Acclimatiseren

3 februari 2022 - Patong, Thailand

Het is hier nu bijna 10.00 uur en we zitten op ons balkon aan een kopje koffie te genieten van het klateren van de fontein in het ondergelegen zwembad omringt door de geluiden en nog belangrijker, de temperatuur die bij de tropen hoort. We zitten te wachten op de uitslag van de PCR test die ons gisteren bij aankomst op Phuket is afgenomen. Daarna kunnen we op verkenningstocht gaan.

Gisteren nadat we in die geweldige ruimte op Changi moesten wachten tot het vertrek naar Phuket werden we aangenaam verrast, Het boorden ging snel, het vliegtuig was leeg ( plaats genoeg) we vertrokken een kwartiertje eerder, fijn ! En vervolgens waren we ook nog eens 30 minuten sneller dan gedacht. ook fijn.. Voor op schema dus. Bij aankomst op Phuket Airport kwamen we in een gestroomlijnde Thaise machine terecht. We werden opgevangen in een hal met allemaal witte stoeltjes ( een soort bruiloft setting) daar moesten  we gaan zitten en selecteerde een team van goed ingepakte vriendelijke dames de benodigde documenten en konden we vervolgens naar de medische documenten controle waar het als gevolg van de voorselectie van de documenten zo gepiept was. Vervolgens naar de paspoort controle, ook zo klaar. Bagage opgepikt en het spoor verder volgen naar de PCR test locatie en ook dat liep gesmeerd. Vervolgens werden we opgevangen en stond er iemand met onze naam op een bordje al buiten te wachten. lang verhaal kort, we zaten een uurtje eerder in het busje ( want dat was het) dan we gedacht hadden. Fijn dachten wij…. Het busje met een lekkere snelheid op weg naar Phuket City, niet druk totdat de chauffeur ineens stopt, zijn auto aan de kant zet bij een avond stalletje waar ze pancakes aan het maken zijn en vervolgens het busje handmatig een beetje verder duwt. De chauffeur die brabbelt wat, laat ons zitten en gaat buiten wat staan te bellen, verdwijnt uit het zicht en wij beginnen ons wat ongemakkelijk te voelen. Gelukkig komt hij even later terug met een paar heerlijke flesjes koel water en verteld hij ons dat de dynamo kaduuk is, dat we niet verder kunnen en dat er een auto onderweg is om ons over te nemen. Ik het busje nog even samen met de chauffeur wat verder geduwd….. Even rond gekeken en al wat opgesnoven van het tropische avondleven. Vervolgens arriveert de vervangende auto en gaan we met gezwinde spoed naar ons hotel waar we met alle egards worden ontvangen. Allervriendelijkste mensen die in wat gebroken engels ons van alles duidelijk proberen te maken ( we zijn moe en dat is dat super moeilijk) de receptioniste zet alles op onze telefoon in een speciale app waar morgen ( inmiddels vandaag) de testuitslag in moet zodat we vrij ( of niet) ons kunnen gaan bewegen hier. Waar het op neerkomt is dat we op onze kamer moeten blijven totdat de uitslag binnen is. Nu is dat geen straf want de one bedroom suite die we hier hebben geboekt is echte helemaal top en 100% conform het plaatje watwe op de site hadden gezien. Wij onze koffers uitgepakt en ons een beetje thuis gemaakt.

We hadden wel zin in een wijntje en zagen bij het inchecken dat er een wijnwinkel was, ik dus naar beneden om een flesje te scoren en meteen hilariteit, ik mocht natuurlijk niet van mijn kamer af ( quarantaine) totdat de uitslag van de test binnen zou zijn. Maar ze gaven me 5 minuten en hadden me niet gezien zodat ik toch even snel mijn wijntje kon scoren. Dus lekkere borrel, even douchen en daarna pitten en dat hebben we goed gedaan. We gingen om 24.00 locale tijd hier naar bed ( Nederland 18.00 uur) en we zijn in slaap gevallen en vanochtend om 08.30 eruit. Das dus best goed en zet ons meteen al goed op schema. Nu nog even wachten op de uitslag van de testen en dan kunnen we op pad en hebben we het avontuur van het reizen naar Phuket met hindernissen weer achter ons liggen……..

1. Bep:
    3 februari 2022
    Gelukkig veilig in Singapore en tot zo verre rustig verlopen. Op wat kleine grappige incidenten. Ik hoop dat jullie inmiddels groenlicht hebben en jullie vakantie aldaar kan beginnen.
    Geen straf jullie hotel kamer trouwens 😉🍀 tot gauw . Bedankt voor het telefoon nummer .
  2. Thea:
    3 februari 2022
    Fijn dat jullie op de plek van bestemming zijn. Nog even wachten op de test en kunnen jullie gaan genieten. Veel plezier. 💁‍♀️💁‍♀️
  3. Corrie:
    3 februari 2022
    Hopelijk alle hindernissen gehad. Nu de uitslag nog en dan kan het grote genieten beginnen de komende maanden haha.
  4. Gerrit Tini.:
    3 februari 2022
    Mooi zo en na die test kan het beginnen.
  5. Marion:
    4 februari 2022
    Wat ik begrepen heb is de fun al begonnen gelukkig. Betekent dat pcr weer goed was.
    Heerlijk dat weer, prachtige suite daar zul je je niet vervelen.
    Geniet