Nat nat en nog eens nat !!

20 december 2017 - Kuta, Indonesië

Jacquelientje en Kees je

Wat een dag zeg ! Of liever gezegd wat een nacht en wat een dag!

Gisterenavond zijn we door de regen ( jawel ) naar het centum van Kuta gelopen en hebben een restaurantje gevonden waar we prima hebben kunnen eten. We hadden trek in kikkerbillen en die kun je hier vers uitzoeken. ( zie bijgaande foto) links is die van Jacqueline en rechts is die van mij.

Enfin met een biertje erbij gewoon lekker ( wijn is hier bijna niet te scoren) dus spoelen we alles maar met Bintang door.

Later weer door de regen naar huis gelopen en geprobeerd wat te te Netflixen, niet gelukt vanwege het trage en overbezette wifi netwerk denken wij, Mailen en dergelijke gaat prima overigens.

Nog even met Inge op de face-time en daarna dus gewoon maar zitten lezen. Rond een uur of 11 in de avond begon het gedonder weer op de kamer naast ons. Daar zaten een paar jonge gasten uit India ( bleek later) en die maakten er weer een zootje van. Om 2 uur in de nacht heb ik er de security weer bijgehaald en vanaf half 3 was het stil. Daarna nog een paar uurtjes geslapen.....

We werden vanochtend wakker met...... jawel regen. Terwijl we zaten te ontbijten brak er een heuse storm uit ! het waaide erg hard en het kwam met bakken uit de hemel. ( zie filmpje) We hebben extra lang zitten ontbijten, had ook een voordeel want we kwamen er achter dat ze een prima cappuccino hadden.

Daarna terug naar de kamer gegaan en toch besloten maar weer op pad te gaan... Buiten aangekomen zagen we dat er een boom was omgewaaid die ze men man en macht aan het stutten waren. Terug snoeien hadden ze inmiddels al gedaan.

Omgewaaide boom rechtzetten

Goed wij dus door de hoosbuien naar het centrum en weer wat verder gegaan dan gisteren, uiteindelijk toch zo'n beetje de hele middag doorgebracht en om een uur of 4 waren we weer in het hotel.

Vanochtend was ik natuurlijk nog eens een keer mij  beklag gaan doen bij de receptie en daar hadden ze mij beloofd dit op te nemen met de manager en die zou in de loop van de dag bij ons terugkomen.

Niets gehoord natuurlijk en ik weer naar de receptie waar toevallig een jongen zat die gisterenavond dienst had gedaan en mij inderdaad vertelde dat het hier om Indiërs zonder fatsoen ging die overdag slapen en s'nachts de boel wakker houden. Er waren meer klachten gekomen. Enfin ik vertelde hem dat we wel wilden slapen vannacht en hij zegde ons toe een andere kamer te regelen zodat we zeker niet gestoord zouden worden. Dat is inmiddels gebeurd, we hebben een andere kamer, gelijk aan die we hadden maar met een veel minder mooi uitzicht!! Dus hier is het ook weer : anderen maken er een zootje van, de "slachtoffers"gaan verkassen en gaan er dan vervolgens ook nog eens op"achteruit"..... altijd hetzelfde liedje.

Morgen gaan we met "onze " chauffeur op pad een dagje weg, Jacqueline heeft een lijstje, en we gaan in ieder geval naar Ubud. Heb ook eens gekeken naar het weer hier op die plaatsen waar we naar toe gaan en dat ziet er in ieder geval niet slecht uit.

Deze kant van het eiland schijnt het "slechtste "  weer te hebben  in deze tijd van het jaar.... maar "normaal "ook zon en een fikse bui kent. Wat we gisteren en vandaag  echter hebben gehad was  heel beroerd !

1. Loek:
    20 december 2017
    Jammer van het weer en mool kloten met de buren zo is het altijd wat
    Daarvoor ga je niet zo ver voor weg
    Positief is dat je niet wakker wordt van het gekwaak van de klkkers want die eten jullie op
    Beter weer toegewenst
    Gr Jose en Loek
  2. Jules & Claudia:
    20 december 2017
    Gelukkig heb je thuis betere buren, hihi!
  3. Jacqueline:
    20 december 2017
    Ja dat klopt! En die kunnen we ook verstaan :-)!
  4. Corrie schreppers.:
    20 december 2017
    Na regen komt zonneschijn zekers weten. Gelukkig krijg je hopelijk rustige nachten. Maar ik weet zeker dat jullie er iets van maken. Groetjes.
  5. Thea:
    20 december 2017
    Niet zo mooi niet kunnen slapen van die gasten. Maar als het dus goed is nu geen last meer van. En zoals jullie Corrie schrijft na regen komt zonneschijn.
  6. Bep:
    20 december 2017
    Hopelijk krijgen jullie een goede nachtrust en spoelt Ubud alle regenwater weg en we duimen voor jullie dat de storm gaat liggen. En lezen wij vast dat het zonnetje en de omgeving in Ubud prachtig is 😊
    Jullie kennende komt het allemaal weer goed☘️☘️ Gr H&B
  7. Auke:
    21 december 2017
    Kunnen jullie gaan raften met de kleinkids: water genoeg :)

Toch veel plezier!