Naar de Costa’s, de natuur en de geschiedenis van Andalusia.

5 mei 2019 - Tilburg, Nederland

Hallo allemaal, daar zijn we dan weer met ons volgende verhaal. Het laatste reisverhaal was dat van Schotland in 2018. Zoals  jullie weten was dit de kick-of van ons pensionado bestaan. Inmiddels zijn we daar wel een beetje aan gewend en hebben we ( met name ik ) ons leven een beetje anders in moeten ( mogen) vullen. Het pensionado gevoel is ingedaald ( nou, nog niet helemaal hoor!!) Gelukkig zijn de echte donkere dagen voorbij en gaan we weer richting echt lente en zomerweer al zou je dat op het moment dat ik dit zit te schrijven niet echt zeggen.brrr.

Spanje en met name Andalusie stond ook op ons lijstje om te gaan bekijken, los van de costa’s met de plaatsen Malaga, Torrmolinos , Marbella, het decadente Porta Benus en Bena Maldena  gaan we ook naar  de binnenlanden  met  daarin  opgenomen de gebieden zoals de Sierra Nevada, de droogste plek in Europa ( Cabo de Gata ) en de enige echte woestijn in Europa : de Tabernas woestijn in Almeria. Daarnaast steden  zoals Jerez de La Fronterra, Cordoba, Baeze/ Ubeda, Granada en als laatste zitten we nog een dag of 6 in de buurt van Torrevieja. Sevilla ontbreekt op dit lijstje omdat we daar nog niet zo lang geleden zijn geweest.

We beginnen echter op 15 mei in Estepona onder de rook van Marbella, daar ligt tegen een berg aangeplakt een prachtig resort waar we de eerste 16 dagen een super  penthouse hebben gehuurd. Zo vanuit je slaapkamer en of de keuken een groot terras oplopen en daar in de vroege ochtend genieten van een kop koffie uitstarend over het adembenemende landschap of in de avond genieten van een glaasje heerlijk gekoelde rose of witte wijn, genietend van de flonkelende sterrenhemel nog uitbuikend van de culinaire capriolen van Kees.. ( dat ben ik zelf !) Gezien het feit dat we een penthouse hebben met 2 slaapkamers en badkamers hebben we besloten om Corrie ( de zus van Jacqueline voor diegene die dat nog niet wisten) mee te vragen, dan kan ze nog ff bijkomen van een knievervanging en samen met ons genieten van alles wat het leven te bieden heeft onder de Spaanse zon.... Bovendien is Corrie een keigezellige tante en is het dus geen straf om daarmee op pad te gaan. Corrie blijft het eerste weekje bij ons, vliegt natuurlijk met ons mee naar Malaga en wij zetten haar na  een week weer op de terugvlucht naar Eindhoven waar Rol ( haar zoon ) haar weer zal oppikken. Wij blijven vervolgens nog een weekje in die contrijen ( tot 31 mei) daarna gaan we de binnenlanden in.

Wel geen reisverhaal dat was de vraag die ik mij stelde, maar dat doe ik schijnbaar wel meer, nou is een week met Corrie op pad al een avontuur op zich waar je mooie  positieve boeken over kunt schrijven, dus dat wordt hoofdstuk 1) daarna onze  culturele trip waar volgens mij genoeg over te vertellen valt. Het is simpel, als ik wat te vertellen heb dan schrijf ik een verhaal en anders gewoon niet...

We gaan het vanzelf zien..... denk dat als we weer op pad zijn er genoeg te vertellen zal zijn.....

Nog 10 dagen te gaan......

1. Jules & Claudia:
    5 mei 2019
    Wat een heerlijk vooruitzicht en leuk dat Corrie meekan!
  2. Gerrit:
    👍✈️🍷🚘☕️🍳😜
  3. Gerrit Tini.:
    5 mei 2019
    Wat gaaf dat je weer een reisverslag maakt. Wij lezen jullie verhalen met plezier. Ook dat Zus Corrie mee gaat is zoals je zelf zegt, keigezellig.
  4. Nellie Antonius:
    5 mei 2019
    Wordt weer een mooie reis,en met Corrie er bij is geweldig!
  5. Daniëlle:
    5 mei 2019
    We kijken uit naar jullie komende belevenissen! Al een cursus Spaans gevolgd...?! 😉
  6. Loek:
    5 mei 2019
    Wordt weer geniete de reisverslaggeving
    Vooral van de carpiolen die ons Corry zal uithalen
    Wij wensen de drieeenheid een mooie reis en prachtig weer en hooen dat uitkomt wat de verwachtingen zijn
    Goede reis en groetjes jose en loek
  7. Rob:
    5 mei 2019
    ik ga niet mee maar zelfs ik krijg er al zin in :) Geniet ervan.
  8. Hans en Marian Tuerlings:
    5 mei 2019
    Hallo Jacqueline en Kees, wat leuk dat we weer mee mogen genieten van jullie reis. Geniet er samen met Corry van! Heel veel lol, zonneschijn , gezondheid , glaasjes wijn en heerlijk eten.
  9. Thea:
    5 mei 2019
    Super voor jullie dat jullie weer gaan genieten. Samen met Corrie wat leuk voor haar een week gezellig met jullie op stap. En wij mogen er van mee genieten. Dus Kees blijf schrijven wij genieten er dan ook van mee. Ik kijk er naar uit. 💋💋
  10. Bep:
    6 mei 2019
    Jeetje wat gaat de tijd hard en komt deze mooie reis er al bijna aan voor jullie .Dat word genieten en zeker met Corrie de eerste week . Ik kijk er naar uit en zal weer intens genieten van jullie verhalen , foto’s en filmpjes .
    Een hele fijne mooie reis samen . 😘😘😘
  11. Marianne:
    6 mei 2019
    Weer een heerlijk vooruitzicht ,En dat zal gezellig worden met onze zus reken maar
    Het is daar prachtig Wij hebben deze reis ook verschillende keren gemaakt, geniet ervan.Liefs
  12. Ria jansen:
    6 mei 2019
    Fijn dat je weer een reisverslag doet Kees. Ik vind het altijd weer heerlijk om te lezen wat jullie hebben beleefd. Corrie geniet er ook van en fijne dagen in Zuid Spanje.
  13. Marion:
    6 mei 2019
    Begin is gemaakt, dus de rest komt vanzelf Kees.
    Je zult weer genoeg zien en beleven om prachtige verhalen neer te zetten! Geniet xxMarion
  14. Corrie schreppers.:
    6 mei 2019
    Ook ik zal de eerste week samen met kees en mijn zusje van een heerlijk weekje tegemoet gaan. Dank hiervoor zwager en zusje. Weet wel wat je meeneemt!! Een 75 jarige met extra bagage. Zoals gebittenbakje brillendoosje apneuapparaat steunkousjes. Wandelstokje steunzolen. Jaja kees dat wordt extra sjouwen voor jou als enigste man haha. O ja ik heb gelukkig meestal wel een redelijk humeur.dus het zal best goedkomen!!
  15. Marion:
    6 mei 2019
    Zeker weten dat Kees met humor en liefde jouw ouwe van dagen spullen zal dragen enne jong van hart he, dus zit wel goed met jou! Geniet ervan