Van Zion National Park naar Bryce Canyon National Park Via Red Canyon

11 juni 2018 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Gisterenavond in een restaurant dat je van het zou moeten zijn volgens de insiders van de receptie van ons hotel een Rib Eye gegeten en Jacqueline een Heilbot filet in een korstje van Macadamia noten. Klinkt goed, prijs was goed, de rest wat minder eigenlijk wel een beetje een teleurstelling. Daarna terug naar ons hotel, leuke plek, mooie ligging. Nog lekker buiten gezeten en genoten van de omgeving. Vanochtend rond 7.00 uur weer uit de veren, lekker ontbijtje genoten en rond 8.00 uur waren we al weer op pad. We moesten door het Zion Natural Park rijden om naar Bryce Canyon te gaan. Het was al hartstikke druk bij de ingang van het park. Onze move om een jaarpas te nemen is trouwens een goeie geweest, die pas hebben we er al dik uit. Met een rustige snelheid door het park gereden, hard mag hier niet worden gereden, gemiddeld  zo'n 55 km per uur is toegestaan en iedereen houdt zich daar ook aan. De rit door het park was natuurlijk gewoon een mooie rit, we hadden niet anders verwacht. Toen we richting Bryce aan het rijden waren en vervolgens de afslag naar Bryce Canyon namen, gingen we als eerste door de Red Canyon, Dat was op zich al een belevenis, bekijk de foto's maar, werkelijk een prachtig gezicht en dan moet Bryce nog beginnen. Net zo plotseling als hij was begonnen, stopte de Red Canyon en na een km of 16 draaien we Bryce Canyon Road op. Vlak voor het park ligt ons hotel Ruby's Inn, Indianen en Cowboy's is alles wat de klok slaat hier. De Canyons hier in de USA waren vroeger natuurlijk allemaal het homeland van de Indianen. Toen daar State Nature parken van zijn gemaakt hebben die Indianen bedongen alle retail, hotel en horeca faciliteiten te mogen (laten) exploiteren. Goede business  voor die gasten geworden. Enfin daarna rijden we Bryce Canyon Park in, we hebben gelezen dat er een weg door dit park loopt  van 27 km lang, aan deze weg liggen al hoogte en uitkijkpunten van Bryce Canyon. Er wordt al gewaarschuwd dat er weinig parkeerplaatsen zijn in het park (alweer). Er rijdt echter ook hier een shuttle bus al is het niet zo goed georganiseerd als in Zion. De shuttle bus rijdt met name langs de uitkijkpunten bij het Bryce Amphitheater dat zicht uitstrekt over de eerste 5/6 km. De rest van het "parcours"moet je zelf maar regelen. De shuttle deed zijn werk niet zo goed, dus uiteindelijk hebben we het meeste toch gewoon zelf gereden. Wij hebben gisteren een ongelofelijk mooie dag gehad in Zion, wat we vandaag hebben gezien is ook van een ultieme schoonheid. Twee van dit soort  wonderen van de natuur binnen  24 uur is wel een beetje veel van het goede. We zijn moe van de indrukken die we moeten ( mogen) verwerken. Ik ga de foto's erop zetten want woorden schieten hier te kort en dan te bedenken dat we er nog (lang) niet zijn. Wordt vanavond simpel cowboy voer, filmpje kijken (dat lukt aardig met Netflix hier) en op tijd weer slapen...... morgen weer vroeg op...