Van Twyfelfontein Country Lodge naar Palmwag Lodge

19 oktober 2019 - Palmwag, Namibië

Waar zal ik eens beginnen vandaag? ,we dachten een rustig tochtje te hebben vandaag. Slechts een dikke honderd km voor de boeg door mooi Damaraland.

Even terug naar de Country lodge, beetje gedateerd maar het hoofdgebouw schitterend ingepast in het landschap met gebruikmaking van de natuurlijke elementen. De eerste grote lodge waar we zitten en dus veel groepen waaronder een groep echt antieke Nederlanders uit het Oosten van het land.Het is eigenlijk net een Valk hotel maar dan midden in de woestijn. Het eten is daar ook redelijk ( life&cooking) en dat was het hier dus ook. Na het eten nog ff in de bar gezeten ook prachtig geintegreerd in de omgeving, maar het werd koud, koud voor de eerste keer zo koud dat we naar onze kamer zijn gegegaan en daar nog ff filmpje en borrel gedaan.

Goed geslapen en rustig opgestaan op ons gemak ontbijtje want het is niet ver vandaag. Uitgechecked en op pad, besloten om een tourtje te pakken bij het vlakbij gelegen Damara village dat wordt geexploiteerd door bewoners van een nabij gelegen dorp en zij geven een inkijkje in leven van vroegere dagen. Leuke stop zo vroeg in de ochtend.

Na een uurtje met leuke foto’s zang en dans, wij weer verder.

We reden door schitterende landschappen en over de zoveelste helling heen duikend hoor ik Jacqueline schreeuwen ! OLIFANTEN, ik vol op de rem, zag ze vanuit mijn ooghoek, mijn auto gestopt, eruit gesprongen, deur opengelaten en ik op weg naar die olifanten. Woestijn olifanten, dus olifanten die zich hebben aangepast aan het barre woestijnleven zijn een zeldzaamheid. We zijn dus zeer lucky dat we deze beesten zomaar spotten op onze route.

Enfin, ik ben op de terugweg naar de auto, komt er een andere auto aanrijden die ziet ons staan en stopt natuurlijk. In plaats van ons te bedanken , begint een dame te mopperen dat we zo kort over een helling zijn gestopt en midden op de weg staan.

Nou daar had ze dus gewoon gelijk in, maar ja, woestijnolifanten kom je niet elke dag tegen...

Wij dus weer op pad, paar keer gestopt voor mooie plaatjes en met gezwinde spoed gaan we richting Palmwag. Opeens hoor ik een geluid wat ik niet thuis kan brengen, zet de radio zachter, heb zo mijn vermoedens en stop de auto. En jawel hoor lekke band no3, helemaal aan flarden. Ik begin expert te worden, dus hup krik eronder en band gewisseld. Alles bij elkaar een minuut of 20 bezig. Er stoppen zeker 3 passerende auto’s om te vragen of alles ok is. Goed gevoel.

Gelukkig nog skechts 15 km naar Palmwag te gaan, kijken daar wel verder. Zitten we ook 2 nachten.

Bij het binnenrijden van de gate zie ik staan dat ze banden service hebben voor zowat alle verhuurders dus ook voor Europe Car.👍

Ons aangemeld, lekker omslachtig en met een heleboel nutteloos papier, rondleiding gehad, mooie lodge 2 zwembaden bungalows, kamers, camping en glamping. Dat is wat we hier gaan doen, hoop dat het een beetje koel is vannacht.

Maar we staan in de wildernis, we moesten een zogenaamde waiver tekenen zodat ze niet verantwoordelijk zijn als we opgevreten worden door de leeuwen, luipaarden, olifanten etc etc..

We worden in het donker naar onze tent gebracht en daar moeten we ook blijven dan natuurlijk. We konden nog niet in onze tent dus eerst maar even naar de “ garage” gereden, daar hebben ze de overblijfselen van onze band bekeken en er moest een nieuwe op😓.

