelopen. Inmiddels heerlijk koel geworden. Nog even op onze veranda genoten van de nachtelijke woestijn geluiden. Daarna oogjes toe, want morgen vroeg op, we hebben een game drive om 7.00 uur.

Wij om 6 uur eruit, waren toch wakker. Ontbijtje( prima) en om 7.00 vertrokken. Medepassagiers 2 jonge Fransen.

Wat een deceptie, bijna niets gezien, behalve 2 verdwaalde giraffen en uiteindelijk 1 olifant van dichtbij en eentje verder weg. Wel om 8.45 kopje thee/ koffie met vreemde begeleiding: droge worst, biltong, chips!, en droge cake. Alles bij elkaar dik 4 uurtjes weg geweest, hotsen en botsen over steenachtige weggetjes. Het schijnt dat al het wild op deze concessie naar het noorden is getrokken, want daar heeft het geregend! Over de Rhino drive heb ik ook wat nieuws gehoord. Dat doen ze ism een andere concessie, veel kleiner (Palmwag is 5000 vierkante km groot), garantie van spotten, kost wat, maar dan heb je ook wat denken ze blijkbaar. Wij hebben die Rhino gezien tijdens de Bagatelle toer in de Kalahari.

Nu ff chillen, kijken of ik nog wat kan uploaden en lezen. Liggen weer lekker bij de pool, heb nog wat data gekocht zodat ik kan sincen en uploaden...

Morgen weer een halte verder...

1. Jeroen:
    20 oktober 2019
    Klinkt toch wel weer goed hoor. En wij hebben in Namibië van een ervaren ranger geleerd dat een echte gamedrive ook kan betekenen dat je niets vindt. De spanning van het zoeken hoort er bij. Anders is het een dierentuin 😉

Maar toch balen als je niet veel ziet.
  2. Marion:
    20 oktober 2019
    Van die dierentuin kan ik goed volgen Jeroen en ik denk ook dat de spanning het toch apart maakt.
    klinkt allemaal heel relaxed en lekker en dat met een temperatuurtje van 37 gr.
    Benieuwd naar de foto's.
    Marion
  3. Bep:
    20 oktober 2019
    Heerlijk dagje lijkt mij zo 👍👍
  4. Gerrit Tini.:
    21 oktober 2019
    Voor jullie word het waarschijnlijk gewoon maar als wij deze foto's zien is het toch weer heel bezienswaardig!