Montevideo 02-02-2020

4 februari 2020 - Montevideo, Uruguay

Puffend van de hitte zit ik in de schaduw op het achterdek mijn vervolgverhaal te tikken van ons bezoek aan Montevideo , Uruguay.

Het is hier echt bloedheet vandaag en eenmaal aan boord heb je rond de zwembaden geen schaduw.

Montevideo is net als BA een leuke groene stad. Niet te verder te vergelijken met BA want in totaal Uruguay leven zo rond de 3,5 miljoen mensen waarvan 1 miljoen in en rond Montevideo. Het leven in dit staatje ingeklemd tussen Brazilië en Argentinië is een prima plek om te zijn. Het  landje is uitgeroepen tot de beste plaats om te leven in Zuid-Amerika.

Uitermate progressief landje , als eerste land in ZA abortus gelegaliseerd, de kweek, distributie en verkoop van cannabis legaal gemaakt. Vandaag op een plein van de liefde beland waar wordt verkondigd dat alles wat je in het leven nodig hebt en wat je geaardheid ook mag zijn, de liefde is.

Heel mooi, volgens mij moet Robert Ten Brink hier ergens aandelen hebben.

Zoals al eerder verteld vandaag toen we bij de Mac zaten hier een paar fietsen gehuurd en een km of 45 gefietst langs de kust van de stad waar hele families verkoeling zochten. Was erg leuk om te doen en anders hadden we het trouwens ook niet echt geweten, het is zondag en alles is hier dicht op een paar echte toeristen winkeltjes na dan.

Was overigens jammer, het is best een leuke stad dat wat meer gebruist had als we er op een doordeweekse dag waren geweest. Allemaal planning denk ik dan maar.

We hebben naast de fietstocht over de Ramblas, Plaza Indepedencia gezien met haar indrukkende hoogste gebouw van de stad wat eens het hoogste was van ZA, staat nu op de 11e plaats. Plaza Constitution met de vele kraampjes waar ze alle goed bedoelde rotzooi verkopen.

Uiteindelijk rond een uurtje een half twee weer aan boord gegaan, ff de lunch gepakt, plaatsje opgezocht, verhaaltje tikken en we gaan op weg naar de volgende halte. Morgen een volle dag op zee, en op de 4e feb leggen we aan in Porto Madryn, Argentinië de laatste stop voor de Falklands......

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade