Op avontuur door Schotland een lang gekoesterde wens.....

20 september 2018 - Tilburg, Nederland

Hallo allemaal, ik heb een tijdje lopen nadenken of ik van deze trip wel een verslag zou gaan maken. De trip is enigszins beladen omdat de startdatum van deze trip op 21 september gaat beginnen en dat is een dag nadat ik officieel afscheid heb genomen van mijn werkzame leven. ( voorlopig althans) ik ben namelijk met pensioen!!. Het is en was ff wennen vooral het feit  dat niets meer hoeft en alles mag is heel bijzonder. Op de dag dat ik besloten had ( samen met Jacqueline ) om echt te gaan stoppen met Crisp Sensation vonden wij dat we dit moesten gaan "vieren". Op mijn lijstje stond nog de wens om eens een keer door Schotland te gaan trekken. Dit hebben we echter steeds vooruit geschoven vanwege het normaliter wat mindere weer in Schotland. Nu hebben we echter besloten de laarzen en de poncho's in de auto te gooien en morgen gaan we op weg naar het ruige Schotland. Dat gedeelte van de UK heb ik in het verleden zakelijk toch wel een behoorlijk aantal keren bezocht en ik was zo onder de indruk van dit stukje ruig Engeland dat ik daar zeker nog een keertje wat meer tijd door zou willen gaan brengen maar dan samen met Jacqueline. We hebben de route uitgezet, de boot van IJmuiden naar Newcastle geboekt, de hotelletjes op mooie locaties gevonden en vastgelegd en morgen ( vrijdag de 21e) gaan we dus die kant op. Ik moest met alle emoties die gepaard gaan met zulke beslissingen nog even nadenken over het wel of niet schrijven van een reisverhaal maar nu we er zo kort voorstaan heb ik besloten deze toch ook weer bijzondere reis vast te gaan leggen, gewoon omdat het de moeite waard zal zijn om dit stukje van de wereld te delen met de mensen die ons na aan het hart liggen en we uiteindelijk strakjes weer een prachtige herinnering hebben waar we op terug kunnen kijken.

Ik ga dit reisverslag opdragen aan mijn geweldige echtgenote, partner en maatje, die altijd naast me heeft gestaan, meegedeeld in de zorgen en successen die we samen hebben gehad, die  het niet altijd even gemakkelijk heeft gehad en dan druk ik mij nog voorzichtig uit. Het leven met Kees in zijn werkzame bestaan  was niet eenvoudig, altijd spannend en turbulent  en soms door mijn vele zakelijke reizen ook heel eenzaam. Nu gaan we dus samen de aftrap geven aan ons pensionado bestaan, ik hoop dat we nog vele mooie jaren met elkaar, onze kids en kleinkinderen  mogen hebben en beschouw deze trip naar Schotland als een hele mooie aftrap.

De verhalen komen er weer aan........

1. Nicole:
    20 september 2018
    Toppers zijn jullie. Geniet samen van jullie welverdiende pensioen!
  2. Jeroen:
    20 september 2018
    Goed verhaal en goede beslissing pa! en wij hopen met je mee. gaat goed komen. geniet er samen van (maar dat kunnen jullie wel 😉)
  3. Marion:
    20 september 2018
    Geen beter moment dan nu!
    Als 2 gepensioneerden het ruige Schotland (en pas op praat tegen de Schotten niet over het stukje Engeland,) het soms ruwe weer trotseren en ons daarvan op de hoogte houden!!
    Geniet van Schotland en elkaar. Marion
  4. Jose:
    20 september 2018
    Geweldige keuze was voor ons ook een onvergetelijke reis geweest zou zo weer terug willen het is jullie gegund veel reisplezier
  5. Margriet Gommans:
    Geniet ervan samen. Jullie verdienen het. X
  6. Gerrit:
    Goed verwoord Kees. Genieten beiden
  7. Thea:
    20 september 2018
    Goed dat je stopt met werken Kees. Wat rust in je leven is goed. Samen genieten in een nieuw rustiger bestaan. Niks moet alles mag. Heerlijk hoor. Spreek uit ervaring. Heel veel plezier in Schotland. En kijk weer uit naar jullie verhalen. 💋💋
  8. Inge:
    20 september 2018
    Mooi en dapper lieve papa. Fijn dat we zo toch wat mogen meegenieten. Wij gunnen jullie nog vele prachtige avonturen en wat meer balans en rust voor thuis:) Dikke knuffels xxx
  9. Jules&Claudia:
    Mooie wijze woorden....
    Geen (werk) druk meer en allebei nog super fit.
    Juist op tijd gestopt..
    Een hele fijne vakantie en geniet nog heel lang van elkaar !!
  10. Rob:
    21 september 2018
    Geniet er samen van en maak in Schotland ook ruimte voor een Taliskertje!
  11. Bep:
    21 september 2018
    Ja zo ken ik mijn broer , puur omschreven en de kracht in dit geheel die je omschrijft is de gene die toch in alles naast je achter je is blijven staan . Jou Jacquline . Twee kanjers zijn jullie en nu lekker dit avontuur in Schotland aan . Mooie plek om te onthaasten . Geniet er van en super dat wij ook weer mee mogen genieten in dit heel bijzonder moment. Liefs Bep en Hilliante
  12. Ria jansen:
    21 september 2018
    Geniet ervan en ik kijk weer uit naar je mooie verhalen.
    Gr Ria.
  13. Gerrit Tini.:
    22 september 2018
    Het zal in het begin wennen zijn maar ook daar zullen jullie je weg wel in weten te vinden.
    Geniet van deze reis en wij beleven dit graag met jullie mee.
  14. Corrie schreppers.:
    22 september 2018
    Heerlijk toch het werkbare leven afsluiten op deze manier. Zoveel positieve dingen om op terug te kijken. Natuurlijk waren er ook minder leuke dingen maar thats live toch? En dan meteen beginnen met een hele mooie reis saampjes. Geniet ze.