Laatste dag in Sydney

2 januari 2017 - Leura, Australië

Hallo allemaal, vanochtend gelukt om alles on line te krijgen zoals jullie hebben gemerkt.
Vandaag besloten het anders te gaan doen op onze laatste dag in Sydney.
Wij gaan vandaag de wijken die we vluchtig hebben bezocht de afgelopen dagen nog eens bezoeken maar dan wat uitgebreider. Daarnaast gaan we een korte sightseen ferry tour maken om een impressie te krijgen van Sydney vanaf het water.

Zo gezegd zo gedaan dus en het was weer druk, helemaal vergeten maar 1 Jan was een zondag dus dan krijgen ze hier een extra vrije dag.
We zijn weer aan de wandel gegaan vanuit Darling Harbor en Pittstreet en George street gepakt met daar tussenin alle mooie oude en nieuwe mall's.
Mooie plaatjes geven een prima indruk zullen we maar zeggen.

Rond de klok van 13.00 uur de ferry geboekt en om 13:40 uur vertrokken. Bleek achteraf dat dit dus een gewone ferry was die van Circular Quai naar de Zoo vaarde en weer terug in pakweg 25 minuten. Op onze vraag hoe dat dit nou zat, kwam het antwoord: nou dan blijf je toch gewoon nog een rondje zitten en nu gaan we naar Darling Harbor. Dus zo gezegd zo gedaan. Echter van Darling Harbor ging dat ding weer naar de Zoo en even dachten we ook weer terug naar Darling. Gelukkig was dat niet het geval en na 1,5 uur hebben we weer voet aan wal gezet in de thuishaven. We hebben wel een goed beeld gekregen van Sydney vanaf het water.
Daarna nog even naar de Rocks geweest, is niet zo heel veel aan, hoop kroegen en restaurants waar het overigens gezellig druk was en er lag weer een joekel van een cruiseschip.

Langzaam aan richting " huis " gegaan, daar ga ik even dit stukje schrijven, daarna douchen en de koffers pakken. Morgen een vroege vlucht naar Nieuw Zeeland. Om 6.00 uur worden we opgehaald en om 8.45 uur vliegen we.
Ruim drie uurtjes naar Christchurch. Daar is het dus 12 uur later dan in Nederland dan weten jullie dat vast.
Ons Australisch avontuur loopt op een einde, het was mooi, het was prachtig, het was enerverend. Onze " mooiste" plekken en belevingen waren vinden wij ( denk ik ) Great Ocean Road met de 7 apostelen en zonder enige twijfel Sydney met daar natuurlijk in verankerd onze onvergetelijke ouderjaarsavond.
De rest was natuurlijk ook mooi en bijzonder om mee te maken maar dit waren toch de hoogtepunten denken wij.
We gaan kijken wat Nieuw Zeeland ons gaat brengen, zal ongetwijfeld heel anders en veel meer natuur zijn.
3 Januari vliegen we, op 4 Januari kunnnen we onze Camper ophalen en dus het eerste verhaal zal er zijn op de avond van de 4e Januari ergens in de buurt van Twizel waar onze eerste stop ongeveer zal zijn.....

1. Kees Verhagen:
    2 januari 2017
    ..en nu naar Nieuw Zeeland een nieuw avontuur tegemoet.
    Een land wat, wat natuur betreft zowat alles in zich heeft
    wat de wereld te bieden heeft aan natuurschoon...
    Het zal op het zuidereiland wel een stukje koeler zijn dan in Australië.
    Mocht je nog tijd over hebben bezoek dan Ankora.
    Ankora ligt op een schiereiland in een sub tropisch gebied ten zuiden van Christchurch
    en is een voormalig stukje Franse Kolonie. Een mooie dagtocht.
    Je kunt hier prachtige een prachtige cruise maken in de blauwe baaien met veel dolfijnen.
    Heel veel reisplezier in de camper. We zijn benieuwd hoe deze bevalt..
  2. Nicole:
    2 januari 2017
    Lieve Jacqueline en Kees,

Heerlijk om jullie verhalen te lezen en foto's te bekijken. Fijn te zien dat jullie genieten. Op naar nieuw-zeeland nu. Goede reis weer en veel plezier!

Xx nicole