Cruisend naar Antarctica januari / februari 2020

19 januari 2020 - Goirle, Nederland

Het is nu net 12 uur op deze zonnige zondagmiddag. Langzaam komt het vertrek van onze reis naar Zuid Amerika er aan. De reis die bovenaan stond en staat op onze Bucket list. De reis gaat naar Antarctica. We gaan naar de wondere wereld van ijs, water en bijzondere diersoorten. We gaan niet alleen het “witte continent “ bekijken maar ook een beetje sfeer proeven van Zuid Amerika. We vliegen op 28 Januari naar Buenos Aires, Argentinië, daar komen we na 14 uur vliegen aan op 29 januari vroeg in de morgen. Het is daar 4 uur vroeger dan in Nederland en dat blijft de hele reis zo.

We gaan een paar dagen deze prachtige stad in Argentinië bekijken, deze metropool met 3 miljoen inwoners en in de agglomeratie groot Buenos-Aires liggend aan de Rio Plata leven 12 miljoen mensen. Eerste dag zijn we een beetje aan het bijkomen van de 14 uur durende vlucht en een beetje dwalen door de stad. Volgende dag gaan we een stadstoer doen waar we alle hoogtepunten voorbij zullen zien komen.

Op vrijdag de 31e januari gaan we aan boord van MS Zaandam van de Holland Americalijn een middelgroot schip van deze organisatie met ruimte aan boord voor zo’n 1600 passagiers en 800 bemanningsleden. Zaterdag de 1e maart nog de hele dag in Buenos met dien verstande dat we dan die avond vertrekken naar Montevideo, de hoofdstad van Uruguay waar we de volgende ochtend aan zullen komen. Die dag zullen we deze stad gaan verkennen en in de avond weer vertrekken richting Puerto Madryn Argentinië, vervolgens naar Port Stanley op de Falkland Eilanden vanwaaruit we richting Antarctica gaan varen. Daar gaan we 4 dagen panorama varen zoals dat heet en zullen we worden getrakteerd op schitterende uitzichten op gletsjers, ijswanden en talloze felblauwe ijsschotsen en hopelijk de daarbij behorende kleine en grotere zeedieren. Na deze dagen varen we weer richting Zuid Amerika en zakken we aan de Chileense kant af naar beneden dwars door het prachtige Chileense Fjorden gebied om te eindigen in Santiago- Chili , vanwaaruit we op de 23e februari weer richting Nederland zullen gaan vliegen.

Tijdens deze trip door de fjorden leggen we aan bij en zien we ; Punta Arenas, en kruisen we door de straat van Magellaan een zeestraat van 1000 km breed die we moeten doorkruisen om van Argentinie naar en van Antarctica naar Chili te komen. Deze zeestraat is de ruigste ter wereld en hier moet je rekening houden met wat “onrustig” weer. Als dat niet zo is, dan heb je mazzel....

We gaan door het Sarmiento kanaal op weg naar de Amalia of de Brujo Gletsjer, Puerto Chacabuco, Castro, Puerto Montt en uiteindelijk San Antonio.

Uiteraard gaan we iedereen weer op de hoogte houden, zal echter niet dagelijks zijn. Als we op zee zijn hebben we geen Internetverbinding en wifi tot onze beschikking tenzij via de satelliet en da’s kostbaar. De verhalen zullen per dag zijn, de plaatsing zal plaatsvinden op de momenten dat het kan ergens onderweg in een stad of haven.

We gaan het beleven en houden jullie op de hoogte van de avonturen onderweg en het beroerde leven aan boord van dit prachtige schip van de Holland Amerikalijn met zijn mooie restaurants, theaters, bars, en alles wat een mens maar kan wensen aan boord.

We varen van lekker warm weer naar de koude omgeving van de Falklands en Antarctica en vervolgens zakken we af naar de uiteindelijk weer warme plek in Santiago.....op weg terug naar ons koude kikkerlandje...

1. Loek:
    Een geweldig vooruitzicht
    Geniet ervan en we zien de verslagen met genot toe
    Maarvooral weer gezond terug
    Gr jose en loek
  2. Margriet Gommans:
    Geweldige reis. Ik kijk uit naar de verhalen en foto’s. Geniet ervan. 😘
  3. Inge:
    19 januari 2020
    Een droom die uitkomt! Welverdiend. Ga lekker genieten!
  4. Thea:
    19 januari 2020
    Wat een vooruitzicht. Om jaloers (😜😜) op te zijn. Maar wij wensen jullie een fijne vakantie. Enjoy. 🙋‍♀️🙋‍♀️
  5. Mieke:
    Ziet er spannend uit!!!
    Prachtige trip weer!👍
    Kijk ook weer uit naar jullie belevenissen!
    Een hele mooie reis, en dat het wederom genieten wordt, daar twijfel ik niet aan.☺
  6. Marion:
    20 januari 2020
    Nou dat zal weer een prachtige reis en dito verslag worden.
    een voorproefje hebben we al kunnen hebben, namelijk over Antarctica NPO uitgebreide reportage en een stukje Buenos Aires met de Bauers (!). Ben benieuwd wat jullie allemaal zullen zien en ons daarvan laten mee genieten.
    goeie reis vast en over een paar weken kan deze reis van de bucket list afgestreept worden! Marion
  7. Bep:
    30 januari 2020
    Diit kan alleen maar weer fantastisch worden 👌👌 geniet er van en wij een beetje mee . 😘😘
  8. Jules&Claudia:
    30 januari 2020
    Ik lees dat de rollen inmiddels goed zijn verdeeld... Laat de tocht maar beginnen.