Corrie weer naar huis en wij een dagje naar Malaga

22 mei 2019 - Benahavís, Spanje

Gisteren waren wij van plan om nog een dag met Corrie naar het strand te gaan. Jacqueline en ik eerst wat boodschappen gehaald. Als galgemaal mocht ik weer garnalen op Kees zijn wijze klaar maken. Dus zo gezegd zo gedaan. Daarnaast hebben we het toch ook wel een beetje gemist dat Corrie niet aan de taart kon zitten simpelweg omdat we nou ook niet echt naar een bakkerij hadden gezocht. Jullie begrijpen het al, ik dus ff met google in conclaaf en jawel hoor, ik had zo een bijzondere panederia te pakken ( zo heet een bakkerij op zijn spaans) De bakkerij die ik gevonden had was een cafetaria en bakkerij ineen en wel met Nederlandse eigenaren. Deze echte leuke tent ligt op de weg naar Ronda in het plaatsje Heredia gemeente Benahavis. Dus wij daarop af, Heredia is dus een dorp met slagbomen, echt luxe appartementen op een berg met aan de ingang een leuk pleintje met die Nederlandse Cafetaria anex bakkerij maar ook een Nederlandse slager. Die 2 verdienen goud geld hier door voor die armlastige Nederlanders leverworst,filet americain en nog een hele boel andere Nederlandse lekkernijen in te kopen en of te maken. Wordt voor een beste prijs verkocht kan ik melden. Goed wij dus aan de Carrot Cake ( erg lekker) en Corrie aan de warme appeltaart met slagroom. Wat een feest!!

Vervolgens op weg naar het strand, daar aangekomen was het een stuk drukker geworden maar het waaide behoorlijk. Omdat we de dag ervoor behoorlijk geroosterd waren hebben we besloten terug te gaan naar het appartement en hebben daar de dag doorgebracht met af en toe een plons in het zwembad. Heerlijk zitten lezen, begin daar de rust voor te vinden....

Rond een uur of 6 weer terug naar ons appartement en na onze borrel en amuze, ben ik zoals gezegd aan het galgemaal van Corrie begonnen. gelukkig hielp Jacqueline mee die garnalen te pellen. Corrie houdt niet zo van knoflook en zit nooit in de zon ( zegt ze) nou, ze is geknoflokiseerd en heeft een  kop als een tomaat gekregen die hopelijk bruin wordt. We waren nog even bang dat ze niet door de check-in zou komen omdat de foto in het paspoort absoluut niet meer lijkt en door de zonnekuur en mijn fantastisch vetarme, gezonde cholesterol arme gerechten is ze er denken wij wel 5 jaar jonger op geworden.

De avond nog een keertje “moeten “ doorbrengen met Corrie Skipbo maar aan alles komt een einde en rond een uur of 11 hebben wij de koffer opgezocht ( bed bedoel ik) koffer stond al klaar...

Vanochtend om 7 uur opgestaan en zoals afgesproken om 8 uur op weg naar Malaga om Corrie af te zetten. Daar aangekomen waren we zo klaar met inchecken omdat Jacqueline met een stalen gezicht halfweg in de rij ging staan en ons vervolgens ijskoud riep om daar naar toe te komen.

Dat was dus zo gebeurd en daarna meteen naar de daar aanwezige Starbucks voor de al een week op het programma staande Frapuccino voor de dames. Dat was dus een prachtig moment om afscheid te nemen. We hebben Corrie door de gang geloodst naar de safety check en uitgezwaaid.

Het was een leuke gezellige week en het allerbelangrijkste : Corrie heeft het heerlijk naar haar zin gehad en dat was dan ook de bedoeling!!