Eerst moest ik Europe car voor authorisatie bellen, mocht niet met de phone van de Lodge ( “ baas” ) niet aanwezig en dan durven ze niets, dus met mobiel gebeld.

Europe car gesproken, bevestigd dat ze per direct zouden authoriseren. Dat is inmiddels gebeurd en maandagochtend ligt onze nieuwe band weer voor ons klaar.

Voor de zekerheid, GoNamibie ook maar op de hoogte gebracht.

Wij weer terug en in de lodge de lunch gebruikt, heerlijk buiten gezeten en daarna geinformeerd naar de game drive in dit reservaat, want dat is het hier.

Er zit hier van alles van leeuwen, giraffen, luipaarden, olifanten en..... de witte Neushoorn en die is bijzonder zeldzaam!!

Je kunt nl op rinodrive, tochtje van een uur of 6 met hapje en drankje voor 3000 NAB$, en dat is zo’n €420.- pp!! Belachelijk en gaan we ook niet doen, we hebben al een rino drive met rino gehad en er komt er nog eentje voor een normaal tarief. Dus doen we de ochtend game drive vanaf 7 uur morgenvroeg.

Uiteindelijk om

14.00 uur de sleutel van onze tent gekregen. Ziet er prima uit op geweldige locatie( plaatjes komen) en ter orientatie gaan we naar binnen en ff later terug om

Onze bagage te halen. Staan op appart parkeerterrein vlak bij de tenten.

Koffers eruit gehaald en naar de tent gebracht. Zit die verdomde deur op slot terwijl de sleutel binnen ligt.

Hoe kan dit nou weer? Ik na veel 5en en 6en, ik grommend en mopperend terug naar de receptie en eis dat er meteen een techneut mee komt, gebeurd ook en dat blijkt onze bandenman te zijn, vandaar.

Hij rijdt met me mee en verteld dat er 72 man werkt op de lodge. Bij de lodge aangekomen komt Jacqueline op ons afgelopen en zegt hij meteen: wrong lodge, blijkt dat we binnen zijn gegaan bij no 25 en onze bagage proberen binnen te krijgen bij no 26, wat een stunt, de verkeerde lodge!! Ik geef onze technieker “ zwijgeld” hij zal niets zeggen maar rapporteren dat het probleem is opgelost!!

Nu bij het zwembad chillen, heerlijk in de schaduw, denk dat het weer koel wordt vanavond, dan is onze plek fantastisch en als het niet afkoeld ook, maar dan wel warm, duimen!

Morgen een “ rustdag” en game drive met zeker weer mooie plaatjes en momenten.

1. Loek:
    19 oktober 2019
    Nou Nou veel te zien en te beleven en zeer avontuurlijk goed dat je morgen een vrije dag hebt
    Echt vakantiedag niks doen en geen lekke banden
    Maar jullie genieten volop bravo
  2. Thea:
    19 oktober 2019
    Jullie hebben al veel gezien van de wereld maar dit land spant volgens mij de kroon. Wat een indrukken en banden gewissel veel plezier 🙋‍♀️🙋‍♀️
  3. Bep:
    19 oktober 2019
    Wat een avontuur weer en hopelijk blijft het bij due 3 de band. Ik zie het helemaal voor me met die olifanten 🐘🐘 en lach in een dubbele deuk bij jullie verkeerde lodge 😂😅🤣
    Geniet nog lekker na van deze ervaringen weer en hopelijk hebben jullie echt een rustdag. Maar ik heb mijn twijfels of jullie dat lukt 🤪 geniet ze !!
  4. Marion:
    20 oktober 2019
    Mooie foto’s van bewoners van het dorpje en omgeving.
    Ik zie die mopperende Kees al voor me! Wat een hilariteit!
    De monteur zal stiekem ook wel gelachen hebben en houdt er een prachtverhaal aan over.
    Succes met de bandjes, hopen dat het nu toch echt de laatste zal zijn en geniet van alle wild wat je tegenkomt en de prachtige omgeving.