Ho Ho Ho , een Vrolijk kerstfeest vanuit Bali

25 december 2017 - Lovina Beach, Indonesië

Hi allemaal, op het moment dat dit verhaaltje jullie vandaag gaat bereiken is de eerste kerstdag hier op Bali alweer voorbij en zitten we en hangen we bij te komen van alle inspanningen van vandaag.

Gisterenavond bij het ter perse gaan van mijn vorige verhaaltje maakte ik al melding van de heerlijke geuren  die uit de keuken kwamen. We hebben inderdaad weer geweldig Balinees gegeten. Voor de eerste keer deze week met de hele club rond de tafel. Daarna moesten en zouden de kids nog "even"zwemmen voordat ze naar bed gingen. Inge en Remon hebben zich staande weten te houden tot tegen 22.00 uur en zijn toen hun mandje ingegaan. Wij (Jacqueline en Ik) hebben nog een hele tijd met Janske en Jeroen zitten kletsen. Was erg gezellig.

Vanochtend samen van het kerstontbijt genoten en daarna volle bak met de kids het water in gegaan, wedstrijdjes, Oma kopje onder, opa kopje onder kortom het hele spul actief in en uit het zwembad vandaag. Afwisselend zocht zo iedereen ook ff zelf een plekje op om even te lezen, muziek te luisteren of zo maar even te lammen.

Vanochtend kwamen ook de mensen van de duikschool en snorkel afdeling even langs en morgen vroeg gaat Jeroen in ieder geval een paar duiken maken en Jacqueline, Remon en ik gaan snorkelen. We hebben onze maskers vandaag al getest.....De rest blijft hier om zich te vermaken en of dingen te doen die ze leuk vinden. De rest van de club gaat volgende week mee snorkelen vanuit een andere locatie, nu gaan we met de boot en volgende week kunnen we zo het water in lopen.

Woensdag gaan we met het hele spul op dolfijnen jacht in een grotere glasbodemboot, moeten we ook al om 6 uur klaar staan.. Wordt ook nog een leuke..

Onze Balinese keukenstaf heeft  vandaag hun  beste beentje voorgezet en ons vanochtend  voorzien van een prima kerstontbijt. Voor de lunch zijn we geweest bij la Costa Beachclub waar we gezellig hebben zitten keuvelen en wat gegeten wetende dat ze in de keuken al bezig waren met het diner van vanavond. Ook dat was weer een feest en wat doen die mensen hun stinkende best om er iets moois van te maken.

Morgen hebben ze een vrije dag en mogen we het allemaal zelf gaan doen, hoe dat gaat aflopen horen jullie morgen wel weer, wordt in ieder geval een dag waarop we iets gedaan hebben en we wat meer te melden zullen hebben.....

Voor jullie allemaal, fijne dag vandaag, geniet van het nog komenden diner, gourmetten of wat het ook mag zijn maar geniet vooral van elkaar.....

1. Jose:
    25 december 2017
    Hier vol op kerst wij zijn bezig met de voorberijding van ons kerstbufet gourmet heel gezellig als ze direct thquiskomen
    Geniet van jullie luxe vakantie mooiom te zien !!!!
  2. Thea:
    25 december 2017
    Wat een leuke foto’s gezelligheid en luxe alom. Enjoy. Ons kerstdiner is ook voor ons klaar gemaakt heerlijke soep en visschotel van Oursouw moet ook smaken denk ik.ben wel jaloers op dat zwembad aan jullie villa lijkt me heerlijk. Ik doe het hier in Nederland dus maar met minimaal 2 tot 3x in de week zwemmen bij Pellikaan.
  3. Hans en Marian Tuerlings:
    25 december 2017
    Hallo Jacqueline en Kees en alle kinderen groot en klein.
    Wat een prachtige locatie waar jullie nu zijn. We wensen jullie een gezellige tijd samen toe en geniet ervan. Groeten van ons.
  4. Yvonne de Ruiter:
    Heerlijk daar zeg!
  5. Gerrit Tini.:
    25 december 2017
    Wat een weelde en mooie foto,s. Wij gaan vanavond naar het kerstdiner. 🇳🇱😃👄
  6. Marion:
    25 december 2017
    Ook hier komen lekkere, maar simpele geuren uit de keuken haha.\
    wij gaan gourmetten met de kindjes, in de hoop dat ze het leuk vinden en echt iets zullen eten. waarschijnlijk niet want ook vanmiddag stond er lekkers op tafel.
    nu eerst de kleinste even haar warme hap geven en dan zijn wij wat later aan de beurt.
    Succes Jeroen met de duiken en jullie snorkel ze! xx
  7. Bep:
    25 december 2017
    Gezelligheid op en top wat jullie met ons allen delen . Hier zijn wij nu in de weer om lekkere dingen op tafel te krijgen . Ook dat gaat lukken .
    Geniet lekker van jullie activiteiten en tot horens maar weer . H&B
  8. Golande:
    26 december 2017
    Wat een ontspanning! En wat heerlijk dat je zon kan aanschuiven voor het diner! Hier gisteren met tweeen de hele dag in de keuken voor ons diner, buffet, high wine! ( net hoe je het wil noemen) voor de tweede dag met onze kids. Blij dat jullie weg zijn, want we hebben jullie koelkast in beslag genomen ! Hi hi. S’avonds naar moeder met mand vol lekkers , kaarsen enz om bij haar kerstmis te vieren. Na een klein voorgerechtje zei ze bij de volgende gang ( bordje met gerookte zalm Hollandse garnaaltjes en paling,nu hoef ik echt niks meer , zet het maar in de koelkast, ik ben te moe! Zaten we dan met ons goed gedrag! Enfin nu de keuken weer in voor de afwerking van de rest en verwachten we de kids om 15.00 hopelijk vinden die alles lekker!
    Heel veel,plezier met duiken en snorkelen! Geniet van jullie tijd samen want het leven is maar kort!!!!