Buenos Aires

30 januari 2020 - Buenos Aires, Argentinië

Gisteren inmiddels, zijn we rond een uur of 5 in de middag door Jules naar Schiphol gebracht. Tegen 7 uur door de drukke spits heen sturend waren we ruim op tijd. Zoals gewoonlijk bij late vluchten waren we zo door security en paspoortcontrole heen. Nog even een flesje gescoord voor een borrel op de kamer en wat lekker ruik spul voor mij  aangeschaft, kan ik ook weer ff voorruit. Wij lekker even in de nieuwe KLM lounge gezeten vervolgens aan boord gegaan van de KLM kist en daar werden we geconfronteerd met de mededeling dat de entertainment handel van dit vliegtuig kapot was en dat we dus zonder vermaak 14 uur de tijd moesten doden tussen Amsterdam en Buenos Aires. Los van het feit dat dit een schandaal is op zulke lange vluchten en nadat ik gecontroleerd had of dit inderdaad voor het gehele vliegtuig het geval was, waren wij blij dat we wat films en series van Netflix op onze tablets hadden gezet. Toch mooi een paar filmpjes kunnen kijken. De vlucht was lang , 14 uur, ik weer een beetje gepit en Jacqueline zoals gewoonlijk dus weer niet. Uiteindelijk kom je er dan gewoon, paspoort controle en koffers gingen snel en in een mum van tijd stonden we om 7 uur in de ochtend in het lauwwarme Buenos Aires. We werden opgewacht door een leuke dame van CVK Cruises, met 22 passagiers vertegenwoordigd op de HAL trip. Na een uurtje rijden aangekomen bij ons hotel in het centrum van de stad (Savoy Hotel) beetje vergane glorie, maar wel op een goede plek en prima kamers. Het gebouw is nog steeds prachtig en binnen herken je de happy few locaties van het verleden aan de inrichting, statig en in die tijd zeker rijk uitgerust... Ook hier de kamers snel geregeld en wij de boel op onze kamer gedonderd, ff een lekkere douche genomen, beetje ingericht ( niet te veel, zijn hier maar 2 nachten) en vervolgens op pad richting centrum met hulp van de kaart van het hotel en advies van onze VCK juffrouw. Nadat we een tijdje hadden gelopen, bleek dat Jacqueline het weer beter in de smiezen had dan ik. Jacqueline dus kaart lezen en ik sjouwen en betalen... Gaat ons prima af zo. We moesten wat tijd doden en zijn dus richting de beroemde obelisk gaan wandelen en het statige shopping center Galeria Pacifico. Hebben we ook gevonden en lijkt een beetje veel op de Bonnetterie in Amsterdam. Onderweg buiten ! Een lunch gebruikt en weer verder op verkenning.

De Obelisk is inderdaad een eyecatcher en indrukwekkend symbool voor deze stad, staat midden op de PLaza de La Republica, staat daar al sinds 1936 en is er neergezet vanwege het 400 jarig bestaan van Buenos Aires. De bouw heeft een paar maanden geduurd, maar heeft vanwege de logistieke problemen wel een kerk gekost die het veld heeft moeten ruimen. Terugwandelend staken we de Avenida de 9 de Juli over en dat is een belevenis op zich. Dit is de breedste straat ter wereld en dat is dus ruim 140 meter. Deze laan kun je niet gewoon in een keer oversteken, dat haal je niet met de stoplichten zonder te rennen ! Dus in twee etappes gedaan. Terug bij het hotel ff chillen, filmpje gezien en rond de klok van zessen een restaurant opgezocht voor mijn eerste Argentijnse Steak ( Chorizzo Steak en die heeft niets met worst te maken ) was lekker en Jacqueline een lekkere zalmpasta.. Enfin na een bakje koffie weer terug naar het hotel, ik mijn verhaal schrijven met een gapende Jacqueline op de achtergrond. Morgen gaan we op tour hier en zal ik nog veel meer te vertellen hebben over Buenos Aires

1. Jeroen:
    30 januari 2020
    zo, de reis is begonnen! geniet er van. eerste steak al gehad zie ik, nice!!
  2. Golande:
    30 januari 2020
    Poe hee nu al indrukwekkend!! Heeel veeel plezier gewenst!!
  3. Bep:
    30 januari 2020
    Zo dat beloofd weer wat !! Prachtig allemaal . Geniet er van .
  4. Gerrit:
    30 januari 2020
    Goeie start. Mooie gebouwen. Mooie steak.
  5. Ria jansen:
    30 januari 2020
    Ziet er schitterend uit.Geniet ervan.
  6. Loek:
    30 januari 2020
    Klinkt weer goed en leest gezellig
    Mooie gebouwen en ondanks een vermoeiende reis weer een mooie reis tegemoed gaande
    Geniet ervan met volke teugen
  7. Gerrit Tini.:
    30 januari 2020
    Zoals wij al eerder schreven, wensen wij jullie een mooie reis en kunnen wij die op deze manier ook mee beleven. Prachtige plaatjes en wij kijken uit naar meer.
  8. Marianne:
    30 januari 2020
    geniet van alles ,en jullie hebben mooi weer,