Van Motueka naar Picton

16 januari 2017 - Picton, Nieuw-Zeeland

Camperdag 13
Van Motueka naar Picton.
Vandaag vroeg opgebroken bij een strak blauwe hemel, ontbijtje maar binnen gewerkt en op weg naar Picton vandaag. Eerst nog even gestopt bij de supermarkt hier voor wat kleine dingen en de camperdump zodat ik terwijl Jacqueline even de boodschappen doet het afvalwater kan dumpen.
Vervolgens op pad, het waaide nog steeds hard ( en dat doet het ook nu nog steeds), handjes strak om het stuur dus.
Het eerste plaatsje van importantie waar we vandaag doorheen komen is Nelson, even een stop gemaakt en op ons gemak weer verder gereden.
Tweede stop, terwijl we alweer door een schilderij heenrijden is Havelock.
Havelock is een pritoresk plaatsje aan een baai en bekend door het kweken van de groenlip mossel hier, grote mosselen die hier als een delicatesse worden beschouwd. Het barst hier dan ook van de mosselverwerkende industrietjes. Hier in Havelock even rondgekuierd  door de haven en onze dagelijkse portie cappucinno ingenomen in combinatie met een lekker zoetigheid die inmiddels ook traditie is geworden bij de ochtendkoffie als we onderweg zijn.
Verder op weg naar Blenheim, echter ik mis een afslag en wordt direct via een andere route gestuurd, wel mooi want we gaan dwars door de Malborough wijngaarden wereldwijd bekend om hun sauvigon blanc wijnen.
Prachtige route en uiteindelijk komen we weer op de 1 terecht maar ontdekken we dat we Blenheim voorbij zijn. Omgedraaid dus en naar Blenheim. Leuk plaatsje omringd door " gele lava" bergen als aandenken aan vulkaan uitbarstingen uit het verleden.
Uurtje of zo rondgekuierd en vervolgens even bijgetankt en weer op pad naar Picton, dit is nog een kleine 25 km en daar zijn we dus nu.
Op een rustige camping onze plaats opgezocht en Jacqueline raakt aan de praat met een Zwitserse die al een maand op Zuidereiland zitten en nu nog 2 maanden naar het Noordereiland gaan. Zijn dus 3 maanden weg!
Haar man heeft 50 jaar geleden hier gewerkt en ze hebben nog wat vrienden en kenissen hier zitten. Hij is inmiddels al de 75 gepasseerd.
Wij gaan strakjes eens kijken wat we morgen hier gaan doen, heb wel zin in een wijnexcursie of zo, maar even goed informeren.
Dat horen jullie morgen wel meer, voor nu een goede week gewenst vanuit Nieuw Zeeland waar de maandag al weer bijna voorbij is.

1. Golande:
    Oh heerlijk zon !!
  2. Inge:
    Heldere kleuren zeg!!
  3. Thea:
    16 januari 2017
    Mooie foto's hoor. Als we morgen ook maar O'n mooie en duidelijke foto's krijgen als je naar de wijnexcursie bent geweest. misschien kun je nog een foto sturen van jullie camper. Lijkt me leuk.grt
  4. Jules&Claudia:
    Strak Blauw...!
  5. Marion:
    16 januari 2017
    Eindelijk de outfit van Jacqueline die ze graag draagt, want dan schijnt de zon! Geniet ervan zeker als jullie schrijven dat het weer op noordereiland ook niet zo goed is.
    Ik kan er me iets bij voorstellen dat je op een bepaalde manier gewend raakt aan al dat moois, maar als je dan weer een pitoresk plaatsje binnenrijdt, komt natuurlijk het mooie gevoel weer meteen terug.
    Doe voorzichtig met de harde wind en Kees hou je hoedje vast als je buiten bent! Daag Marion xx
  6. Jules & Claudia:
    16 januari 2017
    Proost alvast bij de lekkere wijnen daar!
  7. Nellie Antonius:
    Eindelijk mooi weer