Van Fort William naar Isle of Skye

25 september 2018 - Isle Of Skye, Verenigd Koninkrijk

Op het moment dat ik het verhaal van vandaag zit te schrijven , zitten we in een geweldige B&B met gastvrouw Claire en gastheer Dave. Het komt hier echt met bakken naar beneden en het stormt behoorlijk windkracht 9-10 schat ik zo maar in.

Vanochtend zijn wij na een geweldig ontbijt vertrokken vanuit Tirindrish House, het weer was toen nog prachtig herfstweer en we genoten van de mooie  locatie en herfstkleuren om ons heen. We hebben allebei geweldig goed geslapen, kon ook haast niet anders na onze inspanningen van gisteren. Wij dus op pad en na een paar km kwamen we op een uitzicht punt van waar uit we de Ben Nevis nog een keertje konden zien. Fototjes gemaakt en weer verder. De gastvrouw van Tirindrish House had ons een leuk advies gegeven over onze route naar Skye en ons verteld dat we richting Glenelg moesten gaan rijden in plaats van over de Skybridge die het eiland met het vasteland verbind. Daar gaat een kleine veerboot met max 4 auto’s aan boord de oversteek aan naar het eiland over tamelijk op zee gelijkend water.... De weg er naar toe zou geweldig moeten zijn. Wij dus de boel zo ingesteld en daar gingen we vol goede moed. Onderweg kwamen we als eerste voorbij Kasteel Eilean Donan oftewel Eilan Donan Castle, wat een van de mooiste kastelen van de UK en Schotland bleek te zijn. Dit Kasteel is helemaal in zijn oude glorie hersteld. Kost een kleine € 9,00 entree maar dat is meer dan de moeite waard. Binnen is alles weer in oude staat gebracht en dit geeft echt een prima inkijk op het leven van de Lairds van die tijd inclusief de gidsen die de boel in de gaten houden daar, die zijn allemaal in Schotse klederdracht gestoken. Het begon toen al stevig te waaien en even later ging dat over in storm en regengordijnen die over de vlaktes en de loch’s neerplensden.

Onderweg nog een kop cappuccino en triple chocolate cake gescoord en vervolgens weer verder richting onze bestemming. Al snel bleek dat er weinig te zien zou zijn vandaag. Dus wij bij de afslag die we zagen naar de Talisker Whiskey distillery naar beneden gereden samen met nog een heleboel andere toeristen. Je kunt tenslotte met dit weer niets anders doen hier. Wij even naar binnen en natuurlijk een flesje op de kop getikt.

Daarna besloten op weg te gaan naar onze B&B, beetje vroeg, maar dat is dan maar zo. Komen we bij de afslag naar Castle Dunvegan, besluiten we daar even naar time te gaan. Hier aangekomen zien we dat het 15 Euro kost om binnen te komen om het Kasteel en de tuinen te kunnen zien. Het stormt nu echt vreselijk hard en we besluiten dit dus  uit te stellen naar morgen in de hoop op beter weer. Dus wij op weg naar de B&B, komen we restaurant The Old School tegen , waar we vanavond gaan eten ( 15 km rijden) en ook weer terug natuurlijk !! Ook komen we voorbij restaurant de Three Chimney’s waar we morgenavond gaan eten. Dit restaurant zit in de top van de top in England..Mmmm lijkt me leuk en een prima plek om Jacqueline haar verjaardag te pre-vieren...

Eindelijk komen we aan bij Brea View B&B en worden we hartelijk welkom geheten door Claire en Dave. Nadat we onze bagage op de prachtige kamer hebben gezet, worden we uitgenodigd door Claire voor een kop koffie met cake en Claire praat graag dus in no time weten we alles. Het weer zal morgen iets beter worden maar niet veel....

We zullen zien, morgen iets meer over de geschiedenis van Claire en hopelijk meer van Skye.......

1. Marion:
    25 september 2018
    Ziet er uit als een prima ontbijtje!
    En als het zo stormt buiten kun je extea genieten binnen van het ontbijt. Morgen weer een dag met misschien wel zon.
  2. Marion:
    25 september 2018
    Wat een heerlijk ontbijtje heb je daar voor je Jacqueline.
    Wxtea ervan genieten omdat het weer zo slecht is, maar mpna regen komt zonneschijn he dus wie weet wat morgen brengt.
    Prachtige foto’s weer en wat een mooi land he.
  3. Inge:
    25 september 2018
    Beetje guur weer, maar wel top belevenissen!
  4. Bep:
    25 september 2018
    Klinkt als een klok 😄 mooie verhalen waar is het mooie kasteel 🤔 ik mis wat ? Lekker ontbijtje Jacquline zo te zien .
  5. Thea:
    25 september 2018
    Denk dat de foto’s van het kasteel nog komen. Wachten rustig af. Maar een ding is zeker de wind waait daar flink door de bomen.
  6. Nellie Antonius:
    26 september 2018
    Prachtig landschap,lekker eten wat wil je nog meer!