Van Kalahari via Keetmanshoop naar Fish River Canyon

10 oktober 2019 - Karas Region, Namibië

Van de Kalahari naar Fish River Canyon 9-oktober 2019

Zoals gisteren al gemeld werden we lek gestoken door de muggen en zijn we naar binnen gegaan rond een uur of 10 in de avond. Binnen nog lekker warm dus dekbed eruit gesloopt. Vannacht wakker geworden van de kou !! Dekbed dus weer erover heen en ik wel weer in slaap gevallen en Jacqueline niet helaas.

Na een prima ontbijt vanochtend afscheid genomen van deze prachtige plek en op weg gegaan naar Keetmanshoop als eerste stop op weg naar Fish River Canyon en de daar in de buurt liggende Canyon lodge.

De TT kende het adres van de lodge niet en dus als eerste stop Keetmanshoop ingevoerd. Daar aangekomen eerst even een kop koffie gedronken, broodje gekocht en afgetankt en vervolgens de aanwijzigingen in de reispapieren in combinatie met de kaart die ze ons hebben gegeven  gevolgd.

De rit naar Keetmanshoop ging prima en de 250 km vanaf de lodge gleden onder ons door. Toen we echter de C12 op draaiden een echte gravel weg, werden we geconfronteerd met veel wind en heuse stofstormen en vlagen waarbij je af en toe haast niets meer zag.

Af en toe wat twijfel over de route maar toen we bij een plaats waar we zowaar door het water heen moesten om onze weg te vervolgen aan een tegemoet komende automobilist vroegen of we goed zaten en een bevestigend antwoord kregen was dit wel lekker.

Tijdens het rijden vroeg ik me steeds af waarom de TomTom zo moeilijk deed, adressen niet kende of met onmogelijke routes en km afstanden kwam. Plotseling schoot mij iets te binnen, we stapten op de rem, ik keek bij instellingen en zag dat onverharde wegen geblokkeerd waren! In Europa heel normaal, maar in Namibië niet, want daar is 70%  onverhard. Dit dus meteen uitgezet en zie daar, de TT pikte de route op.....

Na toch wel een dikke 150 km over stoffige gravelwegen te hebben gereden zijn we uiteindelijk aangekomen bij Fish River Canyon, hebben we de lodge gevonden, weer een prachtige unieke locatie op een echt bijzondere plaats.

De wifi is hier ook al moeilijk te pakken, en als die er al is duurt het eeuwen om de foto’s over te zetten. We hebben dus besloten om de verhalen per dag te schrijven, deze indien mogelijk te plaatsen en de foto’s te plaatsen als we voldoende wifi hebben.

We hebben al een boel prachtige plaatjes maar daar moet dus even op worden gewacht maar dat is zeker meer dan de moeite waard.

Vandaag zat het een beetje tegen, de TT niet helemaal goed ( gebruikers fout), de wifi weer niet goed, problemen met het kluisje in de bungalow....

Vanavond gegeten hier in het  “ Duits georiënteerde restaurant” zijn ook allemaal Duitsers hier ( bijna), minder goed eten dan gisteren, nou ja minder goed ?, je bent snel verwend nietwaar ?

Morgen naar de Fish River Canyon.....

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marion:
    10 oktober 2019
    Het rijden in je “truck” is denk ik, al een avontuur op zich!
    Hier rijd je hooguit door regenplassen, wat ik overigens best wel eens leuk vindt!
    Wel fijn dat je toch weer beloond wordt met een uniek stekkie. Kijk uit naar de foto’s. Liefs xxx
  2. Loek:
    10 oktober 2019
    Zo wel erg vroeg om de Dakar Rally te rijden maar met een goede navigator kom je er wel
    Maar il lees wel aan avontuur geen gebrek
    Nog veel stuur succes en geniet
    Gr jose en loek
  3. Marianne:
    10 oktober 2019
    Wat een avontuur,hebben jullie weer .Wel spannend,nooit saai ,en dan nog prachtige natuur erbij
    liefs .
  4. Thea:
    10 oktober 2019
    Goed voor je ingewanden op die wegen. Ik plas al in mijn broek alleen al bij de gedachte dat ik daar overheen rijd. Maar jullie hebben een goede jeep dus zal wel meevallen. Wacht op jullie bijzondere foto’s. 🙋‍♀️🙋‍♀️
  5. Gerrit Tini.:
    10 oktober 2019
    Zou ik ook wel leuk vinden rijden op die wegen!!