Van Tilburg naar IJmuiden

21 september 2018 - Tilburg, Nederland

Nadat ik gisteren afscheid had genomen van het Zaltbommelse, ben ik richting het huis van Inge gegaan om de kids nog ff een knuffel te geven voordat we de dag erop zouden gaan vertrekken. Jacqueline vertelde me dat we ook mee zouden eten. Prima zei ik natuurlijk. Enige tijd later hoor ik ineens de stem van Suze en weet ik dat mijn cluppie weer wat heeft georganiseerd. We hebben met zijn allen een toast uitgebracht op de toekomst en heerlijk met zijn allen buiten ( dat zou je op dit moment niet zeggen)  aan de Bunga gezeten.

Het is nu pakweg half negen op vrijdag de 21e september en het regent dat het giet en waait als een gek. leuk vooruitzicht om op de veerboot naar Schotland te gaan. Maar vanmiddag moet het rustiger worden, dus daar houden we ons maar aan vast. Voor de zekerheid maar even reispilletjes halen tegen zeeziekte.....

En dan nu naar de reis, wat gaan we doen en hoe ziet de route eruit ? We vertrekken vanmiddag met de DFDS veerboot van IJmuiden naar Newcastle, zo’n 16,5 uur varen en daar komen we dan rond 9.00 uur morgenvroeg aan( uurtje vroeger dan hier). Vervolgens rijden we naar Glasgow waar we rond de middag aan zullen gaan komen. De rest van de dag in Glasgow en s’avonds eten bij Gamba schijnt een hele goeie vistent te zijn.

Daarna gaan we vervolgens naar Oban ( daar komt mijn favorite whiskey vandaan) hier blijven we 1 nacht en vervolgens gaan we door naar Spean Bridge Tindrish house en onderweg daarna toe lopen we de Ben Navis wandeling. De dag daarna gaan we richting Isle of Skyle naar het plaatsje Glendale. Hier blijven we 2 nachten en hebben op 26 september om de verjaardag van Jacqueline een beetje vooruit te vieren een tafeltje laten boeken bij The Three Chimney’s. Vervolgens rijden we op 27 september naar Camallt. ( Inverness ) waar we ook 2 nachten zullen verblijven. Op de 29e reizen we dan vervolgens af naar Pitlochry midden in een nationaal park waar we 3 nachten zullen blijven. Daarna gaan we door naar Edinburgh voor de laatste 2 nachten voordat we op 4 oktober weer de boot op gaan voor de terugreis. Zo, nu hebben jullie vast een idee, we gaan de koffers inpakken,nog wat andere klussen en dan vanmiddag richting IJmuiden waar we om 15.00 uur moeten gaan inschepen........

1. Mieke:
    21 september 2018
    Jullie lang gekoesterde wens gaat nu beginnen!
    Geniet er samen van!!!
    Ik wens jullie een hele mooie reis!
  2. Marion:
    21 september 2018
    goedemorgen en wat zijn wij toch aardige mensen dat ook wij in de regen gaan zitten.
    Komt allemaal goed.
    De boot is groot dus de schommelingen zijn dan (zegt men) minder maar ja, de Noordzee is wel heel onstuimig vaak, dus succes. Goed eten en inderdaad een tabletje voor alle zekerheid en het komt goed. Veel plezier deze eerste dag!
  3. Golande:
    21 september 2018
    Nou in ieder geval een goede start gemaakt gisteren !! En idd iets te vieren!! Goede reis ⛴en geniet van de Schotse hoogvlakten!🙋
  4. Bep:
    21 september 2018
    Mooier kan jullie reis niet beginnen met zo’n aftrap . Goed gedaan kids . Nu over het woeliger water naar Schotland . Goede reis en vooral geniet !! PS hebben jullie de sneeuwboots ook mee ? Want ik zag in het weerbericht van Schotland dit 🌨❄️💨 voor bij komen 😳😄🙋🏿‍♀️🙋‍♀️
  5. Kees Verhagen:
    21 september 2018
    Geniet van deze reis en wij kunnen het weten Wij hebben Schotland. Vele malen met de camper doorkruist. Liefs marianne
  6. Yvonne de Ruiter:
    21 september 2018
    Goede (zee)reis en geniet ervan!
  7. Jules & Claudia:
    Heel veel fun samen!
  8. Inge:
    21 september 2018
    Goede reis lieverds, wij zien uit naar verhalen over jullie avonturen xxx
  9. Gerrit Tini.:
    22 september 2018
    Echt Hollands weer zwaait jullie uit naar Schotland! Fijne reis en hopelijk verandert het weer tijdens de reis.
  10. Loek:
    22 september 2018
    Een heel goede vaart en goede rondreis in het mooie Schotland
    Hoe mooier het weer des te mooier de reis
    Fijn om met zon reis je pensioen te beginnen
    Geniet er samen van!!
    Gr jose en loek