Swakopmund en Walvisbaai

15 oktober 2019 - Swakopmund, Namibië

Heerlijk was het vandaag, temperatuurtje van een graad of 22 en gewoon lekker uitwaaien of zandstralen. Vanochtend op ons gemak ontbeten nadat wij zoals jullie al gemerkt hebben al vroeg rechtop in bed zaten en het verhaal van onze reis naar swakopmund hebben neergetikt.

Na het ontbijt vandaag door Zwakopmund heen gezworven, aardig stadje dat nog vol staat met gebouwen uit de Duitse tijd en veel kunstenaars, galerijen en souvenirswinkeltjes herbergt.

We hebben onze kerstboom versieringen die ons strakjes doen terugdenken aan deze prachtige reis weer op de kop kunnen tikken en na de sint gaan ze hun plaatsje in onze kerstboom ook opeisen..

We zijn hier de hele ochtend druk mee geweest en vervolgens zijn we zoals gepland naar Walvisbaai gereden. Daar is een lagune die enorme aantallen vogels huisvest en een groot gedeelte daarvan bestaat uit roze getinte flamingo’s en pelikanen. De flamingo’s hebben we gevonden, de pelikanen niet.

De weg van Swakopmund naar Walvisbaai, een dikke 30 km, is al een belevenis op zich met aan de linkerhand de woestijn en aan de andere kant de Atlantische oceaan. Een heel apart gezicht. langs deze weg worden verschillende badplaatsen uit de grond gestampt een ook in Walvisbaai staan langs de lagune de mooiste villa’s. Ik begrijp echt niet waarom, of je wordt geplaagd door de mist die ontstaat door de temperatuurverschillen tussen woestijn en oceaan of je wordt gezandstraald door sterke winden vanuit de woestijn.

Daarnaast denderen er zowat elke 5 minuten een paar trucks met zout dat hier gewonnen wordt over de smalle weg langs de lagune.

Toen we Walvisbaai binnen reden zagen we tot onze verbazing een enorm shoppingcentrum hier, daar hebben we de laatste paar uurtjes van de middag doorgebracht en hebben zowel Jacqueline als ik wat kunnen scoren. Op de terugweg naar Swakopmund was er een heuse zandstorm die we met een paar plaatjes hebben kunnen vastleggen.

Terug in Swakopmund, even getankt als voorbereiding op onze trip morgen naar het Erongo gebergte waar we zitten in de Ai Aiba Rock Painting Lodge, weer een bijzondere plek en niet zo ver hier vandaan Morgen is het slechts 200 km rijden....

1. Marion:
    15 oktober 2019
    Klinkt als een heerlijke relaxt dagje!
    Heel bijzonder wordt straks de kerstboom weer met al die bijzondere versieringen uit al die verre landen.
    Doe rustig aan, 200 km is nu voor jou peanuts denk ik he Kees.
    Welterusten 😴😴😴😴😘😘
  2. Marianne:
    16 oktober 2019
    OOk wel eens fijn een dagje rustig aan doen ,en lekker kunnen schoppeGeniet nog van alles ,liefs van ons.