Cyprus & Limasol 2

27 september 2021 - Limasol, Cyprus

Vandaag Jacqueline jarig, werden vanochtend verrast door een alleraardigste kaart van de kapitein en crew met een gebakje, uit eigen bakkerij natuurlijk.

Inmiddels zijn we al weer op weg naar onze volgende bestemming zal een dikke anderhalve dag gaan kosten om daar te gaan komen.

Moet eerst nog even wat kwijt over onze eerste dag in de nieuwe hut. Jacqueline had gedoucht en kwam er onder vandaan met de volgende 2 opmerkingen.

De douchekop moest worden aangepast en uit de dispenser met aftersun of bodymilk of wat het dan ook mag zijn, kwam niets uit. Ik probleem 1 natuurlijk met mijn technisch inzicht meteen opgelost. Tweede probleem ook zo opgelost, ik heb namelijk de dispensers bewoon gewisseld, die bij het bad naar de wastafel en vice versa. Had ik toch maar ff mooi gefikst ! Vol trots vertelde ik het aan Jacqueline en die verklaarde mij meteen voor gek. Ik had namelijk niet verder gekeken dan mijn neus lang was en de haarconditioner aangezien voor bodymilk ( ook wit, ook cremy)en werkte bij mij prima, mijn body was goed in conditie en mijn haar zat prima. Enfin hele spul maar weer omgewisseld.

Gisterenavond rustige avond gehad, geen dansen, geen voorstelling, kortom zondag rustdag. Wij lekker gegeten, en daarna ons vaste koffietje met borrel gehaald en daarna gewoon lekker filmpje gekeken. Zijn er nu ook achter dat we hier ook gewoon films kunnen kijken, zonder subtitels weliswaar maar daar draaien we onze handen niet voor om.

Jarige Jacqueline werd vanochtend  verwend door een mooie kaart & taart van de HAL en ontving al heel wat felicitaties per mail, app, sms en whatsapp.

Wij na het ontbijt weer naar Limasol waar we via een app 2 fietsen hebben weten los te krijgen en zijn we vervolgens op pad gegaan. De fietsen was niet je dat, maar het was wat het was en het hield ons van de straat. Op deze manier toch iets meer van Cyprus en Limasol gezien, wordt toch aardig wat gebouwd hier en er is ook een heel lang strand van wisselende kwaliteit. Enfin zo lang als het kon hebben we het fietspad gevolgd en zijn we op de terugweg gestopt bij een Starbucks natuurlijk, zonder een joekel van een Frappe kunnen we de verjaardag van Jacqueline niet voorbij laten gaan. Daarna fietsen weer ingeleverd en nog even door het stadje gedwaald waar de winkeltjes nu wel open waren. Terug naar het schip met de bus en even lunchen met een wijntje, doen we normaal niet met de lunch, maar je bent maar een keertje jarig nietwaar ? Daarna op het achterdek met Hanna en Albert en inmiddels ook wat andere Hollanders die we hebben leren kennen ( uit Waalwijk),gewoon beetje gezellig kletsen. Het was inmiddels behoorlijk aan het waaien gegaan en we moesten alles wel een beetje vast sjorren voordat het overboord zou gaan waaien. Rond een uur of 4 in de middag zouden we gaan vertrekken en dat gebeurde ook. De Kapitein liet echter weten dat we eerst richting het voor anker liggende lege schip van de Princess klasse zouden gaan varen waar we een tender zouden ontmoeten voor een voorraad drop. Wij begrepen er niets van. Wat wel het geval is, is dat er hier voor de kust 6 cruiseschepen voor anker liggen die uit de vaart zijn genomen in verband met Covid. Een van die schepen was dus de Princess en daarvan kwam een tender wat boodschappen ophalen en vervolgens zijn we omgedraaid en vertrokken. Inmiddels waaiden we echt zowat van het dek en zijn we naar onze hut gegaan. Met een wijntje natuurlijk, ik tik dit verhaal ff neer en Jacqueline moet haar boek waar ze vandaag niet aantoe is gekomen nog ff uitlezen. Vanavond naar de Pinnacle om haar verjaardag te vieren en daarna dansen we haar 70e jaar in…..

Ondertussen zijn we al weer zover van de kust verwijderd dat we geen bereik meer hebben en wij dit verhaal dus pas kunnen gaan posten als we weer in Griekenland zijn en dat zal dan pas overmorgen gaan worden. Doen we dan wel meteen vroeg als we wakker worden.

Gisterenavond zoals gezegd heerlijk gegeten bij de Pinnacle, wij eten geen dessert hier om ons gedrag een beetje te rechtvaardigen met betrekking tot calorie intake.

Dus toen onze ober kwam vragen of wij dessert zouden willen hebben we dat ontkennend beantwoord. Even later komt ie ineens met een prachtige taart (foto) in verband met de bijzondere gebeurtenis van vandaag. zag er prachtig uit en voor ons fatsoen moesten we ook ff proeven. Ook dat hebben we geweten, wat was die taart lekker ( foto) en wat hebben we daar een last van gehad. Het was net of er een flink stuk hout in de haard was gegooid, die calorieën moeten ergens naar toe tenslotte.

Enfin nog ff bij Hanna en Albert gezeten, niet lang, konden geen pap meer zeggen, naar onze hut en op balkon nog even uit zitten puffen..

Net weer een EUdPLF in moeten vullen voor Slovenië, lekker al die eensgezindheid in Europa, zie bij de receptie de hele dag al mensen staan die geholpen moeten worden met het invullen van deze paperassen. Valt niet mee met die oudere Amerikanen. Toen ik daar ook stond voor wat andere vragen zei een van die Amerikanen dat hij er niets van begreep, jullie zijn toch een Europa, ja zei ik vervolgens tegen hem dat hebben we geleerd van de enorme saamhorigheid die wij hebben gezien in de USA, wij dachten dat kunnen wij ook en waarschijnlijk nog beter !!

1. Gerrit:
    28 september 2021
    Wat een mooie verhalen. Wel een beetje laat maar goed gemeend, van harte Jacqueline, welkom in 70 club.
    Herma en Gerrit
  2. Marion:
    28 september 2021
    Leuk om te zien dat Limasol toch meer biedt dan je gedacht had.
    Moderne gebouwen zie je verrijzen die ook wel weer wat hebben.
    in het zonnetje gezet door de kapitein en een heerlijk taartje. Bofferds!
    op naar het volgende eiland en dito verslag. Geniet nog lekker even.
  3. Jules & Claudia:
    28 september 2021
    Dat taartje ziet er heerlijk uit!
  4. Bep:
    28 september 2021
    Mooie belevingen en jou goed technisch 👀 Kees kreeg ik weer de slappe lach van. Mooie gebouwen ook al zijn ze modern . En een mooie verjaardag om op terug te kijken Jacqueline. Top kijk weer uit naar jullie volgend avontuur. Gr
  5. Golande:
    Leuke. Verjaardag gehad zeg! En lekker op de koop toe!🎂
  6. Gerrit Tini.:
    28 september 2021
    Dat is een verjaardagsdag om op terug te kijken!