Van Grand Canyon via Scottsdale ( Phoenix) naar Palm Springs

17 juni 2018 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

Voor de eerste keer geen dagverslagje maar een meerdaags verslag simpelweg omdat er niet veel te melden valt. Waar we nu mee bezig zijn is de kilometers te verdelen die we af moesten leggen om van Grand Canyon naar Redondo Beach te komen. Redondo Beach is een voorstadje van Los Angeles waar we onze laatste 3 nachten door zullen gaan brengen. Vandaag slapen we echter in een prachtig hotel gelegen in Palm Springs. Dit is een een stadje met rond de 50.000 inwoners en ligt midden in de woestijn in Californië. De plaats is bekend omdat het van een niets betekenend stadje in de woestijn is uitgegroeid naar een toeristenplaats met vele resorts voor mensen die de zon aanbidden, want die schijnt hier (bijna) altijd. In de zomer is het hier bloedheet met temperaturen van meer dan 40 graden celcius. We hebben hier vanmiddag lekker bij het zwembad gelegen even bijkomen van alle indrukken en de km's die we gemaakt hebben vandaag en gisteren. Gisterenmorgen zijn we vertrokken in Grand Canyon en het regende, dat heeft zicht voortgezet gedurende het grootste gedeelte van de dag met af en toe hevige stortbuien. De route die was uitgezet was een prachtige route door natuurparken, helaas hebben we daar door de regen niet echt veel van kunnen genieten. De route bracht ons langs en door  het leuke plaatsje Sedona waar we onze cappuccino hebben genuttigd en wat een echt wild west toeristisch plaatsje is.Was vanwege het slechte weer ook bomvol. We hebben nog wat plaatjes kunnen maken van de Red Rocks, deze canyon staat daar bekend om en de bekendste is de Cathedral Rock. Er gaan verhalen dat deze rots spirituele krachten heeft maar bovenal een indrukwekkend natuurwonder is. Wij vonden deze formaties zo mooi, dat we ze makkelijk uit zouden kunnen ruilen tegen Monument Valley. Daar staan die formaties in een open valei en laten de mensen de zon het werk doen. Hier staan echter zeker zo'n mooie formaties maar dan in een mooiere natuurlijke omgeving. ( dat is onze mening). Goed de route bracht ons vervolgens dus naar Scottsdale een voorstad van Phoenix het is een beetje het Beverly Hills van Phoenix maar dan in een woestijnachtige setting. Gezien het weer, ook hier was het dus bewolkt en veel  minder heet dan normaal ( nu slechts een graad of 25) hebben we wat tijd gedood door een andere Outlet te bezoeken. Jacqueline heeft hier nog het een en ander kunnen scoren en ik 2 nieuwe caps, ben er ondertussen alweer 2 kwijtgeraakt!. Goed, aangekomen in het hotel gevraagd naar een leuk Italiaans restaurantje, gevonden in Old Town Scottsdale, lekker gegeten, vanochtend even vaderdag contact gehad met de kids en vervolgens op weg naar Palm Springs. Zoals gezegd daar zitten we nu, gaan nu douchen, lekker eten ( sushi) en morgen richting LA. Ik stuur de komenden dagen geen verhalen meer, zal mijn finale verhaal van deze reis maken als we op het vliegveld zitten van LA aanstaande donderdag en dan zal ik de komende dagen nog even samenvatten.....

1. Bep:
    18 juni 2018
    Wat gaat de tijd snel zeg , weer een mooi verslag waarin het einde van een fantastische reis in zicht komt . Jammer voor ons allen 😃 haha want wat genieten we van al die geschiedenis en al jullie belevenissen over jullie reis en niet te vergeten de prachtige foto’s . Geniet nog lekker van jullie laatste dagen . Liefs H&B
  2. Golande:
    18 juni 2018
    Zo, laat de laatste bestemming dan maar de kers op de taart zijn! De vulling en slagroom hebben jullie gehad.,., wat een prachtige reis weer!
  3. Mieke:
    18 juni 2018
    Wat hebben jullie een mooie reis gehad!!
    Nu nog de laatste trip L.A.
    Ook weer genoeg te zien.
    Maar ik vond het leuk jullie verhalen te lezen! Heb er van genoten!!
    Geniet er nog van, want deze laatste week vliegt om!!
  4. Gerrit Tini.:
    18 juni 2018
    Wat leuk dat wij met jullie reis konden meegenieten en van de mooie foto's.
    Geniet van de laatste dagen, een goede reis terug en tot ziens.
  5. Jules&Claudia:
    18 juni 2018
    We wachten (gewoon) in spanning af ......
  6. Marianne:
    18 juni 2018
    ja aan alles komt een einde ,maar jullie kunnen nog heel lang nagenieten van deze prachtige reis. Geniet nog van deze laatste dagen.
    Liefs Marianne
  7. Nellie Antonius:
    18 juni 2018
    Geniet nog lekker van een paar dagen zonne,om deze indrukwekkende en vermoeiende reis af te sluiten.wij hebben weer genoten van alle indrukken en mooie foto' en prachtige verhalen.gr nelly
  8. Gerrit:
    18 juni 2018
    Mooie reis Kees en Jacqueline en schitterende verslagen en prachtige foto’s.
    Nog een paar mooie dagen en goede reis terug
  9. Remon:
    19 juni 2018
    Wat is de tijd toch weer snel voorbij gegaan. En wat hebben jullie veel gedaan en gezien in zo'n korte tijd. Prachtige reis, mooie verhalen en indrukwekkende foto's. Geniet nog van de laatste paar dagen en tot snel!
  10. Marion:
    20 juni 2018
    Zo Kees, rust gehad? Komt. U de samenvatting dan?
    Kijk ernaar uit xx