Fairmont Resort Blue Mountains

28 december 2016 - Leura, Australië

Hi, gisteren zoals verwacht goed aangekomen op Sydney Airport,
Een van onze koffers lag al op de band toen we bij de bagage afdeling aankwamen. Op de andere hebben we net zoals onze medepassagiers 45 minuten moeten wachten. Was vreemd, toch ?
Goed, bij Herz onze auto opgepikt en met onze voorgeprogameerde TomTom al snel op weg naar het Fairmont Resort in de Blue Mountains.
Fairmont is een beetje een gedateerd hotel, wat vroeger voor de jetset je van het was en op sommig plaatsen op de wereld is dat nog steeds het geval.
Van onze gastheer in het restaurant waar we gedineerd hebben hebben we te horen gekregen dat het Fairmont wel het enige fatsoenlijke hotel in de buurt van de Blue Mountains is. Daarnaast van diezelfde  man gehoord dat het hotel eerst is opgekocht door een rijke Chinees die er een " groot" hotel voor de Aziaten van wou maken. Dit is mislukt en nu is het aangekocht door een rijke Australier die ook wil investeren en dat kun je ook zien. Het management heeft hij uitbesteed aan Accor. Goed, dit allemaal even ter info je moet tenslotte die pagina volkletsen nietwaar?
Op voorspraak van Golande en Kees zijn we gisteren dus gaan dineren bij Silks Brasserie, en het klopte Golande, leuk restaurant aardige mensen en erg lekker gegeten.
Ook nog verteld dat we via jullie aanbevelingen hier terecht zijn gekomen en ook maar meteen verteld dat we er morgen weer zijn.
Met het uit de auto tillen van de bagage ben ik door mijn rug gegaan en barst dus van de pijn, na wat insmeren en pillen de nacht in gegaan, niet echt  gezellig. Vanmorgen weer smeren en pillen en toch op weg gegaan naar de Jelano Caves hier in de Blue Mountains. Km of 80 en dus ruim anderhalf uur sturen.
Stuk was aanpoten, veel bochten, smal en erg stijl. Maar het was de moeite waard. Aangekomen bij de caves was het er dus druk, parkeer terrein 1 helemaal vol en doorgestuurd naar parkeerterrein 2, dit lag aanzienlijk hoger op de bergen en we moesten dat hele stuk naar beneden lopen in de wetenschap dat we dit later ook dus weer omhoog moesten klimmen.
Goed we hadden de orient cave tour geboekt, want je kunt hier vele tochten boeken van redelijk eenvoudig tot zwaar en lang.
Wij hadden gekozen voor gemiddeld en een tour van anderhalf uur.
Met de situatie van mijn rug was dit een beetje een uitdaging maar we hebben het erop gewaagd en ik heb de tour zowaar net als de klim terug naar de parkeerplaats weten te finishen. We hebben in ons leven al vele grotten gezien van verschillende formaten en schoonheid, toch blijft het iedere keer weer mooi en mysterieus om te zien dat de natuur dit soort wonderbaarlijke creaties tot stand weet te brengen.
Daarna weer terug via dezelfde weg en dus ruim anderhalf uurtje later weer terug in ons hotel.
Blue mountains dag een zit er op, Jacqueline even bij het zwembad gelegen en ik mijn rug ingesmeerd en een paar pillen verder, even gedut en vanavond gaan we weer eten in  Leura bij Silks. Leura overigens een leuk dorpje met dito centrum en het Fairmond heeft ook een fantastische golfbaan. Is echter wel ver weg voor een weekendje golf....

1. Gerrit Tini.:
    Hoi kees en Jacqueline,

Geweldige mooie foto,s van de caves! Ja te te laaaat!! Ter voorkoming daarvan moet je een ander dat werk laten doen!!
    Zonder gekheid wij hopen dat die rugpijn snel over is.
    Groeiles.
  2. Golande:
    28 december 2016
    Och wat eenpech met de rug! Maar de vergane glorie heeft geen valet parking en piccolo's ! Ondanks dat , toch redelijk goed onderkomen en sillks brasserie en leura en zeker de cavia maken dat wel goed! Beterschap!
  3. Inge:
    28 december 2016
    Ai Ai hoop dat die rug snel beter gaat.... Wel weer mooie plaatjes!
  4. Golande:
    28 december 2016
    Ik bedoelde natuurlijk de caves !