Van Ubeda naar Granada & Bezoek aan Alhambra

8 juni 2019 - Granada, Spanje

Gisterenochtend nadat we rond 9.00 uur het ontbijt hadden verorberd eerst nog even naar de auto moeten lopen. Dat ging bergafwaarts dus viel wel mee. Het was echter wel koud, nou ja voor Spaanse begrippen dan toch in ieder geval. Het was maar 14 graden hier en redelijk bewolkt. Vol goede moed wij op pad door de enorme olijfgaarden waar maar geen einde aan schijnt te komen. Onderweg zowaar nog een spatje regen gehad, mag  geen naam hebben. Hoe dichterbij we in de buurt van Granada kwamen hoe mooier het weer werd. Toen we arriveerden bij ons hotel  was het al weer ruim 30 graden. Prachtig hotel, makkelijk parkeren, bus naar het centrum stopt voor de deur en Alhambra op 5 taximinuten morgenvroeg. Wij dus de boel op de kamer, de  zwembroek en badpak aan, heerlijk een duik genomen en bij het zwembad liggen chillen tot een uur of 5. Lekker ff onder de douche en daarna met de bus richting centrum, lijn 33, kaartje € 1,40 de man. Bus rijden en stopt op enig moment en we zien er steeds weer mensen uitgaan. Na zeker 10 minuten vraagt Jacqueline aan een meisje in de bus wat er loos is, wat blijkt, de bus is kapot en er zou een nieuwe aankomen. Wij wachten dus af, plotseling gaat de bus weer rijden en brengt ons vervolgens gewoon naar het centrum!! Wij stappen uit en staan oog in oog met de kathedraal van Granada, Plaatjes natuurlijk, daarna paar uurtjes rond gezworven door de oude stad en uiteindelijk op een leuk pleintje een prima menuutje genoten en even prima glaasje wijn gedronken. Uiteindelijk zouden we weer terug met de bus, er was echter een demonstratie aan de gaan met veel politie begeleiding en de straat waar de bus door zou moeten was afgesloten. het digitale bord gaf aan dat lijn 33 er in 4 minuten zou zijn. dat werden er 10, 12, 15 ,20 en toen was mijn geduld op en hebben we een taxi gepakt die ons in no time voor 5 hele eurootjes netjes bij ons hotel afzette. Op de kamer nog een neutje en ff een filmpje gekeken en de oogjes dicht gedaan.

Vanochtend om 7.30 uur eruit, prima ontbijt gehad en om 8.15 uur de taxi gepakt die ons inderdaad in no time bij de ingang van het Alhambra bracht. Daar in de buurt konden we onze audio spullen ophalen want de entre met audio gids hadden wij van tevoren al geboekt. maar goed ook want ook hier waren alle tickets voor vandaag uitverkocht. Na wat vechten met de gebruiksaanwijzing van de audio apparatuur zijn we op pad gegaan. In het Alhambra heb je een tijdslot voor het Nasrid paleis, als je dat mist, kom je er niet mee in. De rest is vrij te bezichtigen en het is meer dan de moeite waard. Naast het Nasrid paleis heb je natuurlijk het Alcazaba met zijn torens, Palacio George V en plaatselijke kerk natuurlijk en nog veel en veel meer. De tuinen zijn geweldig en de uitzichten adembenemend. Zeker iets wat je moet zien als je in de buurt bent. Geweldig. De foto’s zullen voor zich spreken en er is meer dan genoeg informatie over het Alhambra te vinden voor de liefhebbers. Wij hebben er in ieder geval van genoten en de 3 uurtjes die er voor staan heb je zeker nodig.

Wij zijn daarna de berg af richting stad gelopen, kop koffie gedronken en de bus gepakt naar het hotel. Deze keer zonder problemen. Lekker bij het zwembad gelegen, ik mijn verhaaltje gemaakt. Vanavond in de buurt bij een leuk restaurantje buiten geboekt in de mooie tuin. Ondertussen ook contact gehad met de Belgische eigenaren van ons appartement in de buurt Van Torrevieja waar we morgen naar toe gaan. Uurtje of 4 rijden, daarna lekker luieren en nog wat zeedagen pakken. Het cultuurgedeelte zit er op. We hebben weer prachtige dingen gezien.

1. Gerrit:
    8 juni 2019
    Wat een pracht allemaal. Hebben Herma en ik ook mogen meemaken. Indrukwekkend.
    Die paar dagen nog aan de kust moeten jullie haast wel nodig hebben om tot rust te komen.
  2. Inge:
    8 juni 2019
    Prachtig hoor! En wat een Natural fototalent die moeder van mij😇
  3. Marion:
    8 juni 2019
    Leuk om weer foto’s te zien van alhambra. Ook wij hebben er een paar uur rond gewandeld en genoten.
    Toch doen de foto's mij ook denken aan Marokko. Veel Arabische invloeden toch he.
    Geniet van Torrevieja
  4. Bep:
    9 juni 2019
    Echt genoten van jullie culturele avonturen . Erg mooi allemaal.
    Nu lekker na genieten samen aan de kust .
  5. Mieke:
    9 juni 2019
    Waren weer erg mooie foto's!!!
    Nu nog lekker een paar dagen relaxen in Torrevieja. Hebben jullie wel verdiend!!
    Ook weer een reis waar je met een fijn gevoel op terug kunt kijken!!! En Kees, chapeau voor de mooie verhalen!!! Hebben er van genoten!!!!