Cairns Australie 3 maart  2023

3 maart 2023 - Cairns, Australië

Na een een lekkere zeedag die wel heel erg warm was en we dus probeerden de schaduw op het dek op te zoeken, slaagden we daar uiteindelijk zo rond de middag in. De zon staat hier behoorlijk recht boven je. Vanochtend is Jacqueline bij Loes geweest en die heeft haar haar een lekkere knipbeurt gegeven, Loes is kapster van origine dus dat komt nu goed uit. Ze is er inmiddels aardig druk mee op het schip. de kapper hier aan boord is tot eind maart vol geboekt en met 1000 vrouwen aan boord kom je stoelen en scharen te kort vandaar. Enfin Jacqueline loopt er weer fris en vrolijk bij. Terwijl de dames bezig waren zagen Jan en ik hoe we de haven van Cairns binnen kwamen en aanmeerden aan de pier hier. Wij hadden gisteren al besloten om vandaag naar het Aquarium van Cairns te gaan wat te. Boek staat als een van de mooiste op deze wereld. Natuurlijk waren wij ook graag naar het Great Barrier Rif gegaan hier maar alle tours daarnaar toe vertrekken zo rond 08.00 uur in de ochtend en wij komen pas om 10.00 binnen varen. Denk dat dit gewoon opzet is, een tour vanuit Cairns kost pakweg zo’n € 150.00 pp en vanuit MSC gaat dat gewoon bijna 300,- pp kosten, het dubbele dus. Dat vinden wij buiten proporties en dat geld overigens voor alle excursies die MSC hier in de regio heeft georganiseerd. Wij hebben dus anders besloten en daar hebben we geen spijt van gehad. Vanochtend nadat we aangelegd waren even gewacht totdat de meute van boord was en toen zijn wij gegaan. Het is hier ook weer lekker warm om niet te zeggen bloedje heet. Als eerste kopen we een hoed voor Loes die haar geweldig staat alhoewel Jan hem een beetje te groot vindt. Wij verder op pad en als eerste naar het Aquarium waar we 10%korting krijgen  omdat we onderweg een coupon hebben gescoord en bovendien ook nog eens senioren korting mogen ontvangen. Het Aquarium was top, zie de foto’s die kunnen niet alles vastleggen en natuurlijk is het anders dan onder water maar we hebben wel mooie dingen gezien en prima informatie ontvangen. Na daar een uurtje of 2,5 te hebben doorgebracht zijn we aan de wandel gegaan en onderweg bij een koffie cafe een bak koffie en reuze croissants en soort van bolus gescoord, wel gedeeld, want het waren echt reuze happen. Er was een shopping mall en gezien de hitte vonden wij het prima daar rond te dwalen. Jan en Jacqueline hebben daar wandel sneakers op de kop getikt bij een  prima winkel met professioneel meet apparatuur dat er voor zorgde dat je het juiste spul aan je voeten krijgt aangemeten. Een paar uurtjes doorgebracht, voor mensen die nog nooit in Australië zijn geweest waren dit een paar prima dagen voor ons hadden we hier in Cairns wel een dagje langer mogen zijn om de boel wat verder te verkennen, mogelijkheden waren er genoeg, tijd niet. vanavond om 18.00 uur al  gaan we vertrekken richting Papua Nieuw Guinea waar we drie plaatsen zullen gaan aandoen, we spraken vandaag een paar Australiërs die ons vertelden dat we daar echt terug in de tijd zullen gaan, we zullen het gaan zien, morgen een dagje op zee en dus een rustdag, daarna 3 dagen op rij op pad. Gisteren ook nog een tijdje aan het stoeien geweest met het invullen van digitale entree passen voor Japan, het hele schip en de bemanning is er druk mee omdat de aanvraag compleet in het Engels is en de meeste Duitsers, Italianen en Fransen geen letter over de grens kletsen en dus moet de bemanning hier alle zeilen bijzetten om het geregeld te krijgen. Japan begint al akelig dichtbij te komen, we zijn op de helft, het begint op te schieten..

1. Inge:
    3 maart 2023
    Prachtig zeg!! Goede keuze weer. Op naar nieuwe avonturen. En idd al weer op de helft… Ik gun jullie een lange tweede helft maar tel stiekem ook weer beetje af hoor. Even knuffelen weer🥰
  2. Bep:
    3 maart 2023
    Ik sluit mij bij Inge aan hoor , op naar de volgende helft en wat zal dat weer voor vele mooie ervaringen en herinneringen brengen . Wat is het allemaal mooi wat jullie met ons delen.
    Ja Inge , ik kan mijn voorstellen dat je uit kijkt naar je knuffels 🫂 en hun ook hoor 😉😉
  3. Jules & Claudia:
    3 maart 2023
    Heerlijk die aquariumfoto’s, krijg gelijk zin in duiken! Leuk om jullie zo te volgen, geniet ze!
  4. Ria Blaakenburg:
    3 maart 2023
    In een woord prachtig allemaal wauw , en dat weertje is ook genieten , zou hier ook wat beter kunnen haha , geniet er nog lekker van hé ☀️🛳
  5. Marion:
    3 maart 2023
    Prachtige foto’s van dito vissen. Alhoewel er ook paar engerds tussen zaten.
    Op naar de laatste 2 maanden die vol zitten met mooie landen.
    Dat wordt weer een mooie belevenis. Liefs xx
  6. Gerrit Tini.:
    3 maart 2023
    Wanner wij dit lezen en de foto's zien valt het ons elke keer weer op wat een prachtige reis jullie maken. Met twee maanden voor de boeg genieten wij ten volle mee.🤠🤠🧓🧓
  7. Jose:
    3 maart 2023
    Van deze foto’s moet je een collage maken uniek in z’n soort