Paperassen, apps, QR codes, DPLF, Digitaal inchecken HAL , KLM en aanpassingen route…..

10 september 2021 - Tilburg, Nederland

Hoi allemaal, daar zitten we dan in de keuken met de deur nog steeds open ! Lekker weer hier, code oranje ? Nou niet echt  dus. Het was hier bij ons even meer een soort van code rood. We hebben de afgelopen week berichten ontvangen over het toch weer een beetje aanpassen van de route. Venetië en Turkije zijn verwijderd uit het programma. We vertrekken nog wel uit Venetië, maar dan vanuit de industrie haven. Italië heeft de regeltjes daar weer een beetje aangescherpt helaas. Venetië was nou net zo’n plek die we graag nog eens wilden zien, zeker nu het er niet zo druk is. Datzelfde is van toepassing op Turkije en met name Istanbul. Ook die stad hadden we graag even willen bekijken. We wisten dat dit zou kunnen gebeuren, hebben we ook voor getekend maar als het dan echt gebeurd is het toch wel een beetje balen..

We gaan nu wat extra Griekse havens aandoen en ook nog eens 2 dagen naar Limassol ( Cyprus) ook leuk. We hebben er echt wel zin in om de trossen los te gooien en op de woelige baren van de Middellandse zee rond te gaan dobberen.

Waar we echt druk mee zijn geweest is de paperassen winkel op orde te krijgen om überhaupt op plaats van vertrek te komen. Er wordt veel over gesproken maar van enige uniformiteit tussen de Europese landen is absoluut geen sprake. iedereen heeft zijn eigen QR codes, in en uitreis formulieren, stempels, geprinte documenten, digitale documenten het is een ware doolhof van miscommunicatie, wanprestaties van de gezamenlijke overheden en van 1 Europa is absoluut geen sprake!  Hadden we overigens ook niet verwacht want voor de rest is het politiek en operationeel  gewoon een echte bende.

Maar goed, we zijn er bijna klaar voor, morgen nog ff de koffers inpakken en Jules brengt ons dan zondagochtend vroeg ( 5.15 uur) naar Schiphol. We mogen dan nog steeds in de KLM lounge zitten vanwege mijn vliegverleden en da’s wel lekker, kunnen we daar op ons gemak even ontbijten. De rest van de zondag zal gevuld zijn met vliegen, controle, controle, inchecken, wegwijs raken aan boord en om 17.00 op Zondag gaan de trossen los.

De route kunnen jullie zien onder het kopje kaart en dan zie je onze route en programma, volgende verhaal zal dus komen vanuit de buurt van Zadar in Kroatië

groeten,

J&K

1. Golande:
    10 september 2021
    Ja je moet er wat voor over hebben these times!! Alleen al naar Spanje kostte het ons wat kruim om binnen te komen. Laat staan als je zoveel landen aandoet.,! Pff goed , dat is nu achter de rug en kun je gaan genieten., have fun under the sun!?🌞🌞
  2. Bep:
    10 september 2021
    Jeetje wat een gedoe wat ook wij ervaarde toen we naar Suriname moesten af reizen. En dan hebben we het maar over 1 land . Maar gelukkig jullie zijn positief ingesteld zoals altijd en gaan jullie zeker met wat aanpassingen van jullie reis genieten.
    Goede reis en we kijken uit naar het volgende reis verslag van jullie Kees.
    Groetjes voor beiden.
  3. Inge:
    10 september 2021
    Tis wat…. maar gelukkig kunnen jullie gaan! Geniet ervan samen xxx
  4. Loek:
    10 september 2021
    Gelukkig zijn jullie bij machte om dat te kunnen maar er zijn er ook die met hun handen in het haar zitten
    Jammer dat die twee steden af vallen maar die komen nog wel aan de beurt denk ik
    Een heel goede vaart
    Groetjes José en Loek
  5. Hilliante:
    10 september 2021
    Wat jammer dat jullie niet naar Venetië en Istanbul meer gaan. Gelukkig blijven jullie positief en zijn er nog meer mooie plaatsen wat jullie zullen zien. Ik wens jullie een veilige en fijne reis toe. Geniet ze samen😘😘
  6. Thea:
    10 september 2021
    Wat een gedoe allemaal en zo’n slechte samenwerking. Maar ja het moet anders kom je nergens (en ik kan het weten 😜😜).
    Veel plezier en goede reis (vaar) plezier. Wachtend op jullie eerste vakantie verhaal. 🙋‍♀️🙋‍♀️
  7. Marion:
    11 september 2021
    inderdaad jammer van Istanbul maar dat kun je ook oplossen door (als alles weer "normaal" is) een weekend te gaan. is zeker de moeite waard.
    Nou Kees, naar mijn beste mening ben je voortaan wel een specialist in het invullen van alles wat gevraagd wordt. Eerst heb je het voor ons vieren gedaan en nu weer voor jullie twee (en dan natuurlijk nog uitgebreider). jammer dat het moet he. geniet van de afvaart, de boot, het water en alles wat er verder bij komt kijken. Marion xx
  8. Margriet Gommans:
    11 september 2021
    Wat een werk. Maar nu kunnen jullie genieten. Ik wens jullie een fijne, mooie, veilige reis toe. Liefs Margriet.
  9. Gerrit Tini.:
    11 september 2021
    Oké alles klaar varen maar 🚣‍♂️ en een fijne reis.
  10. Kees Verhagen:
    11 september 2021
    Genieten,maar en een prettige vakantie
  11. Hans en Marian Tuerlings:
    12 september 2021
    Maak er samen weer een onvergetelijke vakantie van. Goede reis, blijf gezond en tot ziens.
  12. Jules&Claudia:
    12 september 2021
    Lets start the Holliday (story)