Wij dus daarna richting Malaga waar we naar het centrum zijn gereden en een paar uurtjes hebben rond gezworven in de oude stad. We gaan zeker nog een keertje terug om de rest te bekijken. Voor vandaag hebben we de beroemde markt Atarazanas bezocht, eten weten jullie toch wel !!, daarna de kathedraal bezocht waar meer dan 200 jaar aan gebouwd is en wel vanaf 1528 op de funderingen van een oude moskee.Er was steeds geen geld om dat gebouw af te bouwen en daarom heeft men in 1782 besloten dat “ie” klaar was. De toren rechts is dus nooit afgebouwd en er staat dus nu een hele en een halve toren. De inwoners van Malaga noemen de kathedraal dan ook La Manquita, wat zoveel betekend als eenarmige of manke dame.

Via vele vele straatjes nog wat mooie plaatjes geschoten en nog even wezen kijken bij de in aanbouw zijn outlet van Malaga, deze zou dit jaar klaar zijn. Is nu in ieder geval nog niet klaar en we hebben dus niets kunnen “scoren”. Op de terugweg even boodschappen gedaan en in ons weer gekuisde appartement een borrel genomen, nog even rond gewandeld hier op het prachtige resort en daarna weer lekker knoflokerig gekookt. Nu mijn verhaaltje af gemaakt. Zitten heerlijk buiten op het terras, geen wind. Morgen naar het strand en vrijdag gaan we een prachtige spannende wandeling maken. Vrijdagavond horen jullie dus weer van ons.....

1. Marion:
    22 mei 2019
    Leuk verhaal Kees en heerlijk dat je nu de rust kunt vinden.
    Komt nu goed uit omdat de rust zal terugkeren nu Corrie weg is want die kan heel gezellig kletsen samen met Jacqueline.
    Malaga is ook een mooie stad zo te zien. En de markt was een plaatje. Liefs Marion xx
  2. Inge:
    22 mei 2019
    Mooie plaatjes weer! Fijn dat tante Corrie het zo leuk heeft gehad en jullie net zo goed natuurlijk!
  3. Corrie schreppers.:
    22 mei 2019
    Ben weer thuis. Heb het heerlijk gehad. Echt genoten. Voor het eerst alleen door de douane en toen opgezocht waar welke gate ik op moest stappen. Wat rondgekeken en snel gevonden. Toch wel beetje spannend. In eindhoven stond mijn jongste zoon me op te wachten en heeft me weer lekker naar huis gebracht. Dan ben je toch weer blij om thuis te zijn. Wasje gedraaid en brood met sateetje gegeten. Was verantwoord hoor want ik heb die week alleen maar gezonde dingen te eten gekregen. Alles werd met cremefrache en andere lekker vettige sausjes nog lekkerder gemaakt. Vanavond mijn oudste zoon effe lekker geweest. Dus ik ben blij. Jacq en kees. Ik weet zeker dat jullie een hele fijne vakantie er verder van maken. Love
  4. Jeroen:
    22 mei 2019
    mooie plaatjes! vooral het eten.... 😋
  5. Thea:
    22 mei 2019
    Mooi verhaal zoals Marion ook schrijft. Heerlijk om te lezen. Zelfs Hans had het eerder(1ekeer hoor) gelezen dan ik. Prachtige foto’s en die kerken geweldig mooi.Die corrie zal ook wel heerlijk genoten hebben bij jullie. En flink verwent door jou kookkunsten Kees. Nou geniet ze nog. Xx
  6. Bep:
    22 mei 2019
    Wat een prachtige stad Malaga,nog genoeg te zien dus. En Corrie wat een mooie afsluiter en wat zie je er goed gebruind uit. Fijn dat je genoten hebt .
    Foto’s zijn erg mooi en spreken voor zich. Lekker genieten verder samen. Tot gauw weer .
  7. Golande:
    23 mei 2019
    Een echte mediterraanse vakantie!! Enjoy!
  8. Gerrit Tini.:
    23 mei 2019
    Toch mooi internet om een panederia te vinden zodat Corrie nog even van een Frappuccino kon genieten. Mooi foto's en de komende weken nog blijven genieten.
  9. Marianne:
    24 mei 2019
    Fijn dat alles goed verlopen is en jullie samen zo genoten hebben,
    Kees en Jacqueline jullie nog een paar mooie weken en genieten